Beste keuze CMS voor mijn website

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlusivenl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 09:57
Mijn vraag
Ik heb voor mijzelf en collega's op werk een website gebouwd, waarbij we de tijden kunnen invoeren en bijhouden. Deze tijden zijn afkomstig van F1 2017, wat we in de kantine op de PS4 met playseat spelen. Nou heb ik deze website zelf thuis draaien op een RPi 3B+ en heb ik hem zelf gebouwd en draaien op Apache. Nu ben ik opzoek naar een CMS waarin ik deze website kan plaatsen, maar ben daar zelf niet zo in thuis (ben geen webdeveloper, maar vind het wel leuk). Ik zoek dan ook een CMS waarin ik

Relevante software en hardware die ik gebruik
  • RPi 3B+
  • Raspbian Stretch LITE (april 2018)
  • Apache 2.4.25
  • PHP v7.0.27-0+deb9u1
  • MariaDB 10 (op Synology NAS)
  • jQuery 3.3.1[/i]
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zelf ooit eens Wordpress gebruikt voor een blog voor school, maar daardoor heb ik het idee dat Wordpress meer voor blogs geschikt is dan voor eigen code met een website waarop ik dus niet ga bloggen, maar tabellen, forms en grids weergeef. Drupal, Joomla of Bolt heb ik nooit gebruikt. Ik heb vergelijkingen gezocht, maar wordt er nou niet direct wijzer van.

Heeft iemand tips, tricks, aanbevelingen, suggesties en/of afraders voor mijn situatie. Ik hoop dat het duidelijk verwoord is, anders hoor ik het graag.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Wat moet dat CMS kunnen doen dan?
Als je alleen je eigen code wil weergeven kan je een CMS maar beter schrappen.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlusivenl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 09:57
DJMaze schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 14:17:
Wat moet dat CMS kunnen doen dan?
Als je alleen je eigen code wil weergeven kan je een CMS maar beter schrappen.
Makkelijker beheren/uitbreiden/stylen van m'n website. Vooral de stijl is belangrijk, omdat met CSS ik het net niet helemaal zo krijg als dat ik wil. Daarbij is het een beetje "uit de hand gelopen" en heb ik redelijk veel php,css,js bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

CMS gaat over het beheer van de content en heeft in principe niets te maken met de stijl van de website.

Je kan net zo goed een willekeurig template kiezen en die voor je huidige site gebruiken.

Als het om het beheer van de content gaat (toevoegen van nieuwe tijden) dan kan je het wel met een CMS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJ93
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:14

JJ93

Error 418

Als ik het zo lees kan je beter kiezen voor een CSS framework in combinatie met bijvoorbeeld OctoberCMS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bauke1994
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:43
Ik denk dat je niet op zoek bent naar een CMS maar eerder een framework, kijk eens naar Symfony of Laravel.

Wat betreft stylen van je website, als CSS je niet verder meer kan helpen, wat wil je dan precies bereiken? Ieder CMS gebruikt CSS voor de styling van je site. Misschien moet je eens naar Bootstrap of Bulma kijken.
Ik zoek dan ook een CMS waarin ik...
Misschien even afmaken ;)

[ Voor 11% gewijzigd door bauke1994 op 15-05-2018 14:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:12

MsG

Forumzwerver

Wat let je om de CMS'en uit je topicstart even in een WAMP-installatietje of iets dergelijks te proberen? Nu gaat iedereen zijn eigen voorkeuren aanraden. En op welke wijze voer je de gegevens in? Klinkt in ieder geval iets als wat prima met Drupal zou moeten kunnen in elk geval. Maar de meeste CMS' en schikken zich juist naar het website-design, in plaats van dat een website zich schikt naar het CMS-design, dus als het je vooral om design gaat kan je je denk ik eerst daar op richten.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Qlusivenl schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 14:43:
Daarbij is het een beetje "uit de hand gelopen" en heb ik redelijk veel php,css,js bestanden.
Met een CMS heb je alleen maar veel meer bestanden, en als het alleen om het tonen van jouw code gaat heb je heel veel bestanden waar je niks mee doet.

Stukjes van een framework of micro packages is dan een beter idee.
Daarnaast lost een CMS niet je CSS problemen op, je krijg er extra bij.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJ93
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:14

JJ93

Error 418

Ik ben zelf trouwens ook wel fan van FlightPHP voor dit soort projectjes. O.a. routing en view templating.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botwood
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 27-09 21:33
bauke1994 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 14:55:
Ik denk dat je niet op zoek bent naar een CMS maar eerder een framework, kijk eens naar Symfony of Laravel.
Ieder CMS gebruikt CSS voor de styling van je site. Misschien moet je eens naar Bootstrap of Bulma kijken.
Zorgt Bulma er juist niet voor dat je als nog een lading CSS hacks moet gebruiken om oude browserversies te ondersteunen? Nouja lees IE............... |:(

Ik zou overigens ook kiezen voor een framework en Symfony/Laravel lijkt mij dan ook een goede keuze!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik je vraag lees, zou ik eerst een wireframepje opzetten, en daarna een layout maken. Vervolgens dit in kale html/css/evt framework als bootstrap als demo maken en vervolgens de sterk gerefactoorde php eraan vastplakken. Voor lokaal gebruik in een kantine prima.

Zou zomaar kunnen dat je vervolgens geen enkel framework of cms verder nodig hebt, zeker als je e.e.a. alleen zelf beheert. Advies hier: aangezien het allemaal zelfbouw is met databasetoegang is htaccess autorisatie wel aan te raden.

Als je daarentegen op de site ook blogs, uitgebreide overzichten met standen, meer spellen, beheer, autorisatieniveaus etc wilt implementeren, eerst even kijken hoeveel tijd je aan de hobby wilt besteden...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2018 11:19 ]

Pagina: 1