Hoe kan ik een artikel posten op mijn site?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthijsvHilten
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 24-11-2024
Mijn vraag
Ik probeer een website te maken waar iemand die ik ken af en toe updates kan plaatsen. Ik ben zelf niet al te goed en iemand die ik ken heeft het nodig. Alleen zij wilt het vanaf de site zelf aan kunnen passen zodat ze zelf niks met HTML hoeft te doen.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik gebruik notepad++ en dat is het eigenlijk wel.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
veel oplossingen op internet gebruiken wordpress maar dat wil ik juist niet gebruiken.

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als je de term hiervoor niet kent betwijfel ik dat je haar kan geven wat ze nodig heeft. Ik zou zeggen, begin hier eens: Wikipedia: Contentmanagementsysteem.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thaicecube
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-11-2024
MatthijsvHilten schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 16:03:
veel oplossingen op internet gebruiken wordpress maar dat wil ik juist niet gebruiken.
Waarom wil je dat juist niet gebruiken als ik vragen mag? Klinkt precies als wat jij nodig hebt in dit geval

[ Voor 0% gewijzigd door thaicecube op 15-05-2018 16:08 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

MatthijsvHilten schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 16:03:
Waarom niet?

Want zoals @NMe ook al aangeeft is een CMS wel typisch de oplossing voor wat jij omschrijft. Wordpress is daar een veelgebruikt voorbeeld van.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthijsvHilten
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 24-11-2024
Ik heb een beetje op wordpress rondgekeken maar wat ik heb gezien is dat veel meer voor blogs georienteerd maar ik zoek meer iets kleins zodat er makkelijk kleine nieuws updates op een website gezet kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaicecube
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-11-2024
Ik zou hier nog steeds WordPress voor aanraden.
Hoeft niet per se een blog te zijn, je kan zoveel meer met een WordPress site dan een blog bijhouden.
(elke keer een kleine nieuws update, kan je zien als een blog)

Een ander simpel cms is bijvoorbeeld Joomla! maar die zou ik dan persoonlijk weer niet aan raden omdat ik WordPress veel fijner vind. Maar loop anders de lijst van bijvoorbeeld @NMe eens na en kijk zelf welke je het beste lijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-10 20:04
Juist wordpress is daar handig voor. Een blog is eigenlijk ook niets meer als een nieuwsupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
@MatthijsvHilten alles op internet is eigenlijk een "pagina". Hoe je die pagina invult is abstract en eigenlijk puur een naampje (je kan het ook "categorie" noemen, of "type", of "soort", whatever).

Een pagina is dus niks anders dan een lap tekst met de zelfde eigenschappen.

Blog post: title, tekst, auteur, datum
Forum post: title, tekst, auteur, datum
Nieuws artikel: title, tekst, auteur, datum
Portfolio item: title, tekst, auteur, datum
WebShop product: title, tekst, auteur, datum

WordPress is: title, tekst, auteur, datum
Drupal is: title, tekst, auteur, datum
Joomla is: title, tekst, auteur, datum
Magento is: title, tekst, auteur, datum
etc. etc. etc.

Waar de verschillen ontstaan zijn de extra velden en dat is in welk CMS dan ook dyamisch in te stellen.

Persoonlijk vind ik dat dit concept fout gaat in een CMS waar iemand zelf het wiel opnieuw uitvindt.
Dus een "downloads" module/plugin die zelf in WordPress/Drupal/Joomla/etc. een "posts" tabel aanmaakt :)

Technisch gezien is in HTTP alles gewoon een "resource", en op je computer noem je dat "bestand".

[ Voor 18% gewijzigd door DJMaze op 15-05-2018 16:31 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
1.) als je niet weet dat je CMS zoekt
2.) als je denkt "wordpress is alleen voor blogs"

Even heel lullig misschien, maar ben jij dan hier de juiste persoon voor?

Sorry, maar er zijn succesvolle e-shops op Wordpress (Woocommerce schiet me te binnen) en andere plugins die genoeg mogelijk maken.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Pagina: 1