Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

AT kast naar ATX kast...

Pagina: 1
Acties:

• kvdveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-11 20:29
Hoe haalbaar is dit (krankzinnige) idee?
en, past een ATX mammaplank in een AT kast me voeding en zo?

Iemand ervaringen?

edit:
vertaald naar het nederlands

Localhost, sweet localhost

Verwijderd

Atx kast met daarin at bord is absoluut heel goed mogelijk.

Je moet alleen het achterste stukje van je kast (dat vierkante ding met die gaatjes voor keyboard, muis, serieel etc) moet je vervangen door een AT versien met dus alleen een din plug voor het keyboard....

Suc6

• kvdveer
en andersom?
Dat was eignlijk mijn vraag... (ik weet het, ik was niet echt duidelijk).

Verwijderd

ehm gaat dus niet. mechanisch enzow wel, maar ehhh je zult ook de voeding enzow moeten vervangen, en das toch ook weer 70 piek ofzow, en voor 30piek meer hebbie een volledige ATX kast.

ATX->AT gaat wel prima, Aopen kasten hebben de gaten en de aansluitingen voor deze type mammaplanken al standaard :P

Verwijderd

hangt ervanaf hoe je kast in elkaar zit.....

Als je zo'n kast hebt gekocht in de overgangsfase paar jaar terug, heb je kans dat er zo'n plaatje achterop je kast zit.... die je eruit kan halen en een atx plaatje erin stoppen....

Maar zit ie er niet, dan wordt het zagen en hakken...het ismogelijk maar niet aan te raden, + je voeding moet waarschijnlijk vervangen worden omdat het waarschijnlijn een 200Watt voeding is...

Koop voor 70,- een cheapo kastje ...ben je veel beter af...

PS ik heb een 19" at case omgebouwd naar ATX maar dat is bijna niet te doen!

Suc6

• kvdveer
Ik: bedankt
mijn portomonee: @%&%&%&!@#&&#&&@#^%% !!!!!!!!!!!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-11 09:57

Epsilon

Op maandag 16 juli 2001 14:18 schreef neographikal het volgende:
ehm gaat dus niet. mechanisch enzow wel, maar ehhh je zult ook de voeding enzow moeten vervangen, en das toch ook weer 70 piek ofzow, en voor 30piek meer hebbie een volledige ATX kast.

ATX->AT gaat wel prima, Aopen kasten hebben de gaten en de aansluitingen voor deze type mammaplanken al standaard :P
bijna elke kast, zelfs de 90,- miditowers hebben dat

Verwijderd

Ik: graaggedaan
ik nog een keer: ik heb nog wel een gebruikte case voor je liggen...

Verwijderd

tjah als je van een AT tower een ATX wilt gaan bouwen kan dat wel hoor, moet je alleen wel de resetknop gaan gebruiken om hem aan te zetten en een stuk achteruit de kast zagen en een ATX voeding erin proppen. Verder gaat het allemaal best wel goed. Als je geluk hebt dan heeft misschien iemand nog wel zon klepgevaldinges over om achterin dat gat te doen, maar zon open gat kan ook geen kwaad zover ik weet, alleen een beetje stoffig.

Verwijderd

Het kan wel, maar dan moet je nog maar de tools hebben om dat gat te maken aan de achterkant...en dan moeten de schroefgaten ook nog eens kloppen....

Verwijderd

Kijk ik heb vandaag een AT bigtower gekrijgt van mij baas *D
en mij id was gewoon achterkant er helemaal uithalen dan met PLexuglas er achter doen en dan de aanluitingen van je Atx kast af te tekenen op het plexiglas en dan uitzagen
:)
dan ben je van probleem af
ik ga helemaal doorzichtig maken trouwens :P

• kvdveer
Ik heb wel interresse in die kast. Ik mail je even om tot een overeenkomst te komen... :Y)

Pagina: 1