Windows 8.1 "kan updates niet voltooien"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-02-2024
Windows 8.1 pro met media center. "kan updates niet voltooien"

Elke update wordt getracht te installeren, maar na de reboot krijg ik bovenstaande melding. Dan wordt alles teruggedraaid (ongedaan gemaakt), en keert het inlog scherm terug.

Nu komt de catch, je zou verwachten dat de installatie is mislukt, maar wat schets mijn verbazing, in de update geschiedenis staat doodleuk dat de updates zijn gelukt!!?

Maar als ik nu weer ga zoeken naar updates (of als de pc het zelf doet) dan biedt ie weer doodleuk exact dezelfde updates aan... En in de geschiedenis staat dat de updates die eerder als geslaagd vermeld stonden, staan nu ineens als mislukt gemeld....!?!!??

Weet iemand hoe dit kan? Ik heb dit sinds een maand of 2, en contact met Microsoft was een dikke grap, die zeggen gewoon dat het aan bullguard ligt.... Maar zonder bullguard heb ik precies hetzelfde. Trouwens dat beveiliging pakket gebruik ik al meer dan 4 jaar....

[ Voor 7% gewijzigd door dirkhimself op 15-05-2018 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08-2023
Ik zou eerst eens ''problemen met Windows Update oplossen'' runnen (Configuratiescherm (windows logo toets ingedrukt houden en ''x'' drukken, daar verschijnt oa Configuratiescherm) - Systeem en beveiliging - Onderhoudcentrum - Probleemoplossing - Problemen met Windows Update oplossen).

Dit zou ik al 1,5 maand geleden al hebben geprobeerd. En daarna bij geen effect terug naar een vorig herstelpunt, maar dat lijkt mij een beetje laat nu.

Ik zou ook Dism, Scannow en Check Disc runnen*

Als dat niet helpt zou ik op een Forum posten/gaan googlen naar probleem. Vind je geen oplossing dan herinstalleren*2.

*Je gaat via Windows toets plus ''x'' naar ''Opdrachtprompt (administrator)'' daar vul ''sfc /scannow'' in (SystemFileChecker), daarna druk je op enter en wacht tot scannow afgelopen is. Zijn er problemen met scannow dan moet je DISM runnen, via Opdrachtprompt, waarna je vervolgens scannow weer runt, zolang totdat scannow in orde is.

Diverse DISM opties:
''DISM /Online /Cleanup-Image /CheckHealth''
''DISM /Online /Cleanup-Image /ScanHealth''
''DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth''
''DISM /Online /Cleanup-Image /StartComponentCleanup''

Disk check (dit duurt uren!): Ga naar Opdrachtprompt. Vul in ''chkdsk C: /f /x /r'' next start up "(Y)es''

*2 het is aan te raden om een systeemkopie achter de hand te hebben zodat je niet door het hele herinstallatie proces hoeft te gaan inclusief alle updates, waarbij je misschien beter een extern programma als Macrium Reflect kunt gebruiken i.p.v. het interne Windows programma voor systeemkopie aanmaken.