Toon posts:

Thailand goedkoop?

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mn broer gaat binnenkort naar Thailand en ik heb gehoord dat daar de prijzen van hardware erg laag zijn. Heeft iemand een idee hoeveel dit verschil is met Nederland?

Mag je dit gewoon invoeren of is dit aan regels gebonden?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:02
Over de meeste dingen moet je invoerrechten/belasting betalen. Kijk ook op www.douane.nl

Verwijderd

Op het moment dat je in het buitenland iets niet-taxfree koopt is het jouw eigendom en hoeven er IMHO geen rechten meer over betaald te wqrden. Zorg wel bij dure apparatuur dat je een bonnetje hebt waarop de belasting gespecificeerd staat (zal in Thailand geen probleem zijn).

• hives
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-04-2023
Vet :) Ga dan maar ff me bankrekening plunderen in Thailand :)

Ik was van plan om 2 hd's te kopen in Nederland maar als dat in Thailand goedkoper kan dan ga ik daar maar ff 2 wd's 20 GIG 7200 RPM kopen :9

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

Verwijderd

Topicstarter
Maar heeft niemand een idee hoe groot het prijsverschil is met Nederland?

Verwijderd

Prijsverschil is net zo groot als de garantie kost!
En in Asië komen andere partijen op de markt (net zoals in Oost-Europa) met 1 jaar garantie. Denk niet dat je met een HDD in Thailand gekocht terecht kunt bij de fabricant want dat gaat je echt niet lukken!

• l.d._
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-08 23:47
Nou dat valt dus vies tegen als je het over computer hardware hebt >:)
Kijk de computer software is daar prima te halen (wel ff cd'tje testen)
En hangt een beetje af van de regio waar je broer naar toe gaat of hij wel tijd heeft om voor jou hardware te gaan zoeken ;)

p.s. een lokale gids/vriendin kost je geld maar bespaart je ook geld dus kost niks als je het goed doet.

als je niks te doen hebt doe het dan niet hier

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

En kijk uit, ze zijn daar heel goed in nep, niet alleen "gouden" "Rolexen", maar bijv. ook topmerken in moederborden, SCSI- en video-controllers die nog nooit de fabrieken van Asus, Adaptec of ATI van binnen hebben gezien.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hmm, Thailand weet ik ff niet; ik ga er wel over 4 weken heen! ;-)

Maar Singapore is dus mijn nummer 1 hardware-land. Ik ben er nu zo'n 3x geweest en m'n vader komt er vaker. Veel hardware zoals cpu's zijn daar ongeveer 60% van de Nederlandse prijs :9~ Ik heb er 2 maanden terug nog een Asus V8200 Deluxe voor 950 piek gekocht terwijl die toen in Nederland nog boven de 1200 pieken was. Software is er ook goedkoop; meestal beneden de 12 piek, geen idee of dat wel legaal is 8-)

Over de douane:
Ze vinden het niet geinig als je spullen boven de 300 piek koopt.
-Oplossing nummer 1: loop op Schiphol door het poortje "Niets aan te geven" en kijk die venters niet bang aan.
-Oplossing nummer 2 (mijn favo): Als je hardware koopt vraag je aan de verkoper een vals bonnetje. Mijn GeForce 3 was nu F250,- ;-)
Pagina: 1