Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-05 09:18
Afbeeldingslocatie: https://d1079ywfijtdjs.cloudfront.net/images/deadfire/v2/deadfire-logo.png

Afbeeldingslocatie: https://d1079ywfijtdjs.cloudfront.net/deadfire/media/screenshots/20180508/deadfire-screenshot-deck-to-deck-001-1920x1080.jpg

Story :
The god Eothas, once thought to be destroyed, returns to life in the form of a titanic statue – nearly killing you as he destroys everything in his path. It’s up to you, the Watcher of Caed Nua, to discover Eothas’ purpose and decide to help or hinder his efforts.

With an enormous open world, a massive cast of characters, beautiful hand-painted backgrounds, and a story you can play your way, Obsidian Entertainment is proud to bring you Pillars of Eternity II: Deadfire.

Features :
COMPANIONS

You’ll be accompanied by companions familiar and new as you travel through the Deadfire. Some, like the loyal Edér, have stayed with you out of a sense of personal duty. Others, like the unpredictable Serafen, have their own mysterious reasons for accompanying you.

New to Pillars of Eternity II: Deadfire is the companion relationships system, where companions will not only engage with you, but each other, depending on the decisions you make and events they experience in the world.

SET SAIL

Your trusty ship, the Defiant, is your main means of getting around the Deadfire’s open-world. It’s also your home base, and that of your companions, and your crew.

You’ll be able to upgrade it, hire new crew members, and even take it into combat using a dedicated ship-to-ship combat system developed especially for Pillars of Eternity II: Deadfire. Build up enough wealth, and you’ll be able to buy larger, and more impressive ships, too!

EXPLORING A MASSIVE WORLD

All backgrounds in the game are hand-painted, providing a beautiful backdrop to your explorations. Deadfire is an island chain comprising a huge city, fiery volcanoes, mighty pirates, and desolate sandbars, you’ll navigate the Deadfire on your ship. Of course, exploring the open world will lead to any number of encounters, some helpful, some dangerous. You may even come upon undiscovered lands. Assemble your crew, board your ship, and may the wind be always at your back!

Classes :
Classes in Pillars of Eternity 2: Deadfire are a factor that determines your character's abilities, aptitudes and how they will develop as they increase in level. In Pillars of Eternity 2, your characters can have one additional class on top of the base class, and a subclass, selected at 1st level. (for example, your character can be a Battlemage if he/she has both fighter and mage classes.) Each class will have a Power Source, and each time you gain a level in a Class you will increase this power.
Afbeeldingslocatie: https://d1079ywfijtdjs.cloudfront.net/images/deadfire/v2/game/companions-1471.png

Trailers :
https://eternity.obsidian.net/media

Sellers :
https://www.gog.com/game/...y_ii_deadfire_wasteland_2
https://store.steampowere..._of_Eternity_II_Deadfire/

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
*gereserveerd voor additionele informatie*

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Het lastigste van deze game is om voorbij de character creation te komen lol.
Zo veel keuzes en nu je kan multi classen helemaal.
Ben tot nu toe een keer of zes opnieuw begonnen :|, maar ik ben er nu wel uit hehe.

Tot nu toe de proloog(eiland) uitgespeeld met :

druid/ranger (shifter/stalker)
chanter/barbarian (skald/ no subclass)
cipher/paladin (soulblade/bleak walker)
Monk/barbarian ( drugs en corpse eating)
Wizard/fighter en wizard/monk

Zeker een game die je meerdere keren kan gaan spelen plus er zit ook een NG feature in (via blessings)
Maar hoe dat precies werkt weet ik nog niet :)

Wel een aanzienlijk game breaking aantal bugs tegen gekomen dus dat is minder leuk.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:20
Mooi starter topic.

wat betreft de blessings ik heb ze even bekeken en momenteel zijn ze allemaal om de game nog makkelijker te maken (betere starter wapens, meer stats, etc) er schijnt echter dat er ook nog blessings zouden komen die juist voor meer uitdaging moeten gaan zorgen.

Mijn eerste build ben ik voor pure rogue gegaan dit ook in deel 1 gedaan. Ik heb echter de savegame van mijn wizard uit deel 1 ingelezen gezien mijn roque play in deel 1 voor de expansions was en ik een shitton of quests geskipped had en een redelijk slecht einde had. Wat mij compleet verbaasde daar ik dacht het wel goed te hebben gedaan had ik de wereld toch wel in behoorlijke chaos gestort LOL

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
@SMD007 Dank je :)

Ik ga deze keer voor een pure Monk, enige onzekere is of ik een subclass kies.
Vind persoonlijk de drugs monk waanzinnig leuk maar die heeft helaas ook een enorme bug en dan krijg zowel de bonus als de negatieve crash tegelijkertijd.

Ga vanavond alle saves deleten en opnieuw beginnen. En dan ook maar om de bugs heen "saven"

[ Voor 14% gewijzigd door Iusedto op 15-05-2018 13:39 ]

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-10-2024
Is het verstandig om eerst 1 door te spelen helemaal voordat je aan 2 begint. 1 heb ik het eerste gedeelte gespeeld wat heerlijk was maar niet meer doorgespeeld. Te druk en niet meer opnieuw beginnen. Nu meer tijd dus wil weer een goede rpg in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
jaydenjarno schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 21:40:
Is het verstandig om eerst 1 door te spelen helemaal voordat je aan 2 begint. 1 heb ik het eerste gedeelte gespeeld wat heerlijk was maar niet meer doorgespeeld. Te druk en niet meer opnieuw beginnen. Nu meer tijd dus wil weer een goede rpg in
Het is niet noodzakelijk maar je mist wel wat qua namen van NPC's en hun achtergrond zeg maar.
Niets schokkends.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
Misschien dan eerst maar eens 1 gaan doen. Scheelt weer geld haha. Al lees ik w dat 2 een heel stuk beter is. Mensen die dat ook vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Het leuke is ook dat je de end safegame van deel 1 kan inlezen in deel 2 zodat alle keuzes uit deel 1 worden meegenomen naar deel 2. (deze safegame wordt in deel 1 voor je verborgen gehouden, maar neemt ALLES mee wat je in deel 1 hebt gedaan deze krijg je alleen als je deel 1 hebt uitgespeeld)

Deel 2 is anders dan deel 1 en ze hebben natuurlijk geleerd van "fouten" uit deel 1 om deel 2 beter te maken. Ik denk dat ik beide delen met evenveel plezier nog wel eens door ga spelen. Deel 2 voelt voor mij wel aan als een vele grotere game. Kwa factions etc heb ik er nog weinig feeling mee. Ik had in deel 1 meer feeling voor welke factie ik wou samenwerken, maar dat komt ook omdat het allemaal nog wat nieuw en onbekend is natuurlijk. Eerste keer spelen had ik in deel 1 ook weinig feeling voor de factions, maar had ik wel een direct een beter beeld erbij.

Ik wel nu al wel zin in een 2de play-trough al heb ik de eerse nog niet eens afgerond. :+

[ Voor 27% gewijzigd door SMD007 op 16-05-2018 08:57 ]

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Ik vind (tot nu toe) het verhaal van deel 1 wat spannender en aansprekender. Maar dat blijft toch persoonlijk.
Wat ik erg leuk vind is de manier van eilanden verkennen. Doet me denken aan Fallout 1 en Wasteland en dat vond ik toen fantastisch.
Varen is een welkome afwisseling alhoewel ik de schip combat wel wat minder vind (text based)

Gisteren dus helemaal overnieuw begonnen met een Monk playthrough (geen multiclass)

[ Voor 36% gewijzigd door Iusedto op 16-05-2018 11:07 ]

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Ik miste vooral in het begin het dungeon crawlen het varen etc is wel leuk, maar voor mij is een enorme dungeon en daarvan de gevaren/geheimen te ontdekken en ontrafelen 1 van de leukere zaken bij dit soort games echter vind je voldoende grote dungeons als je maar even doorspeelt :)
Sterker nog heb het idee dat ze flink groter zijn dan in deel 1 en ook veel meer aanwezig!

[ Voor 4% gewijzigd door SMD007 op 16-05-2018 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-09-2024
als wat voor game moet ik dit zien? hack en slash game of echt rpg met flink storyline en dergelijke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
boemmie schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 15:16:
als wat voor game moet ik dit zien? hack en slash game of echt rpg met flink storyline en dergelijke?
Absoluut het laatste.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmerc
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-05 13:17
Deel 1 was fantastisch (bijna 300 uur in zitten volgens steam), en ben met deze ook weer lekker begonnen.

Death godlike Berzerker (barbarian) /Bleak walker (paladin) en eerste playthrough maar met de companions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:47

Japser

Jeej!

Ben nog steeds bezig met deel 1 om die af te maken, zit beetje vast in White March Part II. Maar als ik daar doorheen ben dan kan ik ook beginnen.

Heb wel gelezen dat in deel 2 de combat een eitje is. Is dat waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Japser schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 16:35:
Heb wel gelezen dat in deel 2 de combat een eitje is. Is dat waar?
Niet alles geloven wat je leest :)
Hangt toch echt af van je ervaring, moeilijkheidsgraad en party samenstelling lijkt me.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zlysher
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-01-2023
Gister net begonnen. Na deel 1 had ik geen zin om met de Gods te werken. Had hem uitgespeeld voor de character creation gedaan te hebben.

2e playthrough heb ik toch maar besloten ze te helpen en ben voor een Godlike Wizard gegaan. Misschien verander ik nog.. Tot nu toe is het weer een heerlijke game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Iusedto schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 08:17:
[...]

Niet alles geloven wat je leest :)
Hangt toch echt af van je ervaring, moeilijkheidsgraad en party samenstelling lijkt me.
Het zijn inderdaad de veteranen die klagen dat de game te makkelijk is. 1 ding wat ik direct heb uitgezet is party AI wanneer je dan iemand niet bestuurd gaat hij/zij toch van alles casten en doen. Dat wil ik juist niet ik wil de game spelen en niet dat de AI de game voor mij speelt. Dit zorgt al voor heel wat meer management tijdens een gevecht.
Maar wat ik ook eerder zei het zijn de veteranen die klagen en ik schaar mij daar niet onder, maar als ik het zo lees hebben ze wel een aardig punt en gaat de ontwikkelaar er ook naar kijken. De game is op hogere moeilijkheden nog steeds voor hen niet heel moeilijk.
De game is ook in de begin levels (voor mij t/m lvl 6) vrij pittig, maar zodra je hoger lvl wordt en de betere spells/attacks krijgt wordt het al gauw makkelijker t/m zeer makkelijk als je richting max level gaat, maar het probleem dat je op max level het vrij makkelijk hebt daar had deel 1 ook al last van. Na act 3 in deel 1 heb ik eigenlijk de game nooit als moeilijk ervaren.

andere klacht die ik lees is dat er weinig echte harde bosses in de game zitten. Ik moet ook zeggen ben er tot nu toe 1 tegengekomen, maar dat was ook omdat ik gewoonweg veel te laag level was voor die boss. Maar naar mijn idee heb ik misschien net 25% gedaan dus wie weet wat er nog komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Afgelopen weekend de game uitgespeeld. (zal proberen het spoiler vrij te houden)

Moet toch erkennen dat de game erg makkelijk is hopelijk doen ze daar nog wat mee. Ik mis ook een beetje de boss fights. De meeste fights won ik gewoon door op auto pilot mijn party members met alleen hun default attacks te laten vechten dat lijkt mij niet de bedoeling.

lichte spoiler over het einde:
De endfight... wat een anti climax voelde mij toen de credits begonnen gewoon een beetje genaaid zo van is dit het nu echt....
spoiler:
totaal geen gevecht, maar even een gezellig praatje met Eothas en hop door naar het einde. Ik heb geen idee hoe ik een gigantisch standbeeld zou moeten bevechten, maar dit voelde afgeraffeld en slecht aan!

Ik mis ook echt de diepere dungeon's er zijn er best veel in de game, maar meer dan 1 of 2 levels diep gaan ze bijna niet. Er staat mij maar 1 dungeon bij die wel uitgebreid was. Vind dit toch wel erg jammer gezien dit soort games toch om het dugeon crawlen gaat.

Het varen en ontdekken van eilandjes is leuk gedaan, maar ik denk dat dit alleen de eerste keer leuk is. Als je meerdere char gaat spelen is de lol er denk ik gauw vanaf. Ben dan ook blij dat er een blessing is die zorgt dat de gehele map al verkend is.

Ik had totaal geen feeling met de factions en vond het dan ook lastig een keuze te maken. Ik heb uiteindelijk, maar voor de pirates gekozen gezien dat mij gewoon cool leek.

Er zijn naar mijn mening te weinig echte quests en hoewel bounty's in deel 1 niet echt goed verwerkt waren en dit in deel 2 beter is hebben ze wel erg de overhand ik denk dat 50% van de quests bounty quests zijn. hierin zijn ze te ver doorgeschoten. De party members quests waren ook totaal niet interessant en gewoon rond uit saai!

al met al wel een leuke game en ik denk dat ik deze nog wel een paar keer zal spelen, maar ik wacht nu eerst eens wat patches af (die helaas wel hard nodig zijn) ik had een aantal keren gewoon bugs waardoor quests verkeerd gingen.

mijn eind oordeel 7/10 en ik denk dat ik deel 1 toch wel een 9/10 geef :)

deze review geeft wel aardig weer hoe ik mij ook voel over de game: https://www.reddit.com/r/...dfire_critique_a_sinking/

is wel een lang filmpje en hij gaat iets te lang door over voice acting wat naar mijn idee geen issue is, maar de rest van zijn punten raken toch wel de zere plekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Heb PoE2 net uit op Hard (+High Level) (dus standaard PoE2+WM1&2), met volgens mij wel redelijk optimaal einde voor zover dat kan als je niet alles van het internet wil plukken qua guides, zit nu te twijfelen of ik eerst nog een PotD (Path of the Damned) run-through zal doen (waar ik een beetje tegen op zie voor level 1-3) of toch maar meteen Deadfire kopen, maar ik vind € 45,99 (GoG) wel een beetje aan de prijzige kant, plus de kritieken doen mij ook een beetje huiveren. (+ TW3 & DA:I pas net uit, en AC:O pas net aan begonnen, maar die zitten in een heel ander genre wat mij betreft)

[ Voor 10% gewijzigd door zion op 25-05-2018 09:39 ]

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-06 21:05
In juni komt er een grote patch en ik neem aan dat er meer aankomen, dus wacht er mee zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Sinds gister heeft deze game een Turn Based mode voor nieuwe playthroughs.
Turn based is wel in Beta.
Speelt echt heerlijk moet ik zeggen. Persoonlijk vind ik het zelfs beter spelen.

Een hele dikke aanrader imo
Ben opnieuw begonnen met een Cleric (fighter/priest)

Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/obsidian-media/deadfire/news/update-60/deadfire-update-60-turn-based-summary.png

Voor meer informatie :
https://eternity.obsidian...41---turn-based-mode-beta

[ Voor 5% gewijzigd door Iusedto op 25-01-2019 09:52 ]

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
oeff. deze was van mn radar af, maar moet deze zeker nog gaan spelen. Turnbased is helemaal geweldig dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-05 13:14
Lijkt me leuk die turnbased mode. Ben alleen bang dat de encounters dan erg lang gaan duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turtle3000
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17-05 09:26
Ik ben bij poe1 na 20 uur afgehaakt om dat ik maar niet kon wennen aan de combat, erg jammer omdat de rest van de game me wel heel erg aansprak. Nu ik zie dat ze turn based hebben toegevoegd in deel 2 ga ik deze zeker proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• l0n3w012ph
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-01 21:03

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Turtle3000 schreef op zondag 10 februari 2019 @ 21:49:
Ik ben bij poe1 na 20 uur afgehaakt om dat ik maar niet kon wennen aan de combat, erg jammer omdat de rest van de game me wel heel erg aansprak. Nu ik zie dat ze turn based hebben toegevoegd in deel 2 ga ik deze zeker proberen.
Zeker doen. Ik heb hem nu ook sinds twee dagen en turn based gaf ook bij mij de doorslag. En terecht want dit speelt voor mij veel fijner en tactischer.

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik heb dit spel zojuist in de aanbieding via GOG gekocht, ben benieuwd hoe het gaat bevallen (en of ik genoeg tijd vind het fatsoenlijk te spelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EpicDnS
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 04-11-2024
Nog niet eerder een Pillars game gespeeld. Is het allemaal te volgen als je bij deel 2 begint of is het aan te raden om met deel 1 te beginnen?

Genre ligt mij sowieso wel en als ik zie dat deel 1 nog in 2017 een definitieve editie heeft gekregen, lijkt mij van een tand des tijds niet heel veel sprake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:33

-SaveMe-

-klik-

Speelt iemand dit op de PS4 ?

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
Even hele heftige kick. Hij is ook de switch ook nu. Heeft iemand die daar? Is dat een beetje te spelen?
Pagina: 1