Verlengen glasvezelkabel Caiway tussen aansluiting en modem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebroekhuizen
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 30-11-2024
Vanwege een verbouwing wil ik graag de huidige glasaansluiting van Caiway verplaatsen van de woonkamer naar de meterkast.
Dit omdat de kabel tussen de aansluiting en het modem maar 2m lang (of eigenlijk kort is.)

Dit kost echter bijna 500 euro om dit uit te laten voeren.

Wat ook een mogelijkheid is, is om de glasvezel kabel te verlengen van 2m naar 5m.
Dan kan de glasmodem in de meterkast worden geplaatst.

Ik kan echter nergens vinden of zo'n 5 m lange Caiway glaskabel verkrijgbaar is.
Ik zit ook vast aan de zo'n glasvezelconnector die aan de kabel vast zit.

Heeft iemand een idee hoe dit aan te pakken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-05 17:01
Bestel een langere kabel. Alleen even kijken welke connectoren er gebruikt worden. (Meestal SC/PC, blauwe stekker, of SC/APC (groene stekker)). Volgens mij is de NT kant een SC/APC
Verder is het gewoon regulier singlemode glasvezel.

Wel kan het zijn dat je de huidige 'houder' even om moet zetten, de CIF Attema AOP's schuif je de vezel met een houder er onderin in. Maar die houder kun je loshalen (klikken) om zo een andere patchkabel te monteren.

Kant en klaar tot een metertje of 50 te krijgen, langer (tot een km of 5) op maat.

[ Voor 3% gewijzigd door DJSmiley op 16-05-2018 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gosch
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-05 19:38
Hoi DJSmiley,

Bij mij zit er een groene SC/APC aan de glasaansluitingkant, en een blauwe SC/PC aan de glasmodemkant.
Ik neem aan dat je met NT de glasmodemkant bedoeld.
Het kan dus blijkbaar dat 2 verschillende connectoren worden gebruikt...zal wel expres zijn gedaan...
Ik vermoed dat deze met 2 verschillende connectoren niet in standaard lengtes bestaan...
Weet jij een goede adres waar dit op maat gemaakt kan worden?

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
plaats anders even een foto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gosch
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-05 19:38
Ik neem aan dat SC/PC hetzelfde is als een SC/UPC kabel?

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlimStorm
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07-05 22:10
Kon eindelijk na lang wachten op de aanleg mijn glasvezelmoden (Genexis 7840) aansluiten op het Caiway/Delta Fiber netwerk.

Een veel te korte kabel voor mij, dus heb ik snel een langere besteld. Zijn hier te bestellen: https://www.utp-kabel.nl/...beling/filter/sc_apc/sc_/

Ik had die van 5m nodig. Installeren is een makkie. Gebruik de lege huls uit de NTU en zet de glaskabel er op precies dezelfde manier in, en klaar is ie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-05 01:43
Gewoon bestellen via fs.com is een stuk goedkoper en echt goed spul. :)
https://www.fs.com/de-en/...-single-mode-simplex-1082

It's All In The "Mix"

Pagina: 1