Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:22
Beste heren en dames van GoT.

Sinds vandaag heb ik een curieus probleem. Vanmiddag bij het opstarten van de PC de laatste Windows update geïnstalleerd. Nog geen vuiltje aan de lucht. Echter, na een minuutje of 30-60, heeft mijn G602 muis er opeens geen zin meer in.
Eerst dacht ik dat het de batterijen waren die leeg waren, die vervangen. Geen teken van leven te bekennen. Toen eens de ontvanger adapter eruit gehaald en opnieuw ingestoken. Nog steeds niets. Maar nu geeft windows wel een foutmelding dat 'USB device not recognised. The last USB device you connected to this computer malfunctioned and Windows does not recognise it.'

Ik heb eens gekeken bij Device Manager, en daar geeft ie inderdaad een 'Unknown USB device (Set Address Failed)' aan. Geprobeerd via die weg de driver te updaten, geen update beschikbaar. Daarna Uninstall en opnieuw ingeplugd, ook geen effect. Hierna de Logitech Drivers ge'update, maar ook dat mocht niet baten. Uiteraard met diverse reboots tussendoor.

Ik heb op het moment even geen flauw idee waar ik het verder moet zoeken. De muis is nog lang niet aan vervanging toe en heb bovendien ook geen zin om geld uit te geven aan iets wat het gewoon zou moeten doen. 8)7

Ik ben er niet zeker van dat ik dit in het juiste forumdeel heb geplaatst lieve modjes, hopelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-06 15:32

ResuCigam

BOFH

De volgende stap is de muis op een andere computer proberen en als hij daar ook niet werkt is hij stuk.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
Helaas ben ik op 't moment niet in de positie om dat even te doen. Misschien morgen in de mogelijkheid. Dat ga ik zeker proberen.
Muis gaat verder ook gewoon aan, als in; de lichtjes gaan branden. In die 30~ min tot aan uitval was er ook geen enkel teken dat ie uit zou vallen. Persoonlijk verdenk ik eerder de adapter. Maar waarschijnlijk (hopelijk) kan ik dat morgen beide uitsluiten.

Ik zie nu net ook dat ik een typefoutje in de titel en gekoppeld product heb gemaakt. Het gaat om de G602, niet 3 :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:35

The Executer

Lekker belangrijk!

Hier hetzelfde probleem met de laatste Windows 10 update. Pc bleef hangen op het cortana-scherm zonder dat de toetsenbord/muis nog werkte. +- 10 keer opnieuw ingeplugd op een andere poort toen plots het hele spul weer werkte.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
Daarnet de muis op een laptop geprobeerd. Kreeg meteen dezelde foutmelding als hierboven beschreven. Dus zo maar even naar de mediamarkt, daar kun je die adapters los kopen. Hopen dat daarmee het probleem opgelost is.

EDIT: net bij de MM ook nog even laten testen, die hadden een Windows 7 machine staan, en uiteraard deed de muis het daar wel op. Toen maar de Logitech Unifying Receiver gekocht, thuis gekomen bleek deze niet compatibel met de g902. Uit frustratie nóg maar eens de oude adapter ingestoken, en tot mijn verbazing géén foutmelding en de muis doet het gewoon weer... Vraag me niet hoe, of voor hoe lang. Maar voor nu is het probleem opgelost.. Fingers crossed dat het zo blijft...

[ Voor 52% gewijzigd door Pyr0_ op 16-05-2018 15:07 ]