Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor gebruik in bouwkeet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Binkem
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-10 14:33
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar een niet al te dure laptop (ca. 700 euro) voor gebruik in een bouwkeet. De laptop moet geschikt zijn voor GIS (QGIS/MapInfo) en database (MS-access) toepassingen, naast normaal office-werk.

Belangrijk is een accu die het een hele/groot deel van de dag volhoudt (6-8 uur capaciteit), een full-HD scherm met goede kijkhoeken en lichtsterkte en een SSD van minimaal 256 GB. Een snelle processor is gezien het gebruiksscenario handig, maar niet het meest belangrijk. Het is vooral de vraag wat er te krijgen is binnen de randvoorwaarden.

Uiteraard kan je voor veel geld een hele goede laptop met deze specificaties krijgen, maar gezien het gebruik op locatie en het risico op diefstal/beschadiging wil ik de prijs niet te hoog op laten lopen.

Groeten,

Martijn

MBi

Alle reacties

• Voodoo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-11 09:02

Voodoo

Lurker

Heb je toevallig zelf al wat onderzoek gedaan? Maakt voor ons het adviseren al wat gemakkelijker

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-11 14:00
En misschien ook handig als je vermeldt wat de minimale systeem vereisten voor QGIS en Mapinfo enz zijn, dan kun je denk ik al vrij veel wegstrepen.

• Binkem
Het probleem met systeemeisen is dat de programma's vrijwel overal op draaien. Mijn ervaring is wel dat allerlei bewerkingen bij grotere datasets erg lang gaan duren als je mindere hardware (onder de Core I3) gaat gebruiken. En dan is een recentere/snellere processor erg handig om te hebben.

MBi

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-11 13:08
Frontpage: reviews: Lenovo IdeaPad 520 - Snelle, betaalbare laptop met kleine accu
Behalve die accu misschien voldoet deze aan de genoemde eisen.

• Binkem
Die had ik gezien, maar dat valt nu juist op de accu. Stroom is iets dat in de bouwkeet alleen met een aggregaat te krijgen is en dat is lawaaiig, duur en vervuilend.

MBi

• claudior
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-11 15:42
Lastig voor dat geld.

Je zou een dikke powerbank er bij kunnen doen:
https://www.coolblue.nl/p...weroak-k2-50-000-mah.html
Kan je je mobieltje ook nog opladen ;)

En dan zoiets? Heeft een Full HD IPS scherm (goede kijkhoeken dus), redelijke processor, 8GB geheugen, 500gb SSD. Merk is vast niet heel goed, maar goed, daar is je budget dan ook naar.
pricewatch: Peaq PNB C 2015-I5N2

Of misschien een mooie tweedehands zakelijke Dell erbij?

In ieder geval wel even checken of je de laptop op die powerbank kan aansluiten.

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Die powerbank is zomaar een kwart van je budget. In dat geval is een 2e hands zakelijke laptop (Lenovo, Dell of HP) een goed idee. Misschien zijn er zelfs rugged Panasonic's 2e hands te vinden (dat zijn echt degelijke laptops, maar met bijbehorende prijs).

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-11 13:08
kdekker schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 22:15:
Die powerbank is zomaar een kwart van je budget. In dat geval is een 2e hands zakelijke laptop (Lenovo, Dell of HP) een goed idee. Misschien zijn er zelfs rugged Panasonic's 2e hands te vinden (dat zijn echt degelijke laptops, maar met bijbehorende prijs).
Eens. Het budget strookt niet met de gestelde eisen. Enige zinnige alternatief, behalve een hoger budget of minder zware eisen: refurbished laptops. Die worden vaak nog met enkele maanden garantie geleverd en bieden veel waar voor je geld. Voor €700,- heb je een laptop waar bij wijze van spreken anderhalf jaar geleden nog het dubbele voor werd gevraagd.
Refurbished heeft behalve de garantie nog een voordeel t.o.v. 'gewoon' tweedehands: je krijgt er in de meeste gevallen een btw-factuur bij.

Bij een willekeurige aanbieder van refurbished laptops in de categorie €600-€700, incl. btw: https://www.remarkt.nl/laptops.html?price=600-700

[ Voor 7% gewijzigd door HenkDePoema op 16-05-2018 15:17 . Reden: Toevoegen voorbeeld ]

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-11 15:06
De winkel die je linkt is wel heel duur! Die T440 heb ik bijvoorbeeld voor €269 incl. BTW. Met 16GB en 256SSD wordt dat €434. Dan heb je een i5 ipv i7, maar het scheelt meer dan €200.

Die E7440 krijg ik binnenkort ook binnen. Die worden €349...

Specs op die site kloppen trouwens ook niet. De T440 en E7440 hebben ze er allebei op staan met i7-4600M. Beide types worden echter alleen met -U series processors geleverd. Bij de T440 staat ook een optische drive vermeld, terwijl die er toch echt niet in zit.

Met mij zijn er ook genoeg andere aanbieders die dit soort laptops voor €250-400 aanbieden, afhankelijk van de configuratie.

[ Voor 3% gewijzigd door hjkv op 16-05-2018 16:01 ]

• Echt niet.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:30

Echt niet.

Gewoon niet.

Kijken naar een refurbished Thinkpad lijkt me een goede optie. Ze zien er niet uit ;), maar dat is een voordeel, want zo wordt die minder snel gejat, terwijl het hele capabele laptops zijn, en volgens mij ook stevig. Heb ze zelf nooit gehad, maar vrienden van me wel.
Pagina: 1