Hallo mede Tweakeraars,
Momenteel ben ik bezig met het maken van een Excel planning.
Ik ben opzoek naar een manier hoe ik in Excel verticaal kan zoeken naar een naam in cel E (de naam kan meerdere malen voorkomen) en dat er tegelijk gekeken wordt of er een X is geplaatst in de cel ernaast. De bedoeling is dat in een andere sheet de naam maar 1x is ingevoerd en dat alle X-en te zien zijn wanneer die persoon is ingepland. Ik maak hieronder een voorbeeldje:
Eerst vul ik de planning handmatig aan:
PLANNING PROJECT 1:. . . .Dag 1. . . .. Dag 2 . . . Dag 3. . . Dag 4
JAN. . . . . . .. . . . . .. . . . . . . . . X
PETER . . . . . . . . . . . . . . . . . . X. . . . . . . X . . . . . . . X
PLANNING PROJECT 2:. . . .Dag 1. . . .. Dag 2 . . . Dag 3. . . Dag 4
JAN. . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .X. . . .. . . .X
PETER
Vervolgens wil ik zien wie er nog welke dag beschikbaar is. Dit zou dus automatisch moeten kunnen.
INGEROOSTERD:. . . . . .. . . .Dag 1. . . .. Dag 2 . . . Dag 3. . . Dag 4
JAN. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .X . . . . . . . . . . . . . . . X. . . . . .. X
PETER . . . . . . . . . . . . . . . . . . .X. . . . . . X . . . . .. . . X
Ik heb al lopen spelen met vert.zoeken en ALS(EN( maar omdat de namen JAN en PETER meerdere malen voorkomen krijg je een foutmelding (logisch).
P.s. voor een idee hoe de planning eruit ziet, hier is een linkje: https://we.tl/zdEZu5q2XW
Alvast bedankt
Momenteel ben ik bezig met het maken van een Excel planning.
Ik ben opzoek naar een manier hoe ik in Excel verticaal kan zoeken naar een naam in cel E (de naam kan meerdere malen voorkomen) en dat er tegelijk gekeken wordt of er een X is geplaatst in de cel ernaast. De bedoeling is dat in een andere sheet de naam maar 1x is ingevoerd en dat alle X-en te zien zijn wanneer die persoon is ingepland. Ik maak hieronder een voorbeeldje:
Eerst vul ik de planning handmatig aan:
PLANNING PROJECT 1:. . . .Dag 1. . . .. Dag 2 . . . Dag 3. . . Dag 4
JAN. . . . . . .. . . . . .. . . . . . . . . X
PETER . . . . . . . . . . . . . . . . . . X. . . . . . . X . . . . . . . X
PLANNING PROJECT 2:. . . .Dag 1. . . .. Dag 2 . . . Dag 3. . . Dag 4
JAN. . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .X. . . .. . . .X
PETER
Vervolgens wil ik zien wie er nog welke dag beschikbaar is. Dit zou dus automatisch moeten kunnen.
INGEROOSTERD:. . . . . .. . . .Dag 1. . . .. Dag 2 . . . Dag 3. . . Dag 4
JAN. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .X . . . . . . . . . . . . . . . X. . . . . .. X
PETER . . . . . . . . . . . . . . . . . . .X. . . . . . X . . . . .. . . X
Ik heb al lopen spelen met vert.zoeken en ALS(EN( maar omdat de namen JAN en PETER meerdere malen voorkomen krijg je een foutmelding (logisch).
P.s. voor een idee hoe de planning eruit ziet, hier is een linkje: https://we.tl/zdEZu5q2XW
Alvast bedankt
[ Voor 15% gewijzigd door Zaibatsu op 16-05-2018 10:24 ]