AOpen DVD-1240 Pro of Pioneer DVD-106S 16x40x

Pagina: 1
Acties:

• knarf
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-04 12:47
ben van plan om een DVD spellertje te kopen maar zit nog te twijfelen tussen deze twee.

welke kan ik het beste hiervan nemen ??

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:45
Met AOpen heb ik ervaring dat die dingen snel slijten, Pioneer schijnt veel lawaai te maken.

Verwijderd

Geen idee, ik kocht vorige week de aopen 1240 pro voor fl 165, kijk je bij de prijswatch, dan zie je dat fl 150,- ook mogelijk is. Vanwege de lagere prijs vond ik de speler aantrekkelijker dan de pioneer. Tot nu toe geen problemen met de speler gehad. In combinatie met dvd genie is het apparaat regiovrij, heeft een ac3 uitgang en wat mij betreft is'tie vrij stil. Prima spelertje

Verwijderd

Op maandag 16 juli 2001 13:49 schreef dennisdotcom het volgende:
Met AOpen heb ik ervaring dat die dingen snel slijten, Pioneer schijnt veel lawaai te maken.
Ik heb al zeker al 3 jaar een aopen cdrom spelertje en het werkt nog steeds uitstekend. Hoe heb jij de slijtage ervaring opgedaan?

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:15
Ik heb de pioneer 106s en ik vind het lawaai wel mee vallen. Het oude type de 105s schijnt wel veel lawaai te maken. Pioneer heeft net een nieuwe firmware 1.14 uitgebracht die ervoor zorgt dat de drive nog stabieler en rustiger is t.o.v. firmware 1.09. De gehackte regiocode firmware zijn echter gebaseerd op de oude 1.09 firmware die ervoor zorgen dat de speler iets meer lawaai maken dus ik w8 nog op een nieuwe firmware op basis van 1.14

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:32
Ik heb sinds gisteren de Pioneer 106S ter vervanging van een Lite on-CD rom speler die al snel de geest gaf (Zoveelste Lite-on experience, klotedingen, ik snap niet dat de DVD-spelers er als beste uitkomen)

Hij geeft zeker niet meer herrie dan mijn Aopen 948E of die Liteon 40xMax. Overigens vindt ik dat Slot-in wel handig (sneller in-en-uit dan met een tray, althans de tray van die Aopen).
Heb alleen nog geen DVD's. Ga vandaag mijn eerste DVD rippen en Divx'en.

Alleen jammer dat de films die geshared worden Kazaa zulke slechte kwaliteit is.
Waarom ript niemand ze gewoon naar 2x650MB?
Dan heb je tenminste knappe kwaliteit en netjes twee CD'tjes vol.

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf, ESS: Deye 6K-SG03LP1, 2xLuyuan, 32kWh

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08-2025
Ik heb de 105s en die bevalt perfect. Hij leest schijfjes retesnel in, is zo ook snel en maakt maar heel even veel geluid, daarna gaat hij in speed terug naar welk niveau hij moet hebben om net genoeg doorvoer te leveren --> weinig geluid dus.

Als ik een nieuwe pc koop een keer, gaat de dvd misschien wel mee en heb ik geen cd-rom meer, hij is echt mooi. En slot-in he, :9~

.... Ik weet het ook niet

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:32
Heb inmiddels ook geprobeerd The Matrix te Divx'en. Dat ging perfect (640-320, 1200kb/s, 2 CD's).
Heb ook geprobeerd de film vanaf CD rom te bekijken met the Playa en BSPLayer, dat ging ook goed.
(En absoluut niet meer herrie dan een gewone CD-rom speler, ik lijk hem wel stiller te vinden)

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf, ESS: Deye 6K-SG03LP1, 2xLuyuan, 32kWh

Pagina: 1