Temperatuur met een dual AMD

Pagina: 1
Acties:

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:53
Ik vroeg mij net af dat je met een dual AMD systeem ook problemen krijg met de temperatuur.

Het is voor sommige mensen al moeilijk om een single AMD koel te houden dan wil ik niet eens weten wat er gebeurt met een dual.

Dus heeft iemand zin om hier over te lullen?

Wat denk jij hier van? Is een dual AMD wel verstandig om te nemen en wat moet je wel niet doen om die procs koel te houden.

O ja laten we ons allemaal gedragen en hier geen amd-intel flamewar beginnen.

Groetjes,

Remi

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Mja, je hebt 2 warmte bronnen, dus je hebt gewoon 2 koelers nodig :)

Heeft wel als gevolg dat je casetemp zal stijgen... wat weer tot gevolg heeft dat je CPU's warmer zullen worden dan in een single systeem, tenzij je een goede airflow in je kast hebt zitten (dat de warmte die door de koelers word afgetsaan dus snel je kast uit gevoerd kan worden

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

check die ff. Je hebt gewoon 2 cpu fans nodig uiteraard. en het is van belang dat je je kast goed doorblaast.

check die ff.

[topic=184172]

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:53
Ja die had ik al gelezen.

Maar het ging daar over Intel procjes en aangezien AMD procs echte hitteverspreiders zijn (no flame intended) vroeg ik mij dus af wat er gebeurt met een dual AMD systeem.

Je moet alles uit de kast halen om dat systeem draaiende te houden.

Verwijderd

In de dualborden moet je een Athlon MP stoppen (Duron en T-Bird werkt wel, maar officieel niet) en die worden al een stuk kouder, een goede airflow is ook van belang uiteraard.

Verwijderd

Ik draai met 2 gewone atlons rotsvast. En ik heb nog zo'n tyan k7 thunder mobo over trouwens voor 1300 piek.
Pagina: 1