Apple mail kwijt na slepen naar Office 365 mailbox

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikeltjee
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20-02-2020
Mijn vraag
We hebben vorige week de overstap gemaakt van POP-email naar Office 365 Exchange.
Nu wil ik heel graag mail overslepen van de oude popmailbox naar nieuwe office 365 mailbox vanuit de standaard mail app van Apple.
Voor het verslepen van kleine aantallen e-mails gaat dit best goed. Echter toen ik een map sleepte waar meer dan 1000 mails in stonden van de POP-box naar de Office mailbox gaf hij een standaardfoutmelding dat hij de bewerking niet kon uitvoeren en vervolgens zijn al deze mails verdwenen. Kan ze nergens meer terugvinden.

Nu ben ik zelf een leek in Apple-apparaten dus ik heb geen idee in welke hoek ik precies moet zoeken naar verloren e-mail.
Het programma Time Machine heeft mij niet kunnen helpen.
Zijn er nog alternatieve oplossingen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
macOS high sierra 10.13.4
Office 365 Exchange
Mail-app

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Zoek eens in de map ~/Users/Library/Mail map onder Mail Lost+Found en V2 map. Je krijgt dan een hele waslijst aan mappen en bestanden en die bestanden kun je makkelijk inzien door ze te selecteren en op de spatiebalk te drukken voor Voorvertoning. Misschien vind je ze zo terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikeltjee
-

[ Voor 99% gewijzigd door Maikeltjee op 15-05-2018 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikeltjee
vj_slof schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 12:45:
Zoek eens in de map ~/Users/Library/Mail map onder Mail Lost+Found en V2 map. Je krijgt dan een hele waslijst aan mappen en bestanden en die bestanden kun je makkelijk inzien door ze te selecteren en op de spatiebalk te drukken voor Voorvertoning. Misschien vind je ze zo terug.
Dit is alles wat ik heb kunnen vinden. Geen Lost+Found map dus.

http://prntscr.com/ji490o

De V2 map is zo goed als leeg, en de V5 map staan wel wat mapjes met e-mail maar hier komen niet de mappen in terug die verdwenen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:30

nelizmastr

Goed wies kapot

Kan zijn dat die map verborgen is.

http://osxdaily.com/2018/...es-mac-keyboard-shortcut/

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikeltjee
Gedaan. Met hidden maps zichtbaar ook niet te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

staan ze niet meer in de org. mail. zeg maar @ Ziggo, of gmail of dergelijks als je daar online inlogt ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-05 10:08
Niet aan een backup gedacht alvorens je hiermee ging beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Nu online
Deef_K schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 14:23:
Niet aan een backup gedacht alvorens je hiermee ging beginnen?
Er staat toch dat Time Machine niet heeft kunnen helpen. Dat suggereert toch dat er wel een backup is maar die niet goed werkt of TS weet niet hoe het werkt.

De map Library/Mail moet bij een werkende time-machine backup ook daarin te vinden zijn,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikeltjee
Hackus schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 14:23:
staan ze niet meer in de org. mail. zeg maar @ Ziggo, of gmail of dergelijks als je daar online inlogt ?
Nee die bewaart enkel de inkomende mail en maar max. 25 dagen. Het gaat hier om inkomende mail verspreid over 5 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieske1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:22
Waarom heeft het programma time machine je niet kunnen helpen?

Was deze überhaupt wel geconfigureerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adis
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-02 21:45
Dit heb ik ook een keer gedaan met mijn stomme kop, ipv van kopieren en plakken, heb ik toen met de emails gesleept. Dit resulteerde in dezelfde melding (Kan bewerking niet uitvoeren). Het resultaat: emails worden niet gekopieerd maar wel verplaatst naar... nergens. Dus kwijt uit Apple mail, weg van het file system...

Als ik het zo lees dan vermoed ik hetzelfde bij jou... of Time Machine heeft nog een backup. Dat lijkt je enige backup te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLflyer
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-02 07:55
Op wat voor manier heb je de mails "overgesleept"?
Lijkt me namelijk vrij onwaarschijnlijk dat je ze zomaar uit de ene applicatie letterlijk over zou kunnen slepen naar de andere.. (Alleen al vanwege 't feit dat office en apple mail vrij andere datastructuren gebruiken)

Zijn de mails totaal verdwenen? Of staan ze mogelijk in de deleted mails in je mailbox? Mogelijk anders zelfs op de een of andere manier in de prullenbak van de mac zelf?

Een van de weinige oplossingen (die dus in jou geval geen soelaas blijkt te bieden) is een backup (timemachine of andere backup) terugplaatsen..

Met 't oog op de toekomst:

- Stel je mailbox bij voorbaat in als IMAP wanneer dit mogelijk is, om dit soort euvel bij de oorsprong de kop in te drukken
- Zorg ervoor dat je Timemachine goed geconfigureerd staat, en dat deze geregeld nieuwe (incremental) backups draait
- Maak altijd een kopie van je volledige mailbox, of exporteer de volledige mailbox, voordat je enige "versleep" acties uithaalt.

*edit: spelfoutje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adis
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-02 21:45
NLflyer schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 14:34:
Lijkt me namelijk vrij onwaarschijnlijk dat je ze zomaar uit de ene applicatie letterlijk over zou kunnen slepen naar de andere.. (Alleen al vanwege 't feit dat office en apple mail vrij andere datastructuren gebruiken)
Beide mailboxes zijn toegevoegd in Apple Mail applicatie. Dan krijg je 2 inboxes waar hij de mails van de ene inbox naar de andere heeft gesleept. Dit werkte voor een deel, maar lang niet alle emails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikeltjee
NLflyer schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 14:34:

Zijn de mails totaal verdwenen? Of staan ze mogelijk in de deleted mails in je mailbox? Mogelijk anders zelfs op de een of andere manier in de prullenbak van de mac zelf?

Een van de weinige oplossingen (die dus in jou geval geen soelaas blijkt te bieden) is een backup (timemachine of andere backup) terugplaatsen..

Met 't oog op de toekomst:

- Stel je mailbox bij voorbaat in als IMAP wanneer dit mogelijk is, om dit soort euvel bij de oorsprong de kop in te drukken
- Zorg ervoor dat je Timemachine goed geconfigureerd staat, en dat deze geregeld nieuwe (incremental) backups draait
- Maak altijd een kopie van je volledige mailbox, or exporteer de volledige mailbox, voordat je enige "versleep" acties uithaalt.
Ik had het office 365 mail account ingesteld in de mailapp. Zo kon ik van popmailbox naar het andere mailaccount slepen in dezelfde applicatie. Zoals adis hieronder zegt. Het is gewoon weg, het word nergens meer bewaard. Time Machine stond inderdaad helaas niet geconfigureerd. Eigen schuld dikke bult. Maar dat was ook niet het eerste waar ik aan dacht op het moment dat ik gewoon 'onschuldig' mail van het één naar het ander sleep.
adis schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 14:31:
Dit heb ik ook een keer gedaan met mijn stomme kop, ipv van kopieren en plakken, heb ik toen met de emails gesleept. Dit resulteerde in dezelfde melding (Kan bewerking niet uitvoeren). Het resultaat: emails worden niet gekopieerd maar wel verplaatst naar... nergens. Dus kwijt uit Apple mail, weg van het file system...

Als ik het zo lees dan vermoed ik hetzelfde bij jou... of Time Machine heeft nog een backup. Dat lijkt je enige backup te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Is toch eigenlijk wel een 'beetje' apart, zo'n alternatieve prullenbak (/zwart gat).

Zijn de (missende) mails nu niet in Verwijdere Items (oid.) terecht gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLflyer
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-02 07:55
Heb nog even zitten zoeken, is nog iets wat je mogelijk zou kunnen proberen..

Bij voorbaat: probeer dit niet zonder eerst de data die je nu hebt te backuppen.

https://www.macworld.com/...web-apps/mailsavemsg.html

*edit: gaat vooral om de laatste 3 alinea's, voordat je 't hele ding doorleest :P

[ Voor 15% gewijzigd door NLflyer op 15-05-2018 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikeltjee
SuBBaSS schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 14:52:
Is toch eigenlijk wel een 'beetje' apart, zo'n alternatieve prullenbak (/zwart gat).

Zijn de (missende) mails nu niet in Verwijdere Items (oid.) terecht gekomen?
Ja precies dit. Ik heb nog de TreeSize-variant van Apple gedraaid om te zoeken naar de grote hap met mails maar zelfs daarmee kon ik het niet vinden. Het lijkt dus gewoon echt verdwenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Nu online
Ik ben bang dat je met Recovery-software aan de slag zult moeten gaan. Als ik jou was zou ik zo min mogelijk met je computer gaan werken om overschrijving van verloren/verborgen data tegen te gaan en recoverysoftware aanschaffen.
Pagina: 1