Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor Architect

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Wat ga je met je laptop doen?
De huidige laptop heeft het na 6 jaar begeven en er moet op korte termijn een vervanger komen. De laptop zal primair gebruikt worden voor de studie Architectuur.

Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
2D & 3D tekeningen maken (Gewouen maar ook stedenbouwkundig) gebruik makend van applicaties als Autocad, Photoshop, Indesign, Illustrator en sketchup. Uiteraard ook het standaard werk als Internetten en emailen. OS kan zowel Windows als OS X zijn.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Tussen de 1800,- en 2600,- , Bij een Macbook Pro houd ik rekening met een hogere restwaarde.Het gaat voornamelijk om een goede prijs kwaliteit verhouding.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Twee maal per week op de fiets en met het openbaar vervoer naar de opleiding. Op de opleiding zijn het aantal stroompunten beperkt en de locaties wisselen. Elke dag thuis (stroom is aanwezig).
Gewicht: 1.8 en 2.5Kg
Accuduur: Het liefst 6 uur echt werken (is dit realistisch?)
Grootte: 15" scherm

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Ik zit te denken aan Apple, Dell & HP.

Apple: Touch Bar en Touch ID, 2,9-GHz processor en 512 GB opslag a € 3.297,91
Nadeel: Duur in aanschaf, mindere specificaties, niet uitbreidbaar
Voordeel: Hoge restwaarde, kwalitatief goed spul.

Dell: Precission 5520 a € 2.364,55 (Xeon 1505, 16GB, 512GB, 4K Scherm)
Voordelen: Licht, mooi, goede specificaties.
Nadelen: Te dun waardoor CPU throtteling vaak optreed, kortere accuduur door 4K.

Dell: Precision 3520 a € 2.037,06 (Xeon 1505, 16GB, 512GB, 6 cell battery).
Voordelen: Prima specificaties
Nadelen: Niet dun en licht.

Dell: Precision 7520 a € 2.716,31 (Xeon E3-1535M, 16GB ECC, 256GB SD, 1TB SD, 100RGB EZO)
Voordelen: Beste specificaties
Nadelen: Prijzig, zwaarder en minder mooi.

Conclusie:
Ik twijfel zelf heel erg tussen de 3520 en de Apple. Door het hoge prijsverschil en doordat de laptop erg lang gebruikt zal worden (Waardoor de restwaarde niet meer ideaal is) gaat de voorkeur nu uit naar de 3520. Zijn er zaken die ik gemist heb?
De prijzen van de Dell laptops zijn exclusief btw en bezorgkosten (soms gratis), alle prijzen zijn exclusief studentenkortingen/acties.

[ Voor 6% gewijzigd door battler op 15-05-2018 13:21 ]

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Alle reacties

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:22

Bolletje

Moderator Harde Waren
Ja, inderdaad; de XPS 15 9570 van 1799 EUR inc btw lijkt me de beste keuze. Met nieuwe hexacore, snelle ssd en voldoet verder aan je eisen. De Adobe producten kunnen met de consumenten GTX 1050 Ti overweg. Enkel AutoCAD kan soms lastig wat betreft drivers, maar je kan altijd terugvallen op de processor.

De M620 uit de Dell 3520 is dan ook minder goed + mindere processor om op terug te vallen + veel duurder...