Hallo tweakers,
Ik heb op het moment ADSL van KPN, we betalen 63,50 per maand voor 30Mbit download en 3Mbit upload. We willen graag overstappen op een aanbieder met een wat snellere internetsnelheid.
Onze eisen zijn eigenlijk Internet met TV. Bellen doen we amper op onze vaste lijn.
Bij TV gebruiken we heel vaak Interactieve TV, waaronder opnemen/programma gemist. We willen ongeveer op 60 p/m zitten. Ook is de downloadsnelheid heel belangrijk: ik heb nogal veel games die vaak updates vereisen (PUBG: soms wel 10GB per update
). Ik livestream niet en upload ook geen YT video's, dus upload is veel minder belangrijk.
Opmerking: heb ooit met de KPN klantenservice gesproken over onze matige Internetsnelheid. Ze vertelden me:
Glasvezel (CIF netwerk):
Caiway snelheid: 100/100
+ Goede stabiliteit
+ Glasvezel
+ Redelijk vlotte TV ontvanger
+ Snelheid wordt gehaald (105mbit up down op het 100mbit pakket)
+ Prima klantenservice
- Heel soms storingen (valt Internet gewoon uit)
Fiber
Te duur voor wat ze bieden
Solcon snelheid: 200/200
+ Snelheid/prijs zit heel goed
+ Glasvezel
- Slechte reviews, waaronder: trage TV ontvanger, slechte klantenservice
- Minder over te vinden
ADSL:
KPN snelheid: 80/8 (na bonding)
+ Stabiel netwerk
+ Snelle TV ontvanger
+ Goede klantenservice
- Erg duur t.o.v glasvezel
Heb geen idee of die bonding enig verschil gaat maken? Kan ook maximaal 69Mbit snelheid worden gehaald op ADSL na de bonding.
Kabel:
Ziggo snelheid: 200/20
+ Goede ervaringen
+ Goede TV ontvanger (snel)
- Wat vaker storingen (een kennis uit Rotterdam vertelde mij dat het Internet er een keer een hele dag uit had gelegen)
Hieronder het overzicht met de kosten per maand:

Mijn vraag is dus: waar hebben jullie ervaringen mee? Is daarnaast Ziggo ook mogelijk bij ons? Postcodecheck zegt van wel. Of is glasvezel wellicht sneller?
Ook zou ik graag mijn twee UniFi Lite AP's gebruiken i.c.m de (eventuele) meegeleverde modem(/router). Puur omdat we amper bereik hebben met huidige Experia box op de eerste verdieping. Glasvezel is niet persee vereist, puur omdat Ziggo over kabel zelfs 400mbit kan halen.
Ik hoor graag, ik kan namelijk echt geen keuze maken tussen al deze opties, puur omdat wij nog nooit iets anders hebben gehad dan KPN... Alvast bedankt!
edit: Zie op deze website dat via Koper max 70mbit te bereiken valt: https://thd-fpi-info.fourstack.nl/
Ik heb op het moment ADSL van KPN, we betalen 63,50 per maand voor 30Mbit download en 3Mbit upload. We willen graag overstappen op een aanbieder met een wat snellere internetsnelheid.
Onze eisen zijn eigenlijk Internet met TV. Bellen doen we amper op onze vaste lijn.
Bij TV gebruiken we heel vaak Interactieve TV, waaronder opnemen/programma gemist. We willen ongeveer op 60 p/m zitten. Ook is de downloadsnelheid heel belangrijk: ik heb nogal veel games die vaak updates vereisen (PUBG: soms wel 10GB per update
Opmerking: heb ooit met de KPN klantenservice gesproken over onze matige Internetsnelheid. Ze vertelden me:
Onze huidige mogelijkheden:Als ik de lijn doormeet, zie ik geen fouten aan de kant van KPN in elk geval. Wat me wel opvalt is dat we je middels bonding een snellere lijn kunnen bieden nu.
Glasvezel (CIF netwerk):
Caiway snelheid: 100/100
+ Goede stabiliteit
+ Glasvezel
+ Redelijk vlotte TV ontvanger
+ Snelheid wordt gehaald (105mbit up down op het 100mbit pakket)
+ Prima klantenservice
- Heel soms storingen (valt Internet gewoon uit)
Fiber
Te duur voor wat ze bieden
Solcon snelheid: 200/200
+ Glasvezel
- Slechte reviews, waaronder: trage TV ontvanger, slechte klantenservice
- Minder over te vinden
ADSL:
KPN snelheid: 80/8 (na bonding)
+ Stabiel netwerk
+ Snelle TV ontvanger
+ Goede klantenservice
- Erg duur t.o.v glasvezel
Heb geen idee of die bonding enig verschil gaat maken? Kan ook maximaal 69Mbit snelheid worden gehaald op ADSL na de bonding.
Kabel:
Ziggo snelheid: 200/20
+ Goede ervaringen
+ Goede TV ontvanger (snel)
- Wat vaker storingen (een kennis uit Rotterdam vertelde mij dat het Internet er een keer een hele dag uit had gelegen)
Hieronder het overzicht met de kosten per maand:

Mijn vraag is dus: waar hebben jullie ervaringen mee? Is daarnaast Ziggo ook mogelijk bij ons? Postcodecheck zegt van wel. Of is glasvezel wellicht sneller?
Ook zou ik graag mijn twee UniFi Lite AP's gebruiken i.c.m de (eventuele) meegeleverde modem(/router). Puur omdat we amper bereik hebben met huidige Experia box op de eerste verdieping. Glasvezel is niet persee vereist, puur omdat Ziggo over kabel zelfs 400mbit kan halen.
Ik hoor graag, ik kan namelijk echt geen keuze maken tussen al deze opties, puur omdat wij nog nooit iets anders hebben gehad dan KPN... Alvast bedankt!
edit: Zie op deze website dat via Koper max 70mbit te bereiken valt: https://thd-fpi-info.fourstack.nl/
[ Voor 4% gewijzigd door d22wth op 16-05-2018 00:03 ]
ππΏππππ 16 πΏππ - π±7 5800π·3π£ - π·63 - π¬π²π¨ π±π³π·2070π² - 32π¦π‘-3800 - 2π³π‘ π²π²π£ - π§510 π€π πππΎ