Welke internetprovider kiezen? [Krimpen aan den IJssel]

Pagina: 1
Acties:
  • 1.526 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:25

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Topicstarter
Hallo tweakers,
Ik heb op het moment ADSL van KPN, we betalen 63,50 per maand voor 30Mbit download en 3Mbit upload. We willen graag overstappen op een aanbieder met een wat snellere internetsnelheid.

Onze eisen zijn eigenlijk Internet met TV. Bellen doen we amper op onze vaste lijn.
Bij TV gebruiken we heel vaak Interactieve TV, waaronder opnemen/programma gemist. We willen ongeveer op 60 p/m zitten. Ook is de downloadsnelheid heel belangrijk: ik heb nogal veel games die vaak updates vereisen (PUBG: soms wel 10GB per update :P). Ik livestream niet en upload ook geen YT video's, dus upload is veel minder belangrijk.

Opmerking: heb ooit met de KPN klantenservice gesproken over onze matige Internetsnelheid. Ze vertelden me:
Als ik de lijn doormeet, zie ik geen fouten aan de kant van KPN in elk geval. Wat me wel opvalt is dat we je middels bonding een snellere lijn kunnen bieden nu.
Onze huidige mogelijkheden:
Glasvezel (CIF netwerk):
Caiway snelheid: 100/100
+ Goede stabiliteit
+ Glasvezel
+ Redelijk vlotte TV ontvanger
+ Snelheid wordt gehaald (105mbit up down op het 100mbit pakket)
+ Prima klantenservice
- Heel soms storingen (valt Internet gewoon uit)

Fiber
Te duur voor wat ze bieden

Solcon snelheid: 200/200
+ Snelheid/prijs zit heel goed
+ Glasvezel
- Slechte reviews, waaronder: trage TV ontvanger, slechte klantenservice
- Minder over te vinden

ADSL:
KPN snelheid: 80/8 (na bonding)
+ Stabiel netwerk
+ Snelle TV ontvanger
+ Goede klantenservice
- Erg duur t.o.v glasvezel

Heb geen idee of die bonding enig verschil gaat maken? Kan ook maximaal 69Mbit snelheid worden gehaald op ADSL na de bonding.

Kabel:
Ziggo snelheid: 200/20
+ Goede ervaringen
+ Goede TV ontvanger (snel)
- Wat vaker storingen (een kennis uit Rotterdam vertelde mij dat het Internet er een keer een hele dag uit had gelegen)

Hieronder het overzicht met de kosten per maand:
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/co8rQd/Capture.png

Mijn vraag is dus: waar hebben jullie ervaringen mee? Is daarnaast Ziggo ook mogelijk bij ons? Postcodecheck zegt van wel. Of is glasvezel wellicht sneller?
Ook zou ik graag mijn twee UniFi Lite AP's gebruiken i.c.m de (eventuele) meegeleverde modem(/router). Puur omdat we amper bereik hebben met huidige Experia box op de eerste verdieping. Glasvezel is niet persee vereist, puur omdat Ziggo over kabel zelfs 400mbit kan halen.

Ik hoor graag, ik kan namelijk echt geen keuze maken tussen al deze opties, puur omdat wij nog nooit iets anders hebben gehad dan KPN... Alvast bedankt! _/-\o_

edit: Zie op deze website dat via Koper max 70mbit te bereiken valt: https://thd-fpi-info.fourstack.nl/

[ Voor 4% gewijzigd door d22wth op 16-05-2018 00:03 ]

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
Zou als ik de kans had zelf gewoon naar glas gaan, en de overweging tussen solcon en caiway moet je zelf maken.. hoor her en der over beide prima verhalen.

En wat betreft je UniFi AC-AP Lite's als je gewoon een modem/router krijgt moet je alleen je inform-adres even opnieuw ingeven in de AP's (of je zet je DHCP range op dezelfde als je nu hebt incl. het ip-adres van je pc die die nu heeft, die evt. ff een static mapping maken in je modem/router van je provider).
edit: Zie op deze website dat via Koper max 70mbit te bereiken valt: https://thd-fpi-info.fourstack.nl/
Haal hier ff je adres uit in je topic start.. of zet deze in de MO tags.. neem aan dat niet iedereen exact hoeft te weten waar je woont ;)

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariΓ«r ook geen eten voor de vegetariΓ«r!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth

d22wth

Topicstarter
Annuk schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 00:01:
[...]

Zou als ik de kans had zelf gewoon naar glas gaan, en de overweging tussen solcon en caiway moet je zelf maken.. hoor her en der over beide prima verhalen.

En wat betreft je UniFi AC-AP Lite's als je gewoon een modem/router krijgt moet je alleen je inform-adres even opnieuw ingeven in de AP's (of je zet je DHCP range op dezelfde als je nu hebt incl. het ip-adres van je pc die die nu heeft, die evt. ff een static mapping maken in je modem/router van je provider).

[...]

Haal hier ff je adres uit in je topic start.. of zet deze in de MO tags.. neem aan dat niet iedereen exact hoeft te weten waar je woont ;)
Bedankt voor het antwoord.

Inderdaad, glasvezel is echt heel goed.
Maar... Als ik dan kijk naar de prijzen: bij caiway heb je ook nog een pakket van 300mbit. Deze kost 65,50. Is dit het waard?
Ook kijkend naar Ziggo, die 200mbit download heeft, en ''maar'' 20mbit upload, voor 62,50. Een stuk duurder dus.
Jammer dat ze bij caiway geen 200mbit pakket hebben ;)
Daarnaast krijgen we bij caiway geen eigen router, die moeten we dus zelf kopen. Hierover heb ik al een heel topic gestart en ben er over uit wat ik dan nodig zou hebben! ivm UniFi ap's...

Beetje offtopic: heb je ook meegekregen van solcon gebruikers hoe de TV ontvanger is, qua snelheid etc? We willen niet een kastje die in de besturing/schermen hapert. En: omtrend de internetsnelheid: lees reviews over dat de werkelijke snelheid niet wordt gehaald (bijv bij 200mbit pakket maar 128 mbit op speedtest).

[ Voor 4% gewijzigd door d22wth op 16-05-2018 00:12 ]

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth

d22wth

Topicstarter
Nog even een beetje het internet doorgespit; veel mensen met zelfde probleem als ik: kpn koper is te traag/duur in verhouding en caiway ietwat duurder dan Solcon.

@Annuk hoort goeie dingen over Solcon.
Toch is voor mijn ouders het wel belangrijk dat je programma's kunt opnemen en die zonder gedoe(/lagg) terug kunt kijken. Nu lees ik op reviewsites dat het doorspoelen van programma's op de meegeleverde ontvanger van Solcon niet heel vlot is, dat het nogal laggt etc.
Met de internetstabiliteit (eventueel storingen) ben ik het wel eens dat dat goed zit, al lees ik wel veel dat er storingen zijn. Dat moet iets lokaals zijn?

Ik denk er nog eventjes over na, kijken wat nou echt het beste is. Wellicht is 100mbit al genoeg? Toch heb je voor 2,75 meer een verschil van 100mbit (caiway (56p/m) 100mbit vs solcon (58,75p/m) 200mbit). Ik zeg maar: meer is beter ;)

Ik wil met beide partijen later niet zitten met een soort ''spijtgevoel''. Als ik dan Caiway neem en dingen hoor dat Solcon/TV ontvanger solcon toch heel goed is, het jammer is dat ik dan 100mbit mis. Daarnaast als ik Solcon neem en blijkt dat Solcon echt zo'n ''ramp'' is zoals mensen het omschrijven en dat we er 1 heel jaar aan vast zitten, het toch beter was geweest als we Caiway hadden genomen... |:( |:( |:(

[ Voor 19% gewijzigd door d22wth op 16-05-2018 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravitar
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Wat betreft storingen bij Caiway, in de ong. 4 jaar dat wij hier nu glasvezel hebben hebben we denk ik 1 keer een storing gehad die wat langer duurde (5 uur ofzo). Verder af en toe wat onderhoud wat voornamelijk s'nachts plaatsvind, meestal een uurtje ergens tussen 0300 tot 0600 ofzo. Overigens was dat met het kabel-internet aanbod van Caiway voorheen wel anders, en daar hebben we van de buren (wij gebruikten voorheen adsl) wel wat mindere verhalen over gehoord. Misschien stamt die reputatie qua storingen nog wel uit die tijd.

Hoe kom je precies aan die prijzen voor Caiway, want volgens mij zou dat 52(100)-63(300)-74(600) moeten zijn? Of dat het waard is, lastig te zeggen.

We zijn hier begonnen met het 150 Mb pakket wat in de loop der jaren naar 300 is geupgrade naarmate de pakketten groeiden. Met 3 iPads, TV+HD Netflix en de nodige downloads tegelijkertijd nooit problemen gehad. Is 300 Mb lekkerder dan 100, absoluut, vooral als je bijvoorbeeld GTA5 of een ander groot spel weer eens wilt downloaden. Is het 11 euro in de maand extra waard, tsja...Ik heb in mijn eigen apartement het 150 Mbit alleen internet pakket voor 39,50 omdat ik zelden TV keek op de kabel, en ik heb de 300 Mb in het ouderlijk huis nooit gemist. Je kunt altijd overwegen om met 100 te beginnen, en als het je toch te langzaam is je pakket te upgraden? Gewoon even bellen met de klantenservice om na te vragen of dat kan, met het verzoek om per mail aan je te bevestigen, hoef je je daar ook geen zorgen meer over te maken.

@d22wth Hoe kom je trouwens aan 58,75? Als ik op die Solcon site kijk is dat de prijs voor 100 Mbit, en 78,75 voor 200 Mbit..?

[ Voor 4% gewijzigd door Gravitar op 16-05-2018 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth

d22wth

Topicstarter
Gravitar schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 01:06:
Wat betreft storingen bij Caiway, in de ong. 4 jaar dat wij hier nu glasvezel hebben hebben we denk ik 1 keer een storing gehad die wat langer duurde (5 uur ofzo). Verder af en toe wat onderhoud wat voornamelijk s'nachts plaatsvind, meestal een uurtje ergens tussen 0300 tot 0600 ofzo. Overigens was dat met het kabel-internet aanbod van Caiway voorheen wel anders, en daar hebben we van de buren (wij gebruikten voorheen adsl) wel wat mindere verhalen over gehoord. Misschien stamt die reputatie qua storingen nog wel uit die tijd.

Hoe kom je precies aan die prijzen voor Caiway, want volgens mij zou dat 52(100)-63(300)-74(600) moeten zijn? Of dat het waard is, lastig te zeggen.

We zijn hier begonnen met het 150 Mb pakket wat in de loop der jaren naar 300 is geupgrade naarmate de pakketten groeiden. Met 3 iPads, TV+HD Netflix en de nodige downloads tegelijkertijd nooit problemen gehad. Is 300 Mb lekkerder dan 100, absoluut, vooral als je bijvoorbeeld GTA5 of een ander groot spel weer eens wilt downloaden. Is het 11 euro in de maand extra waard, tsja...Ik heb in mijn eigen apartement het 150 Mbit alleen internet pakket voor 39,50 omdat ik zelden TV keek op de kabel, en ik heb de 300 Mb in het ouderlijk huis nooit gemist. Je kunt altijd overwegen om met 150 te beginnen, en als het je toch te langzaam is je pakket te upgraden? Gewoon even bellen met de klantenservice om na te vragen of dat kan, met het verzoek om per mail aan je te bevestigen, hoef je je daar ook geen zorgen meer over te maken.

@d22wth Hoe kom je trouwens aan 58,75? Als ik op die Solcon site kijk is dat de prijs voor 100 Mbit, en 78,75 voor 200 Mbit..?
Zelf heb ik familie die Caiway hebben. Nooit klachten over gehad, ging eerder over klachten/storingen bij Solcon. Puur ook over de laggy tv ontvanger...

Als ik mijn postcode/huis nr invul krijg ik deze pakketten te zien bij solcon:
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/h2YxFd/pakketten.png

Bij caiway krijg ik dit te zien: (getekende is prijzen interactieve tv/opnemen)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iuKKOeJ.png

Natuurlijk als we merken dat het traag wordt of te weinig biedt, kunnen we altijd nog omhoog gaan... Als dat het waard is ofc haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravitar
  • Niet online
@d22wth Ietsje verder naar beneden scrollen bij solcon :P

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YYw73ep.png

[ Voor 13% gewijzigd door Gravitar op 16-05-2018 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth

d22wth

Topicstarter
Gravitar schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 01:27:
@d22wth Ietsje verder naar beneden scrollen bij solcon :P

[afbeelding]
Dat is niet na het invoeren van je postcode??
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/epOmZ8k.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gravitar
  • Niet online
@d22wth
Heb jouw adres niet dus had het gemeentehuis in Krimpen maar gepakt :+ .Bizar dat daar zo'n verschil in kan zitten in dezelfde gemeente :P. Maar die plaatjes maken het makkelijker. Inclusief kortingen en interactief;

279+336= 615 euro 1 jaar 100 Mbit Caiway
264+393= 657 euro 1 jaar 300 Mbit Caiway
146,25+528,75=675 euro 1 jaar 200 Mbit Solcon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:19

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move NT > IH

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth

d22wth

Topicstarter
Ik denk dat het verstandigst is om Caiway te nemen met het 300/300 pakket, die met de korting goedkoper uitkomt dan solcon. Als blijkt dat we de snelheid niet nodig hebben, kunnen we altijd nog een pakket/snelheid omlaag gaan... :)
Gravitar schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 01:48:
@d22wth
Heb jouw adres niet dus had het gemeentehuis in Krimpen maar gepakt :+ .Bizar dat daar zo'n verschil in kan zitten in dezelfde gemeente :P. Maar die plaatjes maken het makkelijker. Inclusief kortingen en interactief;

279+336= 615 euro 1 jaar 100 Mbit Caiway
264+393= 657 euro 1 jaar 300 Mbit Caiway
146,25+528,75=675 euro 1 jaar 200 Mbit Solcon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:10

Punkrocker

Mostly harmless

d22wth schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 23:38:
...

Solcon snelheid: 200/200
+ Glasvezel
- Slechte reviews, waaronder: trage TV ontvanger, slechte klantenservice
- Minder over te vinden

...
Tja, Solcon is een christelijke providor, dus de TV heeft geen prio.
Succes met het maken van een keuze.

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth

d22wth

Topicstarter
Punkrocker schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 10:24:
[...]

Tja, Solcon is een christelijke providor, dus de TV heeft geen prio.
Succes met het maken van een keuze.
Heb ook gehoord dat ze wellicht minder gewenste websites blokkeren?

Heb mijn keuze denk ik gemaakt: Caiw met 300/300. Met de actie/korting is het een goede deal. En daarnaast hoor ik ook dat de TV daar goed is (ontvanger ook).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:10

Punkrocker

Mostly harmless

d22wth schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 11:05:
[...]

Heb ook gehoord dat ze wellicht minder gewenste websites blokkeren?

Heb mijn keuze denk ik gemaakt: Caiw met 300/300. Met de actie/korting is het een goede deal. En daarnaast hoor ik ook dat de TV daar goed is (ontvanger ook).
Ik denk wel dat je dat filter zelf kan aan- of uitzetten.....

Goede keuze, Caiway.

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Ik ben benieuwd of morgen de nieuwe tarieven van Delta op de website staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:40

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

dolopfriet schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 17:30:
Ik ben benieuwd of morgen de nieuwe tarieven van Delta op de website staan.
Bedankt voor de kick van ruim 3 jaar :P

Verkeerd topic wellicht ;) ?

www.google.nl

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.