Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-08 08:44

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Topicstarter
Het valt mij op dat er de laatste jaren steeds méér tv programma's zijn waarbij een presentator druk bezig is in zijn (rijdende) auto met zijn show en wordt gefilmd. Ik vindt dit persoonlijk gewoon niet kunnen. Als bestuurder van een auto hoor je je bezig te houden met auto rijden en niet dit soort zaken. Er is op dit moment een jacht op appende en bellende bestuurders, maar dat filmen mogen ze ook wel eens gaan aanpakken. Wat vinden de overige tweakers daar van?

edit: patserbak aangepast in auto.

[ Voor 6% gewijzigd door Nijl op 15-05-2018 18:22 ]

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:46

Spooksel

Spooksel!

Volgens de letter van de wet mogen ze natuurlijk prima doen waar ze mee bezig zijn. Dergelijke camera's zijn tenslotte altijd met zuignappen bevestigd op verschillende punten in de auto en zolang de bestuurder deze niet handmatig hoeft te bedienen tijdens het rijden is dat allemaal prima verder.

Wat ik inderdaad wel opmerkelijk vind bij dergelijke fragmenten vaak is dat de bestuurders soms voor langere tijd dan naar een camera kijken ipv voor zich uit naar de weg en dat zou je ze wel degelijk kwalijk kunnen nemen inderdaad.

Los van het feit dat je sowieso de schuldige bent wanneer je bij iemand in z'n achterbak klapt is het natuurlijk helemaal makkelijk als het bewijs dat je niet op zat te letten gewoon op video staat. Maargoed, dan hebben we het meestal over blikschade...

Het wordt natuurlijk een heel ander verhaal wanneer je per ongelijk een voetganger/fietser aan-/doodrijdt omdat je lekker tegen je camera zat te kleppen! Wat mij betreft mag dit soort gedrag verboden worden.

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-08 18:13

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En wie zegt dat ze ook rijden? Afgezien van specifieke auto-shows, wordt bijna 100% van alle in-car-scenes in films en series veelal opgenomen op een trailer...

Daarnaast, hoeveel last heb je nou van filmende presentatoren in de file t.o.v. appende huisvrouwen etc...?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik meen dat in Amerika opnames in auto's altijd op een leeg terrein worden gedaan. Als je oplet zie je ook steeds dezelfde achtergrond voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

robertpNL schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 15:30:
Ik meen dat in Amerika opnames in auto's altijd op een leeg terrein worden gedaan. Als je oplet zie je ook steeds dezelfde achtergrond voorbij komen.
Of ook gewoon op de openbare weg met de auto op een lage kar achter een andere auto, gebeurt ook vaak.

[ Voor 3% gewijzigd door ScrooLoose op 15-05-2018 15:36 ]

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Zijn het geen auto programma's? :+

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Nijl schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 14:33:
Het valt mij op dat er de laatste jaren steeds méér tv programma's zijn waarbij een presentator druk bezig is in zijn (rijdende) patserbak met zijn show en wordt gefilmd. Ik vindt dit persoonlijk gewoon niet kunnen. Als bestuurder van een auto hoor je je bezig te houden met auto rijden en niet dit soort zaken. Er is op dit moment een jacht op appende en bellende bestuurders, maar dat filmen mogen ze ook wel eens gaan aanpakken. Wat vinden de overige tweakers daar van?
Sorry hoor, maar wat een gezeur ..

Je snapt toch dat het niet live is, dat er verschillende opnames gemaakt worden, waarin de presentator misschien wel 10x hetzelfde regeltje uitspreekt, en later op de montage met knip en plakwerk een verhaal gemaakt worden.
Ik proef eerder de jaloezie over de auto ( wat heeft de toevoeging "patser" er mee te maken ) dan dat je echt bezorgd bent om de verkeersveiligheid.

Er is voor ons bedrijf ooit een reclamespotje gemaakt om onze trackentrace dienst uit te rollen, en ondanks dat het ervaren 'acteurs' waren, heeft dat spotje van 50 seconden 2 weken tijd gekost.
Zelfs het invoeren van de alarmcode in de woning moest 20x gefilmd worden, omdat ze 3 seconden beeld uit 5 hoeken wilden tonen.

Zou je opmerkingen maken over de vloggers van youtube, die capriolen uithalen op de A2 onder het rijden ( make-up - filmen en babbelen ) dan zou ik je direct gelijk geven.
Maar professionele tvopnames, worden voor de hele lijn afgedekt met voorzorgsmaatregelen en "legal" zooi.
Het laatste wat je zou willen, is 'bewijs" tegen presentator X, in een ongeluk waarin hij afgeleid is van het rijden.

Vlogvoorbeelden :
YouTube: DAY1-kijkers met smaak: Mercedes GTR // #DAY1 #DailyDriver #4
YouTube: 😘Zoenen met Anna Nooshin & uit de kleren bij slam.. wat ...
YouTube: BLASTING ON THE ROAD TO BARCELONA! STREETGASM pt. 2
YouTube: De C63 gaat stuk... Streetgasm pt3.
YouTube: De C63 gaat stuk... Streetgasm pt3.

[ Voor 16% gewijzigd door FreshMaker op 15-05-2018 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Volgens mij heeft TS het over Youtube vloggers. Daar kijkt men aanzienlijk meer naar de weg dan op vooropgenomen TV programma's, maar men kijkt nog wel te vaak naar de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:49

MsG

Forumzwerver

Bij veel televisieprogramma's is het vaak wel echt hoor. Kijk maar eens naar De Rijdende Rechter: Wordt vervolgd, dan zit Jetske in de auto daadwerkelijk naar de camera te lullen terwijl ze gewoon echt rijdt. Niks Michael Bay of CG. Ik snap het sentiment van de TS wel, zo legitimeer je een beetje dat afgeleid zijn tijdens het rijden prima is.

Een beetje hetzelfde als al die TV-programma's die de hele tijd op onwettige basis drones gebruiken om maar mee te kunnen doen met de hippe shots.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:52
Wilde net de Rijdende rechter aanhalen. Naar mijn mening gevaarlijk en totaal niet nodig (en een slecht voorbeeld). Ironisch genoeg in een programma volgens het boekje. Reclame voor een auto kan ook op een andere manier.

Zie afbeeldingen beneden, zelfs in een woonwijk. Geloof niet dat die hele straat is afgezet en dat die auto's die rondrijden ook bij het programma horen.

(Verder top programma, om nog iets positiefs te noemen. Overigens vind ik 'patserbak' enigsinds naar jaloezie leunen.)

(0:35 — 1:40)
https://rijdenderechter.k...et-argusoog-hekkensluiter

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7aG1g7b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cBFHUt5.jpg

(0:35 — 1:30)
https://rijdenderechter.k...-bonnetjesaffaire-horndol

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8ChsZXp.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door talkatoo op 15-05-2018 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Topicstarter
Ik zie het ook bij Stegeman, de programma's van John van den Heuvel, van onze centen.... En dat is echt niet vanaf een karretje gefilmd waar hun auto op staat.. En een tijd geleden zag je ook op TV een journalist op een snelweg stoppen om een praatje te maken met de telefoniste van een ANWB omdat de praatpaal daar voor het laatst stond.

Lijkt meer een structureel probleem dan een incident.

[ Voor 42% gewijzigd door Nijl op 15-05-2018 18:24 ]

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Nijl schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 14:33:
Het valt mij op dat er de laatste jaren steeds méér tv programma's zijn waarbij een presentator druk bezig is in zijn (rijdende) auto met zijn show en wordt gefilmd. Ik vindt dit persoonlijk gewoon niet kunnen. Als bestuurder van een auto hoor je je bezig te houden met auto rijden en niet dit soort zaken. Er is op dit moment een jacht op appende en bellende bestuurders, maar dat filmen mogen ze ook wel eens gaan aanpakken. Wat vinden de overige tweakers daar van?

edit: patserbak aangepast in auto.
Heb je ook voorbeelden?

Het eerste wat in mij opkomt is “Comedians in cars getting coffee” maar daar gaat het er nooit gevaarlijk aan toe voor zover ik weet. Gewoon twee vrienden/kennissen/collegas die een gesprek hebben in de auto en toevallig gefilmd worden.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Topicstarter
talkatoo schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 16:57:
Wilde net de Rijdende rechter aanhalen. Naar mijn mening gevaarlijk en totaal niet nodig (en een slecht voorbeeld). Ironisch genoeg in een programma volgens het boekje. Reclame voor een auto kan ook op een andere manier.

Zie afbeeldingen beneden, zelfs in een woonwijk. Geloof niet dat die hele straat is afgezet en dat die auto's die rondrijden ook bij het programma horen.

(Verder top programma, om nog iets positiefs te noemen. Overigens vind ik 'patserbak' enigsinds naar jaloezie leunen.)

(0:35 — 1:40)
https://rijdenderechter.k...et-argusoog-hekkensluiter

[afbeelding]

[afbeelding]

(0:35 — 1:30)
https://rijdenderechter.k...-bonnetjesaffaire-horndol

[afbeelding]
toon volledige bericht
Precies! En niet alleen de rijdende rechter hoor. Volgens mij is de WvW daar heel duidelijk over in artikel 5.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Nijl schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 18:19:
Ik zie het ook bij Stegeman, de programma's van John van den Heuvel, van onze centen.... (...)
Oplossing is simpel. Niet meer naar kijken. Stegeman en van den Heuvel werken allebei voor commerciele omroepen die het moeten hebben van reclame-inkomsten. Geen kijkers => Reclame levert niets op... dahag, programma.
En natuurlijk vooral niets kopen van alle sponsorende bedrijven; daarmee maak je het namelijk "hun centen".

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:29
Je zou het kunnen aankaarten bij Veilig Verkeer Nederland. Grootste kans op resultaat als zij ermee aan de slag gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-08 15:47
Nijl schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 18:56:
[...]

Precies! En niet alleen de rijdende rechter hoor. Volgens mij is de WvW daar heel duidelijk over in artikel 5.
Zo duidelijk is artikel 5 anders niet:

"Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.".

Het is een kwestie van interpretatie. De een zal de situatie van de Rijende Rechter als gevaarlijk beschouwen en de andere niet. Als er nou een wetsartikel was waarbij specifiek gezegd werd dat je tijdens het rijden te allen tijde je ogen op de weg moest houden was het simpel. Voor zover ik weet is die er niet.

Overigens, wie zegt dat de auto niet op een trailer staat? >:) Vergeet niet dat bijna alles op TV nep is.
Pagina: 1