Schade aan auto maanden na ongeluk - nog te verhalen?

Pagina: 1
Acties:

• Overseer10
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-10 17:34
Afgelopen januari ben ik aangereden op een voorrangsweg. De tegenpartij was hierbij dus de schuldige en alles is netjes afgehandeld. Een schade-expert heeft de auto beoordeeld en op basis daarvan is de auto hersteld. Eind goed al goed dacht ik.

Nu ging gisteren echter plots een motorlampje branden en verloor ik veel vermogen. Ik ben toen direct naar de dealer gereden, die hebben de auto uitgelezen. Turboslang lek. De scheur in de slang deed de monteur vermoeden dat het door een ongeval is veroorzaakt.

De vraag is dus, zou ik deze schade nog kunnen verhalen op de tegenpartij? Het is aan de ene kant natuurlijk moeilijk te bewijzen, aan de andere kant gaat het wel om 200 euro die ik waarschijnlijk in mijn zak had kunnen houden als de tegenpartij beter had opgelet.

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16:27
Schade kan je geloof ik tot 5 jaar na dato verhalen, mits er geen finale kwijting is. De moeilijkheid zal echter vooral zijn dat je de causaliteit tussen het ongeval en dit defect niet kan aantonen.
De advocaat van de duivel in mij zegt: "misschien ben je in de tussentijd nog eens tegen een paaltje gereden."

Neemt niet weg dat niet geschoten altijd mis is.

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-11 10:51
Ik denk dat het lastig wordt, zelfs wanneer de monteur op schrift wil verklaren dat het veroorzaakt is door een ongeval is het zijn woord tegen dat van de schade expert. Daarbij heeft de monteur alleen een vermoeden, dus ik denk dat je pech hebt.

De vraag is natuurlijk ook hoeveel moeite je wil doen voor 200 euro.

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:41

Spotmatic

Ken sent me

Mijn auto had een lekke turboslang, daar was geen ongeval voor nodig omdat het gewoon door ouderdom kwam. Dus normale onderhoudskosten. Is dat bij jou niet ook het geval?

Mijn verhaal gaat natuurlijk niet op als jouw auto maar 1 jaar oud is of zo.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Ik denk dat de verzekeringmaatschappij van de tegenpartij iets heeft van dit is te lang geleden, bel anders eens met je eigen verzekeringmaatschappij en kijk/luister even wat zij ervan vinden.

Persoonlijk denk ik dat je je verlies moet nemen en hem zelf moet betalen. Ik zou zelf vreemd opkijken als ik ineens maanden later weer een rekening krijg voor een schade die x maanden geleden gebeurt is. en die al geheel is afgehandeld.

Of geef de schadeexpert de schuld.

[ Voor 8% gewijzigd door Illegal_Alien op 15-05-2018 16:05 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Overseer10
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-10 17:34
Spotmatic schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 15:58:
Mijn auto had een lekke turboslang, daar was geen ongeval voor nodig omdat het gewoon door ouderdom kwam. Dus normale onderhoudskosten. Is dat bij jou niet ook het geval?

Mijn verhaal gaat natuurlijk niet op als jouw auto maar 1 jaar oud is of zo.
De auto is 6,5 jaar oud, over het algemeen moet een turboslang het wel langer dan dat vol houden. Maar misschien komt het wel vaker voor bij deze modellen, dat weet ik niet. Het gaat om een Polo Bluemotion uit 2011 met 1.2 TDI.
Erkel schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 15:55:De vraag is natuurlijk ook hoeveel moeite je wil doen voor 200 euro.
Ja dat is ook zo. Ik leg de vraag wel neer bij de verzekeringsmaatschappij. Als zij aangeven daar niet aan te willen beginnen laat ik het erbij.

[ Voor 31% gewijzigd door Overseer10 op 15-05-2018 16:10 ]

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:57
Mijn auto had ook een kapotte turboslang zonder ongeval. Dat ga je met een paar jaar oude auto dus niet causaal aangetoond krijgen.

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Wat zegt je verzekeringsmaatschappij, hun dienen je belangen te behartigen. Dus hun dien je te contacteren.
Pagina: 1