Ja, want verslag van project op 80 meter afstand.
Aangeraden niet uit moestuin te eten, maar verder geen bezwaar. Het is ook een jaren dertig huis.
Chedara schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 21:48:
Het klinkt mij alllemaal als een ergens een bel horen luiden en niet weten waar de klepel hangt.
Tip: Ga naar de gemeente en vraag naar de situatie van je perceel. Daar zijn ze voor en daar betaal je belasting voor.
Als jij er legaal woont dan moet de grond geschikt zijn om er te wonen. Dat moet aangetoont zijn. Het kan goed zijn dat er inderdaad een vervuiling van zware metalen aanwezig is, maar het kan ook heel goed op een bepaalde diepte liggen. Woon je in een redelijk nieuwe woning dan hebben ze mogelijk tot een bepaalde diepte de grond gesaneerd, de vervuiling ingepakt en een nieuwe schone laag (leeflaag) aangebracht. De bovenste laag van ongeveer 1 meter is dan gewoon schone grond.
Dus... laat je door de gemeente (of mogelijke milieudienst) informeren.
Ik ben in afwachting van de gemeente, dus dat traject is gestart. Het ging mij vooral om een indicatie van de mogelijke kosten.
Straat verderop zijn alle tuinen 15 jaar terug gesaneerd. Weet niet zeker of het daar erger was.