Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

medion desktop upgrades mogelijkheid

Pagina: 1
Acties:

• rjmno1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-08 23:32
Ik heb een vraag over een medion desktop computer daar zit een i5 8400 in.
Maar mijn vraag is dus of ik deze na verloop van tijd kan upgraden naar een i7 8700k processor?

het betrefd deze pc:

https://www.medion.com/nl...-gaming-pc-410022112.html

Dus met andere woorden tevens nog een tweede vraag is deze 1151 versie 2 socket?

deze pc ga ik kopen maar wilde graag langs deze weg vragen of ik in de toekomst dus een upgrade kan doen naar i7 8700k?
Volgens mij zit er een msi moederbord in.

reacties bij voorbaat dank. :)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Nee, niet op dit moederbord. Maar via Google had je dit zelf ook kunnen vinden.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:23
Hackus schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 22:37:
En waarom dan niet?

Het is gewoon een socket 1151 V2 bordje. Er kan een i5 8400 op, waarom dan geen i7 8700K?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

White Feather schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 23:03:
[...]

En waarom dan niet?

Het is gewoon een socket 1151 V2 bordje. Er kan een i5 8400 op, waarom dan geen i7 8700K?
Laat TS eerst eens reageren voor jouw reactie te plaatsen. Zo leert degene nog niets als alles voorgekauwd wordt. ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:16
Hackus schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 23:34:
[...]

Laat TS eerst eens reageren voor jouw reactie te plaatsen. Zo leert degene nog niets als alles voorgekauwd wordt. ;)
Dat is geen reden om een verkeerd antwoord te geven?

Ik vindt met google niks waaruit blijkt dat het niet zou kunnen, zie dus geen belemmeringen (behalve dan waarschijnlijk geen overklok opties in de bios).

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

mitsumark schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 02:46:
[...]

Dat is geen reden om een verkeerd antwoord te geven?

Ik vindt met google niks waaruit blijkt dat het niet zou kunnen, zie dus geen belemmeringen (behalve dan waarschijnlijk geen overklok opties in de bios).
Lees zijn TS eens en mijn gehele antwoord. Het was misschien flauw om nee te zeggen, maar het is zo simpel dat TSer het zelf ook had kunnen vinden. Specs lezen van zijn link is al voldoende ;)

• rjmno1
Hackus schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 22:37:
Geloof me ik heb het al gedaan.
Wat dat bios betrefd ik heb nu ook een medion die is helemaal dicht getimmerd.
Er zitten geen overklok functies op.Het gaat zich niet voor het overklokken.
Ik wilde alleen weten of het een versie 2 voetje is (volgens julie wel omdat er een 8400 in zit)

Bedankt voor de reacties. :)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@rjmno1 Hier zie je de vergelijking in beide Non k cpu's.
Als je dan om welke reden ook een upgrade wil, dan liever de Non k.

https://ark.intel.com/compare/126686,126687

Wil je toch je skils testen en gaar overklokken zul je met een ander moederbord beter uit zijn.
nu advies daarin geven lijkt me nvt, tegen de tijd is er alweer wat anders leuk te verkrijgen.

Veel gameplezier

• thomasbosch
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11:25
De i7-8700K past wel maar de vraag is of het tegen die tijd nog zin heeft een upgrade te doen of naar een nieuw platform gaan. Is zelfbouw eventueel een optie?

• rjmno1
Hackus schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 12:16:
@rjmno1 Hier zie je de vergelijking in beide Non k cpu's.
Als je dan om welke reden ook een upgrade wil, dan liever de Non k.

https://ark.intel.com/compare/126686,126687

Wil je toch je skils testen en gaar overklokken zul je met een ander moederbord beter uit zijn.
nu advies daarin geven lijkt me nvt, tegen de tijd is er alweer wat anders leuk te verkrijgen.

Veel gameplezier
bedankt dus alleen die k is voor overklokken, ik moet dus wat upgrade mogelijkheden betrefd de 8700 zonder k gaan kopen in de toekomst (als ie dan nog verkrijgbaar is) :)
eind mei bestel ik hem. :)

• rjmno1
thomasbosch schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 12:28:
De i7-8700K past wel maar de vraag is of het tegen die tijd nog zin heeft een upgrade te doen of naar een nieuw platform gaan. Is zelfbouw eventueel een optie?
Zelfbouw was geen optie dit jaar omdat ik dan zo een 150 euro eroverheen ga, ik heb zelf al verschillende upgrade sets bekeken,het euvel daarvan is dat ik zelf een windows versie erbij moet kopen en dat ik het allemaal door een computer shop in elkaar laat zetten.De volgende computer word inderdaad een socket 2066 met een ruim budget en een flinke harde schijf.En flink veel geheugen alhoewel het geheugen ook flink omhoog is gegaan.Met die upgrade van deze medion bak hoop ik kwa snelheid een paar jaar te kunnen overbruggen.Plus is het zo dat de laatste tijd de videokaarten een flink stuk duurder zijn geworden met onze colega's de miners van bitcoins.Maar het is net zoals de jongens hierboven gepost hebben wie weet wat er achter 4 a 5 jaar wat voor een hardware ze hebben.

Ik weet nu wat ik kan doen en bedankt allemaal voor julie reacties.
vriendelijke groeten rjmno1. ;)

• thomasbosch
Het bouwen van een pc is echt kinderlijk eenvoudig aan de hand van een paar video's moet het echt wel lukken. Ook kan je Windows voor 20 euro kopen dat is dan wel een OEM licentie. Ik had zelf even snel wat bij elkaar geklikt:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8400 Boxed€ 170,-€ 170,-
1MSI Z370-A PRO€ 105,-€ 105,-
1Asus Cerberus GeForce GTX 1050 Ti Advanced Edition€ 179,-€ 179,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 40,65€ 40,65
1Corsair Carbide 100R Silent Edition€ 54,90€ 54,90
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 29,99€ 29,99
1Crucial CT8G4DFS824A€ 75,95€ 75,95
1Corsair CX450M€ 50,-€ 50,-
1Crucial MX500 2,5" 250GB€ 66,-€ 66,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 771,49

Ook hier is vast nog iets te verbeteren maar voor het zelfde geld heb je een 1050ti en een 256gb ssd.

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-11 11:28
Ik vond de keus van de build al mwah, en met de laatste post erbij snap ik er nog minder van. Een 2066 socket? Why?

Ik was een build aan het samenstellen maar @thomasbosch was me voor. Als je een maat hebt met wat PC kennis kan die voor een halve krat pils echt wel een PC voor je samenstellen in een middagje, of je doet het zelf. Als je met Lego kan omgaan en Youtube kan kijken kan je ook een PC bouwen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8400 Boxed€ 170,-€ 170,-
1Gigabyte B360M D3H (rev 1.0)€ 76,96€ 76,96
1Asus Cerberus GeForce GTX 1050 Ti Advanced Edition€ 179,-€ 179,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 40,65€ 40,65
1Fractal Design Focus G Mini€ 48,30€ 48,30
1Kingston HyperX Fury black HX426C15FBK2/8€ 99,-€ 99,-
1be quiet! Pure Power 10 400W€ 49,87€ 49,87
1Crucial MX500 2,5" 250GB€ 66,-€ 66,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 729,78

Vervang gerust het moederbord door een Z370 als je ooit denkt een overklokbare CPU wilt te gaan kopen. Ik denk eerder dat je GPU tekort schiet.

[ Voor 78% gewijzigd door Nat-Water op 16-05-2018 12:49 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Cronax
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06-2024
Misschien ten overvloede maar ik kan het alleen maar beamen: met een minimale hoeveelheid vooronderzoek kan iedere halve gare een PC in elkaar zetten. Er is bijna niets wat je echt 'moet weten', bijna alles spreekt voor zich en de paar dingen die je wel moet weten hoor je zo in een youtube filmpje of kan je snel lezen in de handleiding.

Als je je er écht niet comfortabel bij voelt is er misschien wel iemand in je vriendenkring die er wat ervaring mee heeft, of misschien woont er wel een medetweaker in de buurt die voor een pilsje of twee wel even met je mee wil kijken om je de zekerheid te geven dat je je mooie nieuwe spulletjes niet sloopt. Je komt altijd uit met een PC van betere kwaliteit dan zo'n voorgekookte PC, die marges moeten tenslotte ergens vandaan komen.

• rjmno1
Cronax schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 13:51:
Misschien ten overvloede maar ik kan het alleen maar beamen: met een minimale hoeveelheid vooronderzoek kan iedere halve gare een PC in elkaar zetten. Er is bijna niets wat je echt 'moet weten', bijna alles spreekt voor zich en de paar dingen die je wel moet weten hoor je zo in een youtube filmpje of kan je snel lezen in de handleiding.

Als je je er écht niet comfortabel bij voelt is er misschien wel iemand in je vriendenkring die er wat ervaring mee heeft, of misschien woont er wel een medetweaker in de buurt die voor een pilsje of twee wel even met je mee wil kijken om je de zekerheid te geven dat je je mooie nieuwe spulletjes niet sloopt. Je komt altijd uit met een PC van betere kwaliteit dan zo'n voorgekookte PC, die marges moeten tenslotte ergens vandaan komen.
Ik heb vroeger bij een computer bedrijf gewerkt en had alleen problemen met de aansluitingen van het moederbord voor de aan en uit knop en eventuele in en uitschakeling.tegenwoordig ook nog led verlichting erbij.Ik kan het allemaal wel maar als ik het door een bedrijf laat doen dan kan ik iemand anders de schuld geven en licht de verantwoordelijkheid niet bij mij (als ze een onderdeel missen dan kan dat meteen vervangen worden.)Nou bedankt voor de berekeningen allemaal. ik begin weer te twijfelen voor wat ik voor ga kiezen (ik denk toch dat het die medion word). :)

• thomasbosch
rjmno1 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 15:05:
[...]

Ik heb vroeger bij een computer bedrijf gewerkt en had alleen problemen met de aansluitingen van het moederbord voor de aan en uit knop en eventuele in en uitschakeling.tegenwoordig ook nog led verlichting erbij.Ik kan het allemaal wel maar als ik het door een bedrijf laat doen dan kan ik iemand anders de schuld geven en licht de verantwoordelijkheid niet bij mij (als ze een onderdeel missen dan kan dat meteen vervangen worden.)Nou bedankt voor de berekeningen allemaal. ik begin weer te twijfelen voor wat ik voor ga kiezen (ik denk toch dat het die medion word). :)
De pure specs van die medion zullen vast leuk zijn op papier. Het probleem is dat ze op andere zaken de kantjes er af lopen. Vaak zijn voedingen van dit soort pre builds nou niet om over naar huis te schrijven voor mij al een reden om hem te laten staan. De ram snelheid is "Maar" 2.4000mhz ter wijl als je hem zelf zal samen stellen voor 3.000 mhz of meer zou gaan.

Wat ik nog wel belangrijken vind wat ga je met de pc doen? gamen? resolutie? refresh rate? video bewerking?

• rjmno1
thomasbosch schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 15:20:
[...]

De pure specs van die medion zullen vast leuk zijn op papier. Het probleem is dat ze op andere zaken de kantjes er af lopen. Vaak zijn voedingen van dit soort pre builds nou niet om over naar huis te schrijven voor mij al een reden om hem te laten staan. De ram snelheid is "Maar" 2.4000mhz ter wijl als je hem zelf zal samen stellen voor 3.000 mhz of meer zou gaan.

Wat ik nog wel belangrijken vind wat ga je met de pc doen? gamen? resolutie? refresh rate? video bewerking?
Ik ga gamen youtuben en internetten zoals op dit forum.
Wat games betrefd speel ik alleen maar ut 99 maar heb hier thuis nog genoeg games liggen die ik graag wil spelen.Ik kan inloggen op epic games zodat ik ut4 pre alfa ook kan spelen maar:als ik een game draai wat zwaar aan de eisen moet voldoen dan word het een probleem als ik bijvoorbeeld tomb raider draai dan moet ik met het huidige systeem alles op low draaien vandaar dat ik besloten heb dit jaar een systeem te kopen.En ook nog af en toen een film omzetten van dvd zodat ik die op mijn externe harde schijf kan afdraaien.Ik hoop je voldoende te hebben geinformeert. :)

• Rokz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-11 14:10
Nou weet niet waar je woont maar wil je best helpen t in elkaar te zetten voor een krat pils. Je krijgt zoveel meer waard voor je euro als je t zelf doet!
Pagina: 1