Toon posts:

Plextor 16/10/40 problemen sinds nieuwe RAM

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Plextor 16/10/40.
Deze geeft een aantal errors als ik de CD
Tropico wil kopieren, dit zal wel door beveiliging komen maar goed. Wel stom, want
ik heb het origineel, maar ik werk altijd met
gekopieerde versies, want dan blijft me origineel lekker netjes.

Maar sinds kort mislukt het branden altijd.
Ik heb een Pentium III 800Mhz en had 64 Mb geheugen. Heb er een: DIMM 128MB SDRAM/PC 133Mhz bijgekocht en heb nu dus 192 Mb intern. Maar als ik nu iets brand, audio of copy of weet ik wat, dan krijg ik bij 4% al de error "Buffer Underrun" dit houd dan weer in dat me Brander meer data kan schrijven dan dat in me buffer aanwezig is, maar ik vat nou niet echt waarom ie dat ineens doet, ik kan nu toch meer data in me buffer kwijt nou ik meer RAM geheugen heb, of ben ik niet helemaal 100% omdat te denken :?

Weet iemand een oplossing?
Als brandprogramma's gebruik ik Nero, CloneCD, PlexTools, Deamon Tools als virtueele CD-Rom drive

! H E L P !

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:13
Die buffer heeft niks met je geheugen te maken iig, want die is softwarematig en wordt op je harde schijf opgeslagen (soft-buffer) en in je cd brander (hard-buffer).

Verwijderd

ik heb ook een plextor16 en ik heb hetzelfde probleem.. bij branden op 16 speed springt ie steeds in de burnproof(op 4%),

maar bij 8X brandt ie wel goed..

heb net de plextor geflashed, maar geen verbetering (helaas)

anybody with a fix? (btw plextor hangt als master zonder slave aan 2de ide controller)

Verwijderd

Topicstarter

(btw plextor hangt als master zonder slave aan 2de ide controller)
Wat bedoel je hier precies mee?
Ik heb me plextor als master staan op IDE2
zonder iets erbij, dat gaf geen probleem want
ik heb wel andere dingen op CD gebrand..

Verwijderd

ik heb een abit vp6 moederbord.. met 4 ide controllers waarvan 2 in raid.. heb 3hd's aan ide 3&4.. en een dvd aan ide1 en een plextor-writer aan ide2 (beide cdrom-drives als master)..

maar mijn probleem is hetzelfde als bij jouw, bij branden op 16* stopt ie steeds bij 4%lege (cdwriter-)buffer, (maar gelukkig daarnaar weer verder vanwege burnprooof),

mijn oplossing was schrijven op 12* of 8*,
\maar het is natuurlijk een 16* dus waarom werkt het niet op 16*?

....het zou aan mijn moederbord kunnen liggen, want ook bij gewoon lezen van cd's geeft ie ook al een asociale cpu-belasting

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 14:13
Wat voor hdd heb je IBM zeker :)

Verwijderd

Op maandag 16 juli 2001 15:45 schreef maddog_rvo het volgende:
Wat voor hdd heb je IBM zeker :)
wat heeft dat met mijn plextor te maken
(WD btw)

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 14:13
IBM heeft een of andere functie op n hdd`s waardoor de plextor niet op 16x kan branden de mijne kan wel 16x vanaf mn maxtor maar niet vanaf mn ibm (misschien heeft wd ook zon functie)

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Hhhm ik brand anders perfect met mijn IBM (2x dtla 30 gig raid)op 16 speed met mijn plextor, dus zal wel meevallen denk ik.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Pagina: 1