LaCie Porsche Design installatie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1072317

Topicstarter
Mijn vraag
Bij het installeren van LACie Porsche design is van alles mis gegaan. Ten einde raad heb ik alles van LaCie van mijn MacBook pro en de harddisc verwijderd incl. de software. Bij LaCie support heb ik om raad gevraagd, helaas ben ik geen genie in talen, daarom konden ze me niet helpen en lieten ze me min of meer zwemmen. Nu ben ik op zoek naar een oplossing. Kan me daarbij helpen? Bij voorbaat dank.

Relevante software en hardware die ik gebruik
MacBook Pro

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
LaCie support

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:10
Wat is er allemaal mis gegaan? Wat wil je bereiken en wat heb je ervoor gedaan om dat te laten lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Wat voor een MacBook Pro en welke LaCie Porsche design heb je precies? Wat lukt er niet aan de installatie, welke foutmeldingen krijg je? Welke versie van macOS gebruik je? Hoe sluit je de harde schijf aan.

Voor zover ik kan zien is een LaCie Porsche design gewoon een externe harde schijf, en is het een kwestie van aansluiten en gaan. Eventueel zou je de harde schijf opnieuw moeten formatteren, maar dat is 5 minuten werk. Je hebt hier geen speciale software voor nodig.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bij de installatie heb ik waarschijnlijk fouten gemaakt omdat de tekst van de handleiding onduidelijk voor me was. Bovendien ben ik niet zo handig met het installeren van.., daarnaast is mijn talenkennis minimaal. In paniek heb ik met CleanMyMac alle software op mijn laptop, MacBook Pro met masOs High Sierra versie 10.13.4, verwijderd. De LaCie Porsche Design met 2TB heb ik geformatteerd.
Via Time machine kan ik nu wel een back-up maken maar zijn de mogelijkheden beperkt. De LaCie wordt via de eigen software gebruikt omdat daar meer mogelijkheden mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
Het is een simpele harde schijf, het is een kwestie van dat ding op je MAC aan sluiten en gaan. Mocht dit niet werken kun je de schijf formatteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Beste Marco, als ik de schijf formateer staat er dan nog de software op die er op moet staat? Als ik nu in Finder kijk wat de software is dan kan ik niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door CurtPoindexter op 19-10-2019 15:34 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marco1994
Als je de schijf formatteerd is alle data op de schijf weg. Via time machine kun je de backup regelen. Lacie software is vast via hun support pagina te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jullie adviseren dus om via Time Machine de backups te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:50
Anoniem: 1072317 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 12:04:
Ik wel maar wat voor functionaliteit denk je nu te missen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
Sorry hoor, maar het is toch niet zo heel lastig om google te gebruiken. Als je zoekt op backup osx krijg je toch echt genoeg resultaten, mochten deze in het engels zijn en dat te lastig wordt. Kun je deze vertalen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:11
Anoniem: 1072317 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 12:04:
Als je moeite hebt met lezen, de Engelse taal en ga zo maar door. Waarom niet gebruik maken van 1 van de vele computer winkels die er zijn om je te helpen met je vragen?

Ook hier ben je zeer onduidelijk (volgens mij heb je dus ook moeite met je schrift) indien je mondeling wel uit je woorden kan komen dan is een computer winkel toch de makkelijkste, beste en veiligste optie?

Dit bedoel ik niet gemeen oid, maar je komt hier heel vaag over. Het kan dus zijn dat de tips die gegeven worden niet van toepassing zijn op de problemen die jij nu ervaart met je externe hdd en macbook. In een winkel kan je simpelweg laten zien wat de problemen zijn en kunnen hun je direct verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt allemaal voor de reactie
Vriendelijke groet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:11
Anoniem: 1072317 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 11:19:
Bedankt allemaal voor de reactie
Vriendelijke groet
En nu? Is het gelukt of ga je naar een computer speciaalzaak of..?
Pagina: 1