Ervaringen met Codeacademy PRO

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15-07 16:31
Hoi mede-Tweakers,

Al een tijd speelt bij mij de gedachte om mijzelf om te scholen. Ik werk op het moment in de reclame sector en ik hoef daar niet weg. Ik hou dit werk nog wel vol tot mijn 67ste, maar het werk houdt het niet vol. Er is een enorme verplaatsing van wat er verwacht word van een grafisch ontwerper. Dat was in de crisis al zo. Denk hierbij aan een ontwerper die ook websites bouwt. Of een ontwerper die naast de traditionele reclame drukwerk ook UX/UI en kan video-editten. Lang verhaal kort: tijdens mijn HBO studie heb ik eigenlijk alleen maar traditioneel leren werken en dat hou ik en mijn sector niet lang meer vol.

Een tijdje terug heb ik de knoop definitief doorgehakt en ik wil leren programmeren. Dit doe ik naast mijn huidige full-time baan als reclame-ontwerper. Ik kreeg als tip om als eerste taal Python te leren. Dit heb ik nu zo'n twee weken gedaan via verschillende manieren. Boek, Youtube, maar ook via Codeacademie. Dit laatste werkte voor mij erg prettig. De lessen zijn prima opgezet en ik heb al echt het gevoel dat ik iets kan. Dat wat ik kan, nog maar een klein puntje van de ijsberg is, is mij wel duidelijk.

Ik verwacht dat, als ik met dit tempo doorblijf gaan met deze zelfstudie, ik eind deze week door de gratis lessen van Codeacademy heen ben. De PRO optie lijkt mij wel wat. Maar graag hoor ik of er Tweakers zijn die ervaring hebben met deze PRO editie van Codeacademy. Of dat er nog andere (betaalde) zelfstudies zijn.

Kleine disclaimer: ik wil best betalen voor de zelfstudie. Maar 2300 euro voor een workshop van 4 dagen is voor mij (op het moment) onbetaalbaar.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonChaser
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-01-2023
Abbonement hier nemen:
https://www.pluralsight.com/

Zijn al zeker een decade number 1, bijna elk bedrijf waar ik ben geweest had wel een account hier.
Als je een papiertje wilt behalen en een cursus wil doen, dan zou geloof ik bij code academy checken voor een soort van opleidingstraject. (let op papiertje is niet echt een bachelor, maar soort van).

Ik geloof dat je voor 300 euro per maand een soort van opleiding hebt, een persoonlijke trainer en ze garranderen jouw een job. Duurt ongeveer 12 maanden, maar als je klaar bent dan ben je gewoon pro en heb je een redelijke portfolio opgebouwd.

Dit kan ook door gewoon inzet te tonen en alleen pluralsight te gebruiken als study materiaal, het is kwestie van een portfolio opbouwen.

Verder belangrijke studietip: doe alsof jij een klant hebt die iets van jouw wilt, bepaal business requirements, deadlines etc.. Bouw vervolgens het project stap voor stap.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-07 13:54

-SaveMe-

-klik-

Ik ben zelf erg te spreken over de courses op udemy.com. Ik doe geen python, maar er staan veel programming video cursussen online, met ratings en reviews. En de courses zijn zeer uitgebreid, met vaak veel video materiaal. Er is ook de mogelijkheid tot het stellen van vragen. En het is goedkoop, veel zijn vaak in de aanbieding voor rond een tientje ...

https://www.udemy.com/courses/search/?q=python&src=ukw

[ Voor 17% gewijzigd door -SaveMe- op 15-05-2018 18:51 ]

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
-SaveMe- schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 18:50:
Ik ben zelf erg te spreken over de courses op udemy.com. Ik doe geen python, maar er staan veel programming video cursussen online, met ratings en reviews. En de courses zijn zeer uitgebreid, met vaak veel video materiaal. Er is ook de mogelijkheid tot het stellen van vragen. En het is goedkoop, veel zijn vaak in de aanbieding voor rond een tientje ...

https://www.udemy.com/courses/search/?q=python&src=ukw
Toeval of niet, maar ik heb maar meteen de 'Complete Python Masterclass', door Tim Buchalka gekocht voor 11 euro. Nice. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Laatst online: 07-07 13:54

-SaveMe-

-klik-

Jasphur schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 20:09:
[...]

Toeval of niet, maar ik heb maar meteen de 'Complete Python Masterclass', door Tim Buchalka gekocht voor 11 euro. Nice. Thanks!
Nice! Veel plezier en leer ze :) oOo
Ben benieuwd wat je er van vindt !

[ Voor 5% gewijzigd door -SaveMe- op 15-05-2018 22:22 ]

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-06 13:18
Udemy is top, alleen moet je nooit de originele prijs betalen. Ze hebben daar altijd sales, waardoor je noot meer dan pak met beet 20 euro hoeft te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1074347

Waarom per se python? Python is voor zeer veel dingen handig maar zou je niet meer zijn met de technologieën om websites te maken? (HTML/CSS/Javascript) Gezien dit meer aansluit bij je job en doelen?

Bovendien gebruikt codecademy nog python 2, daar zou ik dus van weg blijven. Op udemy staan wel een aantal goede zaken.

Voor html/css/js te leren zou ik persoonlijk freecodecamp aanraden, zeer praktisch gericht en ongeveer dezelfde werkwijze als codecademy (programmeren en het resultaat ervan in de browser te zien).

Ik zou ook nooit veel geld betalen aan studiemateriaal, ik ben zelf informaticastudent en dit jaar hebben we javascript (+html/css) en python gezien en al ons lesmateriaal was online gratis beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:48
Kijk eens op edX.org of coursera.org. Daar zullen ongetwijfeld goede cursussen staan. Voordeel tegenover iets als Codecademy is ook dat je leert werken met een echte IDE en je met eigen projecten kunt rommelen. Als je Python leert op Codecademy weet je niet zomaar hoe je dat in de praktijk kunt inzetten (tenminste, dat was 1-2 jaar geleden zo). Ook heb je bij die MOOC's de mogelijkheid om met medecursisten te overleggen en soms zelfs gratis met de leraren.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 01:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Udemy is al genoemd, maar heb ik ook goede ervaringen mee. En qua kosten zeer laagdrempelig, voor een tientje heb je al een goede training.
Zijn nu op de zaak met safaribooks aan de gang. Zit ook goed spul tussen, al vond ik die meer gericht op boeken en minder handson met video's etc.

Qua baanrichting: reclamewereld is groot en heel erg digitaal en big data gericht. Ik denk dat je het in die richting moet zoeken, adwords, hadoop stacks en andere zaken. Zoekwoord is digital marketing. Kijk maar eens wat een bedrijf als Adversitement doet.

[ Voor 31% gewijzigd door The Eagle op 21-05-2018 13:58 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJack
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-07 12:22
Udemy, zeker mee eens. Er staan goede cursussen op.

Voor iedereen die niet de volle mep wil betalen zijn er sites als discudemy.com
Hier staan vooral gratis cursussen op (die nu tijdelijk gratis zijn).
Voor Python cursussen bijvoorbeeld: https://www.discudemy.com/category/python
Maar er staan ook genoeg andere cursussen op.

https://bottenberg.dev

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-07 14:14

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Anoniem: 1074347 schreef op maandag 21 mei 2018 @ 13:21:
Waarom per se python? Python is voor zeer veel dingen handig maar zou je niet meer zijn met de technologieën om websites te maken? (HTML/CSS/Javascript) Gezien dit meer aansluit bij je job en doelen?

Bovendien gebruikt codecademy nog python 2, daar zou ik dus van weg blijven. Op udemy staan wel een aantal goede zaken.

Voor html/css/js te leren zou ik persoonlijk freecodecamp aanraden, zeer praktisch gericht en ongeveer dezelfde werkwijze als codecademy (programmeren en het resultaat ervan in de browser te zien).

Ik zou ook nooit veel geld betalen aan studiemateriaal, ik ben zelf informaticastudent en dit jaar hebben we javascript (+html/css) en python gezien en al ons lesmateriaal was online gratis beschikbaar.
Ik quote deze even met name voor de 1ste zin. Waarom python. Don't get me wrong, er is niets mis mee maar ik zou dat niet als advies geven om mee te beginnen gezien je historie.

Mijn advies is trouwens om een soort werk-stage te gaan doen. Het klinkt misschien kinderachtig maar een stage is gewoon een veel betere ervaring als je de basis hebt. Hoe je dat kan regelen; geen idee precies. Wellicht kan je 1-2 dagen minder gaan werken en die dagen "stage" gaan lopen :)

Anderzijds zou je een beetje kunnen gaan netwerken om zo bij een bedrijf te komen die zowel je huidige functie alsmede "programmeren" uitoefent. Zo zou je misschien makkelijker de transitie kunnen maken naar programmeur.

Op een gegeven moment moet je ook ergens gaan inrollen. Als je dan op papier de vergelijking maakt:
- Iemand die een studie heeft gedaan in dat vakgebied
- 2-3x stage heeft gelopen
- aantoonbaar ervaringen opgedaan

vs
- zelfstudie na x-jaar in een andere sector gewerkt te hebben
- ??

Dat gaat gewoon niet heel makkelijk worden ben ik bang (en ja het is erg zwart-wit!) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Ik ben begonnen met Python omdat ik bijna overal wel lees dat het multi inzetbaar is en makkelijker te leren dan bijvoorbeeld Java.

Die stages… Ik was al wat rond gaan zoeken en ik kom enorm veel traineeships tegen. Niet allemaal met Python maar wel veel die aansluiten bij mijn wensen en doelen. Dus ik ben daar voor aan het gaan.

The Eagle schreef op maandag 21 mei 2018 @ 13:55:

Qua baanrichting: reclamewereld is groot en heel erg digitaal en big data gericht. Ik denk dat je het in die richting moet zoeken, adwords, hadoop stacks en andere zaken. Zoekwoord is digital marketing. Kijk maar eens wat een bedrijf als Adversitement doet.
Zeker! De Big Data Advertising kant is absoluut iets waar ik heen wil.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Juist omdat het zo digitaal gericht is moet ik een omscholing doen.

[ Voor 39% gewijzigd door Jasphur op 23-05-2018 09:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-07 07:48
Als je de (big) data kant op wilt, zou ik vooral ook kijken naar een goede cursus statistiek / machine learning. Het programmeerwerk voor (big) data projecten is meestal wel te behappen, maar weten welk model je moet gebruiken, wat de randvoorwaarden voor het model zijn, wat je moet doen als het model niet accuraat is, dat is een grotere uitdaging naar mijn mening.

Voor data analyse is Python verder wel een geschikte taal; zeker voor big data en/of machine learning. Alternatief is R, dat iets meer op statistiek gericht is en wat minder op programmeren.

Sowieso altijd een goed idee om gewoon zelf wat te gaan spelen; download Anaconda, zoek een openbare dataset die je interessant lijkt, open een jupyter notebook, import numpy, pandas, scikit-learn, statsmodels, matplotlib/plotnine en ga aan de slag :) Het kost niks en door zelf te doen leer je veel sneller.

[ Voor 4% gewijzigd door Morrar op 23-05-2018 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Morrar schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 16:28:
Als je de (big) data kant op wilt, zou ik vooral ook kijken naar een goede cursus statistiek / machine learning. Het programmeerwerk voor (big) data projecten is meestal wel te behappen, maar weten welk model je moet gebruiken, wat de randvoorwaarden voor het model zijn, wat je moet doen als het model niet accuraat is, dat is een grotere uitdaging naar mijn mening.

Voor data analyse is Python verder wel een geschikte taal; zeker voor big data en/of machine learning. Alternatief is R, dat iets meer op statistiek gericht is en wat minder op programmeren.

Sowieso altijd een goed idee om gewoon zelf wat te gaan spelen; download Anaconda, zoek een openbare dataset die je interessant lijkt, open een jupyter notebook en ga aan de slag. Het kost niks en door zelf te doen leer je veel sneller.
Yes! Anaconda had ik al gedownload. En gebruik ook Atom icm Github. (tenminste daar ben ik mee bezig)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-07 07:48
Jasphur schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 16:31:
[...]

Yes! Anaconda had ik al staan. Er gebruik ook Atom icm Github. (tenminste daar ben ik mee bezig)
Git is altijd een goede stap zodat je in ieder geval versioning hebt.

Atom ken ik niet persoonlijk (gebruik pycharm als IDE), maar voor data science werk ik ook vaak met jupyter notebooks (gewoon "jupyter notebook" of "jupyter lab" intikken op de Anaconda command prompt). Voordeel van notebooks is dat je output direct onder je code verschijnt en het geheel daardoor erg interactief is. Hierdoor kun je snel exploratieve analyses doen; typ code in een cell, druk shift + enter, inspecteer de output, pas code evt aan...

Als je de code echt naar productie wilt brengen zijn de notebooks niet handig (dan wil je Python scripts), maar om te leren is het interactieve aspect wel lekker. Daarnaast staan er vele voorbeeld notebooks online voor bekende data sets, bijvoorbeeld: https://github.com/jupyte...resting-Jupyter-Notebooks

[ Voor 4% gewijzigd door Morrar op 23-05-2018 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Morrar schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 16:37:
[...]

Git is altijd een goede stap zodat je in ieder geval versioning hebt.

Atom ken ik niet persoonlijk (gebruik pycharm als IDE), maar voor data science werk ik ook vaak met jupyter notebooks (gewoon "jupyter notebook" of "jupyter lab" intikken op de Anaconda command prompt). Voordeel van notebooks is dat je output direct onder je code verschijnt en het geheel daardoor erg interactief is. Hierdoor kun je snel exploratieve analyses doen; typ code in een cell, druk shift + enter, inspecteer de output, pas code evt aan...

Als je de code echt naar productie wilt brengen zijn de notebooks niet handig (dan wil je Python scripts), maar om te leren is het interactieve aspect wel lekker. Daarnaast staan er vele voorbeeld notebooks online voor bekende data sets, bijvoorbeeld: https://github.com/jupyte...resting-Jupyter-Notebooks
Atom (website) heeft voor mij een fijne interface en is flink uit te breiden met modules.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie32
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 24-12-2021
DragonChaser schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 13:50:
Abbonement hier nemen:
https://www.pluralsight.com/

Zijn al zeker een decade number 1, bijna elk bedrijf waar ik ben geweest had wel een account hier.
Als je een papiertje wilt behalen en een cursus wil doen, dan zou geloof ik bij code academy checken voor een soort van opleidingstraject. (let op papiertje is niet echt een bachelor, maar soort van).

Ik geloof dat je voor 300 euro per maand een soort van opleiding hebt, een persoonlijke trainer en ze garranderen jouw een job. Duurt ongeveer 12 maanden, maar als je klaar bent dan ben je gewoon pro en heb je een redelijke portfolio opgebouwd.

Dit kan ook door gewoon inzet te tonen en alleen pluralsight te gebruiken als study materiaal, het is kwestie van een portfolio opbouwen.

Verder belangrijke studietip: doe alsof jij een klant hebt die iets van jouw wilt, bepaal business requirements, deadlines etc.. Bouw vervolgens het project stap voor stap.
Pluralsight is een fantastische bron aan kennis maar je moet wel weten welke courses te volgen zijn en welke je beter links kunt laten liggen. Ik zou iemand die aan zelfstudie doet het niet aanraden tenzij met een waslijst aan courses die hij/zij kan volgen (en dan niet die paden die zij samengesteld hebben).

Ik zou mij eerder richten op MOOC's zoals die van Coursera en EdX voor zelfstudie.

Overigens ben ik niet zo'n grote fan van omscholing door video's. Veel van de online courses komen niet voorbij de basis en proberen de lesstof zo eenvoudig mogelijk te houden door de moeilijkere concepten te mijden. Daarnaast zijn ze vaak onvolledig in die zin dat ze je een trucje leren i.p.v. de materie waar het om gaat.
Morrar schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 16:28:

Sowieso altijd een goed idee om gewoon zelf wat te gaan spelen; download Anaconda, zoek een openbare dataset die je interessant lijkt, open een jupyter notebook, import numpy, pandas, scikit-learn, statsmodels, matplotlib/plotnine en ga aan de slag :) Het kost niks en door zelf te doen leer je veel sneller.
R kent ook vrij eenvoudig te gebruiken packages voor bijv. webscraping (rvest), werken met tabulaire data (dplyr) en data visualisate (ggplot2). Ben er mijzelf rustig op aan het inlezen naast het doorleren van Java.

R is tevens een stuk eenvoudiger te leren voor mensen zonder programmeerachtergrond en zou mijn keuze zijn voor Python. Dataverwerking komt voor een groot deel vaak neer op het opschonen en voorbereiden van de data (aldus de vele interviews met data analisten).

Mocht je meer richting het schrijven van je eigen applicaties en meer flexibiliteit willen dan raad ik Java aan voor Python. Dit met name vanwege de performance. Java code blijkt nu al onder bepaalde omstandigheden sneller uitgevoerd te worden dan C/C++ code op hetzelfde platform (Java the good parts, Jim Waldo) en is stukken eenvoudiger in gebruik dan genoemde.

[ Voor 34% gewijzigd door Koffie32 op 30-06-2018 13:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1254142

Misschien een beetje late reactie, maar mocht je toe zijn aan iets nieuws bovenop Python, ivm je achtergrond van grafisch ontwerpen zijn de video's van de coding train (Daniel Shiffman) op YouTube interessant om te kijken en het is ook nog eens erg grappig. Je kan oa Javascript met p5.js leren. Ik ben zelf nu python aan het leren via codecadamy, dus tips vanuit je eigen ervaring zijn welkom
Pagina: 1