Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-09 15:58

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Dit is momenteel mijn computer, inclusief een GTX 520 maar weet niet goed hoe ik die in dit lijstje krijg:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 3 1300X Wraith Stealth koeler Boxed€ 113,99€ 113,99
1Corsair RM550x Zwart€ 96,-€ 96,-
1Fractal Design Define Mini C Black Tempered Glass Micro ATX€ 79,50€ 79,50
1Kingston HyperX Predator HX432C16PB3K2/8€ 117,90€ 117,90
1MSI B350M MORTAR€ 81,95€ 81,95
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 40,65€ 40,65
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 529,99

Nu zie ik een leuk aanbod voor deze kaart tweedehands:
pricewatch: Zotac GeForce GTX 1050 Ti 4GB OC Edition

En vraag me af of ik daar enigszins redelijk mee kan gamen (houd me niet meer zoveel bezig met videokaarten dus vraag het liever hier). Ik houd vooral van shooters en RPGs, en speel nu bijvoorbeeld voornamelijk Fortnite Battle Royale (graphics niet om aan te zien met die GTX 520, maar dat terzijde). Is dit een schappelijke upgrade, of kan ik beter doorsparen voor een tweedehands 290/390(X)? Deze 1050 Ti kan ik nu voor 40 euro krijgen.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-09 16:24
1050 Ti voor 40? :/

Gewoon kopen. In het ergste geval verkoop je 'm weer door, en ben je weer 100 euro rijker.. (Zie V&A)
Weet je zeker dat dit niet een 'too good to be true' deal is?

[ Voor 60% gewijzigd door Nat-Water op 16-05-2018 11:26 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:38

DirtyBird

Praktiserend denker

40 is niks, het is een prima kaart. Doen dus.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
Voor 40 euro zou ik haast zeggen dat het te mooi is om waar te zijn. Klopt die kaart wel? :P

Een GT 520 is niks waard en daar kan je ook niet echt op gamen. Ik zou zeggen dat alles een upgrade is :P de rest van je PC is ook meer dan klaar voor een betere videokaart. Afhankelijk van je monitor wil je misschien wel meer dan een 1050Ti, maar hoe dan ook is het een goede update.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
OK super, bedankt voor de vlotte reacties. Ik ga er achteraan :)

@Richh ik heb vorig jaar toen ik mijn PC samenstelde bewust geen GPU gekocht i.v.m. de absurde prijzen. Ik had toen ook geen tijd voor gamen, en nu wel weer meer dus is het tijd om eens rond te kijken. Totally agreed; alles is op dit punt waarschijnlijk een update! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 09:11
Is het niet zo'n neppe kaart die via Wish worden/werden verkocht? Klopt de koeler van de 2dehands met de koeler die bij een nieuwe zit? Dit is een eerste red-flag namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
TECHcrime schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 11:31:
Is het niet zo'n neppe kaart die via Wish worden/werden verkocht? Klopt de koeler van de 2dehands met de koeler die bij een nieuwe zit? Dit is een eerste red-flag namelijk.
Goed punt, ga ik op letten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TECHcrime
LankHoar schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 11:39:
[...]

Goed punt, ga ik op letten.
Je mag natuurlijk altijd even een foto posten van de kaart die je wilt kopen. Neem aan dat degene die hem verkoopt wel een foto heeft staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
TECHcrime schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 11:55:
[...]

Je mag natuurlijk altijd even een foto posten van de kaart die je wilt kopen. Neem aan dat degene die hem verkoopt wel een foto heeft staan?
Nee, een stock foto van de fabrikant zelf staat er bij. Ik ga een afspraak maken en dan lees (kijk) ik me eerst even in op de foto's van standaard + afwijkende koelers. Bedankt in ieder geval :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
LankHoar schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 12:06:
[...]

Nee, een stock foto van de fabrikant zelf staat er bij. Ik ga een afspraak maken en dan lees (kijk) ik me eerst even in op de foto's van standaard + afwijkende koelers. Bedankt in ieder geval :)
Vraag of de verkoper games geïnstalleerd heeft met een benchmark-optie, en vraag of je zo'n benchmark mag bekijken. Google even wat een GTX 1050 Ti ongeveer moet scoren en vergelijk de uitkomsten :)

Voor 40 euro zou ik heel voorzichtig zijn, dat is een heel stuk minder dan wat het waard is.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TECHcrime
Richh schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 12:12:
[...]

Vraag of de verkoper games geïnstalleerd heeft met een benchmark-optie, en vraag of je zo'n benchmark mag bekijken. Google even wat een GTX 1050 Ti ongeveer moet scoren en vergelijk de uitkomsten :)

Voor 40 euro zou ik heel voorzichtig zijn, dat is een heel stuk minder dan wat het waard is.
Dit dus ook. Het uiterlijk van de kaart kan een eerste red-flag zijn, maar is geen zekerheid. Als de fans niet kloppen, gelijk afhaken. Anders kan je de benchmarks bekijken. Ook kan je GPU-Z draaien om de waardes te controleren. Let op! Als het een fake kaart is, zal de naam en chip gewoon overeenkomen met een GTX1050. Vergelijk alle waardes. Dus ook shaders, Pixel/Texture Fillrate, etc.

Kijk ook even de filmpjes op youtube over cheap Wish GPU's ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-08 00:40
Is die verkoper een bekende van je of iemand die je via een handel website hebt gevonden? 40 euro voor een 1050TI is peanuts namelijk en klinkt bijna te goed om waar te zijn. Vaak als het te goed is om waar te zijn kan je er vanuit gaan dat het ook zo is ;) Maar hey iedereen heeft ooit een mazzeltje, misschien is het je geluksdag. ;)

Zou me niet verbazen als die ergens in een afgelegen dorp woont lijkt te wonen en zodra je een afspraak wilt maken omdat je het risico er niet voor wilt lopen ineens niet thuis is of alleen iemand die je de kaart kan geven aan de deur.

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08:35
Nepkaarten zijn vooral herkenbaar aan de videouitgangen. Heeft de kaart een VGA en/of DVI-I uitgang dan is het een nepper. Een echte 1050 Ti heeft nooit analoge uitgangen maar altijd HDMI en DP en meestal ook DVI-D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Oke duidelijk. Het blijkt maar weer eens dat iets dat te mooi om waar te zijn, ook vaak niet waar is: het blijkt om een defecte kaart te gaan. Echter werd dat niet zo geadverteerd en moest ik er specifiek naar vragen. Niet tof :(

Nou, dan nog maar even verder sparen voor die 290/390(X) :)

Bedankt allen voor de snelle hulp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-08 00:40
LankHoar schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 12:45:
Oke duidelijk. Het blijkt maar weer eens dat iets dat te mooi om waar te zijn, ook vaak niet waar is: het blijkt om een defecte kaart te gaan. Echter werd dat niet zo geadverteerd en moest ik er specifiek naar vragen. Niet tof :(

Nou, dan nog maar even verder sparen voor die 290/390(X) :)

Bedankt allen voor de snelle hulp!
Gelijk rapporteren op die website, is namelijk een valse advertentie (want niet alle informatie wordt vermeld dat de kaart defect is) en kan je iemand de teleurstelling besparen. Wel zo netjes en ga je weer met een goed gevoel naar bed vanavond. :P

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Pagina: 1