Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor werktuigbouwkunde

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• kasper169
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23-11 19:49
Ik ga volgend jaar beginnen aan de HVA met Engineering, Design & Innovation (soort werktuigbouwkunde). Hiervoor heb ik dus een laptop nodig die veel gebruikt zal worden. Ik zat zelf te kijken naar de XPS 9570, maar ik zou graag jullie meningen daarover willen horen en mogelijke alternatieven. Alvast bedankt!

Wat ga je met je laptop doen?
In principe zal het alleen worden gebruikt voor mijn studie, dus voornamelijk wat CAD en 3D dingetjes
Ik neem aan dat er solidworks gebruikt gaat worden

Wat is je budget?
Rond de 1500 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, aangezien hij gebruikt gaat worden voor mijn studie

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik vind zelf de XPS erg mooie laptops, alleen weet ik niet of ze geschikt zijn voor mijn studie en hoe het dan zit met prijs/kwaliteit verhouding.

Alle reacties

• Bulder
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 21:05
Als je veel gaat modelen ben je doorgaans beter af met een Quadro-kaart i.p.v. een GeForce. Ik zou eens kijken naar de Dell Precision 5530. Dat is in principe een 9570 met een Quadro. Ik meen dat deze tegen het eind van de maand ook in Nederland beschikbaar is.

• _Quadro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-11 09:27
Als je het budget hebt: https://www.3dconnexion.eu

Onmisbaar in CAD

• kasper169
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23-11 19:49
bramm90 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 22:46:
Als je veel gaat modelen ben je doorgaans beter af met een Quadro-kaart i.p.v. een GeForce. Ik zou eens kijken naar de Dell Precision 5530. Dat is in principe een 9570 met een Quadro. Ik meen dat deze tegen het eind van de maand ook in Nederland beschikbaar is.
Top! Ik heb de tijd dus ik wacht nog eventjes af dan :). Bedankt!

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ook andere merken bieden soortgelijke laptops als een Dell Precision. De marketing term is (mobiel) 'workstation'. Lenovo en HP hebben die ook.