Zoektocht naar de Ideale ultrabook

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superkevinxd
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20-06 08:40
Beste GoT-Leden,

Ik ben momenteel bezig met de zoektocht naar de ideale ultrabook.
Er is alleen veel te veel keus haha :9

Momenteel heb ik een macbook pro 11.3 (15.4 inch retina late 2013 topmodel), welke ik in de verkoop heb staan.
Voor mijn werk heb ik een Lenovo Yoga 260, opzich een net ding, maar veel te veel problemen met Lenovo.
Hiernaar zal ik dus ook een enkele keer refereren.

Ik ben zelf ICT'er van beroep en zal dus de ultrabook hoofdzakelijk voor deze werkzaamheden gebruiken.

Een voorstel wordt gevraagd, dit is voor mij zoiets als een HP folio 1040 G1.
Dun, onder de 15 inch, i5 8gb ram en 1080p scherm (correct me if i'm wrong).

Ik ben dus op zoek naar een dunne lichte ultrabook, welke een Intel Core i5 heeft, en 8GB RAM.
Het is niet noodzakelijk dat dit het nieuwste model is, markplaats is namelijk niet voor niks ontstaan ;).
Een laptopje van ongeveer 2 à 3 jaar oud is voldoende jong.

Mijn budget valt voor een 2e handse rond de 450/500 euro, en voor een nieuwe maximaal 600.

Deze laptop zal door mijn werkzaamheden als ambulant ICT'er dus altijd in mijn tas te vinden zijn, vandaar dat gewicht meetelt.

Graag zie ik liever iets in de richting als ASUS of HP (degelijkheid dus).
Lenovo en Acer zijn ABSOLUUT uitgesloten.

Graag zie ik jullie ideeën tegemoet, want hoe meer ogen en hersenen, hoe meer kennis van bepaalde goede types!

Met Vriendelijke Groet,

Kevin Kooij

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-09 12:27
Waarom niet de Macbook houden? Lijkt me toch nog een prima ding.
Denk ook niet dat je er met een dergelijk budget op vooruit gaat ten opzichte van de huidige situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:51

matroosoft

Lone Christian

Heb zelf ook een MacBook Air met Windows 10 erop, bevalt veel beter dan veel andere ultrabooks die ik hiervoor heb gehad. Maar het ligt er maar net aan wat je belangrijk vindt aan zo'n laptopje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Waarom doe je je MBP eigenlijk weg?

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superkevinxd
Ik doe mn MBP weg ivm ict-werkzaamheden, het is een 2013 model dus windows 10 draait er niet soepel op, en de bootcamp drivers moet je ook telkens opnieuw installeren door die kutupdates.

daarintegen geef ik liever mn maccie een goed thuis met iemand die hem gebruikt waarvoor die is bedoeld, heavy workloads dus.

maar om even on-topic te blijven, ik zoek dus het ideale ultrabookje, iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 12:14
Asus heeft de Vivobooks en eventueel Zenbook, indien je je budget iets opschroeft kun je leuke dingen vinden.

https://www.coolblue.nl/p...book-s-s410ua-eb265t.html

Deze kwam ik ook tegen, maar ik ken de shop niet.

https://www.electrocorner...wRUD4hxi5f-EaAnLfEALw_wcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04:57
Ik snap niet dat je een toestel dat je professioneel wil gebruiken van marktplaats wil halen.

Als die je 2 keer in de steek laat (en blijkbaar hebben Asus en Lenovo dat al gedaan), dan is 500€ zo weg.

Ik weet dat je het niet wil lezen, maar de Lenovo X1 Carbon vind ik een heel fijne laptop.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superkevinxd
Tommie12 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 09:10:
Ik snap niet dat je een toestel dat je professioneel wil gebruiken van marktplaats wil halen.

Als die je 2 keer in de steek laat (en blijkbaar hebben Asus en Lenovo dat al gedaan), dan is 500€ zo weg.

Ik weet dat je het niet wil lezen, maar de Lenovo X1 Carbon vind ik een heel fijne laptop.
Asus is juist een topmerk, nooit gezeik mee gehad, lenovo is gwn bagger, x1 carbon gebruikt vanuit werk, gwn een dun flimsy rukding :-(

Daarintegen ben ik niet zo bang om van Marktplaats af te halen, zolang je gwn een nette ultrabook haalt met goede specs van een goed merk is het niet zo 123 een ramp.

[ Voor 14% gewijzigd door superkevinxd op 16-05-2018 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superkevinxd
NL_Scratch schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 09:06:
Asus heeft de Vivobooks en eventueel Zenbook, indien je je budget iets opschroeft kun je leuke dingen vinden.

https://www.coolblue.nl/p...book-s-s410ua-eb265t.html

Deze kwam ik ook tegen, maar ik ken de shop niet.

https://www.electrocorner...wRUD4hxi5f-EaAnLfEALw_wcB
Hmm, die zenbook is wel een goede optie! ik zet hem op het lijstje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mollos_
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-09 11:54
superkevinxd schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 09:19:
[...]

Hmm, die zenbook is wel een goede optie! ik zet hem op het lijstje!
Ik waarschuw alvast, hoewel het een heel fijne laptop is. (heb er zelf een extra SSD en meer geheugen in geschroefd) Hij maakt wel behoorlijk wat geluid, de fan begint regelmatig flink hard te blazen.

Strava profiel | Bewust + Bourgondisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superkevinxd
Mollos_ schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 09:29:
[...]

Ik waarschuw alvast, hoewel het een heel fijne laptop is. (heb er zelf een extra SSD en meer geheugen in geschroefd) Hij maakt wel behoorlijk wat geluid, de fan begint regelmatig flink hard te blazen.
Wat valt bij jou onder behoorlijk wat geluid? want dat ie geluid maakt is logisch, het is een blijft een ultrabook
waar is het geluid mee vergelijkbaar op zn hardst?

Ik heb zelf dus die yoga 260, daar typ ik nu ook op, met een beetje browsen hoor je em niet maar open je bijvooreeld 5 tabjes samen met outlook en word dan hoor je hem al, is voor mij niet zo'n heel groot probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mollos_
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-09 11:54
Toch wel het niveau van een stevig achtergrondmuziekje. En behoorlijk regelmatig dat hij aan slaat. Ik kan er goed mee leven overigens. Ik neem hem niet heel vaak mee en thuis staat hij meestal in een standaard aangesloten op de monitor.

Maar ik kan mij voorstellen dat je als ambulant ICT'er niet altijd wilt dat dat apparaat vol zit te blazen in het bijzijn van een klant. Het lijkt namelijk of er 2 standen zijn, niet blazen en vol blazen.

Verder is een van de nadelen dat het scherm niet heel ver naar achter kan klappen. Denk niet veel verder dan een hoek van 100 graden.

Strava profiel | Bewust + Bourgondisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superkevinxd
Wat vinden jullie van de HP Spectre x360 of de HP Envy 13 D020nd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superkevinxd
Ik ben voor een Dell XPS 13 gegaan, voor iedereen die het wilde weten.
Ik sluit dus hierbij het topic.
Pagina: 1