Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottR
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-05 22:09
Hallo Tweakers,

Voor mijn partner ben ik opzoek naar een nieuwe smartphone, aangezien de oude helaas onherstelbare schade heeft.

Ik zoek een?
Android smartphone met een schermformaat tussen 5" en 5,5"

Wat is je budget?
400 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Mijn partner wil geen iOS toestel, dus Android is the way to go. Haar huidige toestel is een Samsung Galaxy S7, welk haar eigenlijk prima bevalt. Ze gebruik het toestel voor social media, veel video kijken (streaming, Netflix/Videoland/YouTube) en het maken van een foto hier en daar.

Wat heb je zelf al gevonden?
De Galaxy S7 valt binnen ons budget en is wat ze gewend is. Ik ben echter bang/sceptisch over hoe lang de S7 nog softwarematig zal worden ondersteund. Echter is het formaat van de S7 ideaal voor mijn vriendin en zit er een fantastisch scherm en camera op.

De Nokia 7 Plus en de Huawei P20 Lite zijn mij positief opgevallen, al twijfel ik over de kwaliteit van het scherm (zeker als je AMOLED van Samsung gewend bent). En ik ben bang dat ze deze toestellen te groot vind.

Welke vragen heb je hier nog over?
Heeft er iemand nog alternatieven waar ik naar zou moeten kijken, of is de huidige prijs van de Samsung Galaxy S7 dermate goed dat de oude topklasser de huidige middenklassers kan pakken en zakken?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:55
Wat software ondersteuning betreft kun je met populaire Android toestellen vaak genoeg custom roms vinden.
Het pakket dat Samsung mee levert is sowieso niet geweldig.
Kijk dan wel naar winkels die "nieuwe" oude modellen verkopen. Het is steeds lastiger om ergens een nieuwe accu in te zetten. En dat is toch wel waar je slijtage aan een telefoon het snelste merkt. Daarnaast zijn "refurbished" toestellen volgens een test van de consumentenbond erg wisselvallig in kwaliteit.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottR
Dat is dan het "mooie" aan de Samsung Galaxy S7 dan denk ik op dit moment.
Die is ruim verkrijgbaar, nieuw bij verschillende aanbieders voor pak em beet 380 euro.

Refurbished is mijn ogen een vies woord, dus daar ga ik haar sowiezo niet opzadelen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:47
Samsung S8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-06 22:44
Het zit een stuk onder je budget en heeft geen OLED scherm (grootste nadeel imho), maar ik ben zelf erg onder de indruk van de Xiaomi A1 die mijn wederheft in gebruik heeft. Android One: stock Android met frequente updates. Te importeren uit China voor ca. € 150 (evt. plus invoerkosten als je pech hebt) of meestal voor ca. € 180-185 vanuit Europa te bestellen.
De camera is niet het allerbeste wat er op de markt is, maar is een stuk verbeterd na één van de updates en, zolang het niet in donkere omstandigheden is, zeer acceptabele foto's .
Zuinige snapdragon 625 met prima batterijduur... het toestel doet veel dingen goed!

Grootste voordeel is misschien nog wel dat je ruim € 200 in je zak houdt... ;)

Zelf ben ik voor een ZTE Axon 7 gegaan met Lineage OS (OLED, OIS camera, goed geluid). Ook een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyVi
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-06 14:27
Nokia 8 misschien? Schijnt een goed scherm te hebben en lange updates. Ik twijfel zelf ook over deze, de opvolger Nokia 8 sirocco komt snel uit dan zal de prijs van de oude 8 nog wel zakken denk ik. Kost nu in de reguliere winkels 399

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:19

Mx. Alba

hen/die/zij

Voor iPhones zou ik aanraden om een ouder topmodel te nemen (een 6S of een 7)... Maar aangezien je een Android toestel wil, zou ik je aanraden om een huidig middenmodel te nemen. De hoofdreden: updates. Een nieuwer model toestel zal (hoogstwaarschijnlijk) langer updates krijgen dan een ouder model.

Ik zou zeggen, kijk ook eens naar Huawei, Lenovo, Motorola... Die hebben ook veel mooie toestellen voor een redelijke prijs.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

En als ze de Samsung software gewend en fijn vind - de Galaxy A8 is ook een mooie middenklasser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottR
Allemaal goeie reacties, dankjewel!
Het is even wachten op de afwikkeling met de verzekering, maar dat geeft nog wat ruimte rond te kijken.

Ik begin zelf ook meer naar een moderne middenklasser te neigen.

Denken jullie hiernaast dat het zin heeft te wachten op alle “vakantiegeld deals”?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 977269

https://www.gadgetsnow.co...-P20-vs-Samsung-Galaxy-S7

waarom geen sony xz1 of 2 meenemen in je vergelijking op alle fronten scherper qua beeld en prestaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottR
Dankje voor de suggestie.

De XZ1 zou nog in de vergelijking kunnen passen, de XZ2 is echt ruim over budget

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 977269

Die laat ook niks te wensen over gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:55
bottR schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 15:00:
Allemaal goeie reacties, dankjewel!
Het is even wachten op de afwikkeling met de verzekering, maar dat geeft nog wat ruimte rond te kijken.

Ik begin zelf ook meer naar een moderne middenklasser te neigen.

Denken jullie hiernaast dat het zin heeft te wachten op alle “vakantiegeld deals”?
Er zijn zoveel winkels die smartphones verkopen. Er is altijd wel ergens een aanbieding. Daar is de pricewatch voor :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17:02

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

De huawei p20 lite heeft een 5,84 inch scherm dat valt dus niet binnen jullie eisen
Misschien de nokia 7 plus pakken net zo groot maar zonder notch en goed updatebeleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

RoyVi schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 10:11:
Nokia 8 misschien? Schijnt een goed scherm te hebben en lange updates. Ik twijfel zelf ook over deze, de opvolger Nokia 8 sirocco komt snel uit dan zal de prijs van de oude 8 nog wel zakken denk ik. Kost nu in de reguliere winkels 399
Zou ik zeker overwegen.
Kale android en heel vlot met updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:05
Probeer een Honor 10 te scoren! Dat is in feite een Huawei P20, alleen met een veel vriendelijker prijskaartje en nog net binnen je budget.(€399)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Nokia 8, 4gb RAM kost iets van €365,-

[ Voor 11% gewijzigd door Hackus op 21-05-2018 17:45 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottR
Het verzekeringsgeneuzel laat nog wat op zich wachten.

De Honor 10, die hierboven al eerder is genoemd, is in mijn ogen zeer interessant gezien zijn prijspunt.

Ik dank jullie allemaal voor de suggesties. Waarschijnlijk zal haar keuze tussen de Honor 10, de S7 en wellicht een S8 bij een scherpe aanbieding.

De Nokia’s zijn afgeserveerd, want ze zijn te lelijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

bottR schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 20:23:
Het verzekeringsgeneuzel laat nog wat op zich wachten.

De Honor 10, die hierboven al eerder is genoemd, is in mijn ogen zeer interessant gezien zijn prijspunt.

Ik dank jullie allemaal voor de suggesties. Waarschijnlijk zal haar keuze tussen de Honor 10, de S7 en wellicht een S8 bij een scherpe aanbieding.

De Nokia’s zijn afgeserveerd, want ze zijn te lelijk 8)7
De MM heeft een €50,- cashback actie t/m 27mei https://www.mediamarkt.nl...-64-gb-zwart-1506375.html

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1