Windows start niet ws na april update rollback geeft loop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piethoogland
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-03 11:55
Beste tweakers,

Van de betreffende laptop wil windows niet meer starten hoogstwaarschijnlijk na de april update. de bovenste optie is "doorgaan naar windows rollback" daarna vraagt hij om de toetsbord indeling en kom je bij hetzelfde scherm

Als je problemen oplossen --> terug naar de vorige versie krijg je onderstaand scherm welke optie je ook kiest je komt altijd weer terug op hetzelfde scherm.
[url]Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/awzsi1.jpg[/url]

hoe weet ik welke ik moet hebben. Overigens deze loop bij andere laptops na andere updates al vaker gehad en tot nu toe aangezien alle opties niet werken altijd voor een herinstall gekozen. Ik heb echter gezien de hoeveelheid software op de laptop deze te kunnen herstellen.

Enig idee welke partitie ik mee moet werken?
hoe ik via de opdrachtprompt kan zien welke versie dit betreft?
Hoe ik uit de loop kan komen
of natuurlijk een andere oplossing

De opties opstartherstel en systeemherstel leveren niks op.

[ Voor 3% gewijzigd door piethoogland op 15-05-2018 12:07 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik denk dat niemand hier kan gokken hoe je laptopje ingedeeld is, maar oa hier lees je meer MSDN: Rollback Installation (Windows)

Als ICT Beheerder weet je de weg naar Microsoft toch wel ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piethoogland
Google acties kiezen of voor een hersinstallatie of voor het uitvoeren van acties vanuit windows. In windows komen lukt niet en een herinstallatie wou ik graag voorkomen indien mogelijk.

Is er een manier om de update terug te draaien? van de herstelopties lijkt alleen de opdrachtprompt het nog te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piethoogland
Uiteindelijk na heel vaak proberen en starten van windows 10 op volume 2 ging hij daar de updates verwerken. vervolgens leeg bureaublad ivm het laden van het verkeerde profiel.

met de melding C:\windows\system32\config\systeeemprofile\desktop onbereikbaar. De volgende fixes
geprobeerd https://appuals.com/fix-s...tion-that-is-unavailable/ en nu gekozen voor een nieuwe installatie.

Mocht iemand alsnog een oplossing vinden voor het vastlopen van een update waarna hij alleen nog meer naar opstartherstel gaat om een rollback te doen die niet wil ik hou ik mij aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-06 21:45

SiGNe

Ook hoi!

Ik had zelf een probleem waarbij de upgrade niet voltooide, na het installeren kreeg ik error 0x80004005 en het enige dat ik kon doen was proberen om de installatie opnieuw uit te voeren.
Na vele pogingen (en hoop mogelijke oplossingen die niet werkten) heb ik met EasyUEFI geprobeerd om m'n UEFI te reparen en dat werkte.

Had hier mogelijk te maken met een bios update die ik eerder had uitgevoerd.
Omdat de biosversie niet meer klopte met wat Windows verwacht ging bij mij de update niet verder.
Ik heb dat ook al eerder gehad bij de vorige update, ook toen moest ik BCDedit gebruiken, ook om die UEFi bij te werken.
EasyUEFI (van Hasleo) werkt makkelijker.

Niet?
[Specs]