Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[TP-Link TL-WR940N] Revisie wijkt af van origineel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:19
Hallo,

ik heb voor een collega de pricewatch: TP-Link TL-WR940N gekocht bij een lokale computerwinkel omdat zijn KPN Experia box niet voldeed qua Wi-fi bereik.
ik heb expres een model opgezocht wat al ge-update was voor o.a. KRACKs.
bij het installeren wilde ik de nieuwste firmware op de router zetten, en kwam ik erachter dat ik niet de nieuwste revisie(V6) heb gekocht maar eentje ouder (V5) welke in 2016 voor het laatst een firmware update heeft gehad en derhalve ook niet op hetzelfde beveiligingsniveau zit als de V6. mijn inziens is dit daarom een compleet ander product, met ook verschillende specificaties. waarom kiest TP-Link er voor om de naamgeving op deze manier te doen? bij de meeste shops in de pricewatch is het na doorklikken ook niet duidelijk welke hardwarerivisie je krijgt, ik zit er dan ook aan te denken om een 1 ster review van dit product te schrijven, terwijl de nieuwste versie met hetzelfde typenummer waarschijnlijk wel gewoon voldoet aan mijn wensen...

Beste antwoord (via J-roenn op 16-05-2018 11:50)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-11 09:01

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@J-roenn ik vind jou vraag een legitieme vraag en ik snap ook niet waarom ze revisies maken, maar dat eigenlijk nergens echt fatsoenlijk vermelden.

Maar goed wat ik dus eigenlijk wilde zeggen is dat de router die je gekocht hebt sowieso een oud stuk 'troep' is. Geen ondersteuning voor 5Ghz wifi en nog 100Mbit/s poorten, dat is toch totaal niet meer van deze tijd. Leuk dat het nu misschien werkt, maar volgend jaar vraagt die collega zich waarschijnlijk af waarom zijn wifi snelheid niet boven de 20Mbit/s uitkomt.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• rens-br

rens-br

@J-roenn ik vind jou vraag een legitieme vraag en ik snap ook niet waarom ze revisies maken, maar dat eigenlijk nergens echt fatsoenlijk vermelden.

Maar goed wat ik dus eigenlijk wilde zeggen is dat de router die je gekocht hebt sowieso een oud stuk 'troep' is. Geen ondersteuning voor 5Ghz wifi en nog 100Mbit/s poorten, dat is toch totaal niet meer van deze tijd. Leuk dat het nu misschien werkt, maar volgend jaar vraagt die collega zich waarschijnlijk af waarom zijn wifi snelheid niet boven de 20Mbit/s uitkomt.

• J-roenn
rens-br schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 09:53:

Hallo Rens,

dank voor je antwoord, ik had zelf eerst ook een luxer/nieuwer model aangeraden, maar het moest zo goedkoop mogelijk... ik ben niet helemaal thuis in de wi-fi standaarden, maar de N standaard is 5 Ghz toch ?

• rens-br

rens-br

J-roenn schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 11:38:
dank voor je antwoord, ik had zelf eerst ook een luxer/nieuwer model aangeraden, maar het moest zo goedkoop mogelijk...
Dat gebeurd helaas wel vaker, dubbeltje op de eerste rang willen zitten en daarna gaan klagen dat het allemaal toch niet zo heel lekker werkt.
ik ben niet helemaal thuis in de wi-fi standaarden, maar de N standaard is 5 Ghz toch ?
Wifi-N werkt op 2,4Ghz en 5Ghz, maar het is niet perse nodig om 5Ghz te integreren, bij deze router is alleen 2,4Ghz mogelijk.

• J-roenn
rens-br schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 11:42:
[...]

Dat gebeurd helaas wel vaker, dubbeltje op de eerste rang willen zitten en daarna gaan klagen dat het allemaal toch niet zo heel lekker werkt.

[...]

Wifi-N werkt op 2,4Ghz en 5Ghz, maar het is niet perse nodig om 5Ghz te integreren, bij deze router is alleen 2,4Ghz mogelijk.
Ok, dan wordt het sowieso een retourtje naar de winkel, die hadden me gezegd dat er wel 5Ghz opzat... zit ik gelijk niet meer met het probleem van de verkeerde revisie.

• rens-br

rens-br

J-roenn schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 11:50:
Ok, dan wordt het sowieso een retourtje naar de winkel, die hadden me gezegd dat er wel 5Ghz opzat... zit ik gelijk niet meer met het probleem van de verkeerde revisie.
Nee, helaas. Ook als je gaat kijken bij de specificaties op de website van TP-Link (of in de Pricewatch) kan je zien dat 5Ghz niet wordt ondersteund:
Frequentie 2,4-2,4835 GHz

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:52
J-roenn schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 11:38:
[...]

Hallo Rens,

dank voor je antwoord, ik had zelf eerst ook een luxer/nieuwer model aangeraden, maar het moest zo goedkoop mogelijk... ik ben niet helemaal thuis in de wi-fi standaarden, maar de N standaard is 5 Ghz toch ?
Ik ben er mee gestopt, kennis wilt goede wifi, dan raad ik ook een goed ding aan, te duur? Prima, dan zoeken ze het maar uit. ;)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:29
Dit is gewoon hoe TP-Link werkt. Ze maken om de haverklap nieuwe revisies van routers die net weer iets anders (goedkoper) zijn dan het vorige model. Vervolgens gebruiken ze EAN en productnummer opnieuw en weet je als klant alleen welke versie je krijgt door op de doos te kijken.

Vorige week een Archer C7 gehaald bij de Mediamarkt voor een klant die daartegenover zit. Versie staat op de sticker, direct met telefoon opgezocht of die OpenWRT deed, wordt ondersteund in een snapshot versie, dus meegenomen. Als je dat ding online bestelt heb je die informatie meestal niet en ben je afhankelijk van een welwillende verkoper die het ding uit eigen voorraad even voor je bekijkt.

• J-roenn
Dacuuu schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 12:02:
[...]

Ik ben er mee gestopt, kennis wilt goede wifi, dan raad ik ook een goed ding aan, te duur? Prima, dan zoeken ze het maar uit. ;)
ja snap dat, alleen is dit een beetje apart verhaal vanwege persoonlijke omstandigheden.
ik weet wel dat ik voortaan van TP-Link wegblijf, ondanks dat de producten doorgaans wel gewoon doen wat ze moeten doen...

dan de volgende vraag nu we toch bezig zijn, wat zou dan wel een goede(betere) router zijn tot 50,- incl verzending ?

[ Voor 11% gewijzigd door J-roenn op 16-05-2018 12:43 ]

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:33
Wil je daadwerkelijk een router of wil je een accespoint?

Zo ik enigszins uit je verhaal begrijp wil je een accespoint namelijk..
Kijk dan eens naar de KPN Wifi-versterker.. dit is anders dan de naam doet vermoeden een accespoint die zeker weten 5GHz en MiMo ondersteunt :)
https://apparatuurvoorthu...ersterker-dualband/?pos=0

Kan je bestellen en thuisbezorgd voor €49,- ook als niet-kpn klant

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
KRACK is niet zo spannend op je AP, het is veel relevanter dat je client hiertegen gepatcht is.
Ik zou 'e'en van de volgende apparaten kopen:
categorie: Modems en routers
categorie: Access points
En dan waarschijnlijk de pricewatch: TP-Link Archer C5 V2 of pricewatch: TP-Link Archer Draadloze Dual Band Gigabit Router Archer C1200
Pagina: 1