MS Surface Pro naar account voor organisatie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwbuiter74
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-04-2024
Een van de eerste vragen die tevoorschijn komt bij het afinstalleren van Windows 10 pro,is de vraag of het apparaat prive dan wel voor een organisatie gebruikt gaat worden. Echter stond deze al ingesteld op prive gebruik. Dat moet echter veranderd worden omdat ze zakelijk gebruikt gaan worden.
Is het mogelijk dat dit gewijzigd kan worden zonder dat er een volledige factory reset gedaan moet worden..(wat dat duurt namelijk zo'n 4 uur) :/

[ Voor 11% gewijzigd door gwbuiter74 op 15-05-2018 10:11 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Is dat niet gewoon aan een domein koppelen?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwbuiter74
Nee, zitten niet in een domein. Is puur account gerelateerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 18:15
Er staat mij ook bij dat die optie puur is om met eenvoudige taal de machine aan het domein te koppelen. Als de machine nu zakelijk gebruikt wordt, maar niet in een domein komt, dan hoef je niets te wijzigen in de instellingen.

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apparaat koppelen aan jullie Azure AD?
DaLass schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 10:28:
Er staat mij ook bij dat die optie puur is om met eenvoudige taal de machine aan het domein te koppelen. Als de machine nu zakelijk gebruikt wordt, maar niet in een domein komt, dan hoef je niets te wijzigen in de instellingen.
Niet helemaal.
https://support.office.co...a0-4caa-89a9-48cabf41f193
;)

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2018 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-09 22:35

ralpje

Deugpopje

gwbuiter74 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 10:20:
Nee, zitten niet in een domein. Is puur account gerelateerd
Deze optie joined je device aan Azure AD met de credentials die je ingeeft. Dat is het enige wat het doet (en als je Azure AD op die manier ingesteld staat wordt er vervolgens bijvoorbeeld een Intune enrollment gedaan, om maar wat te noemen).
Dat is het enige verschil tussen het 'persoonlijke' en het 'zakelijke' account. Je kunt er eventueel voor kiezen om je persoonlijke account te blijven gebruiken en je device via settings -> accounts -> access work or school (of de NL versie daarvan :p) alsnog in Azure AD te joinen met je zakelijke credentials. Je blijft dan inloggen met je persoonlijke account, maar hebt wel toegang tot alle zakelijke resources e.d. omdat je wel Azure AD joined bent.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:00

Detmer

Professioneel prutser

Volgens mij kun je dit ook onder accountinstellingen bij 'toegang tot werk of school' doen.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwbuiter74
Dat klopt. dat heb ik ook al uitgezocht. maar het moet echt een zakelijk account worden, en dat er dus direct vanaf begin af aan wordt ingelogd met de zakelijke credentials zonder tussenkomst van een persoonlijk account. wat ik tot nu toe heb kunnen vinden is dat dat niet mogelijk is, tenzij er een factory reset wordt gedaan. achteraf wijzigen schijnt niet te kunnen.
ralpje schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 10:33:
[...]

Deze optie joined je device aan Azure AD met de credentials die je ingeeft. Dat is het enige wat het doet (en als je Azure AD op die manier ingesteld staat wordt er vervolgens bijvoorbeeld een Intune enrollment gedaan, om maar wat te noemen).
Dat is het enige verschil tussen het 'persoonlijke' en het 'zakelijke' account. Je kunt er eventueel voor kiezen om je persoonlijke account te blijven gebruiken en je device via settings -> accounts -> access work or school (of de NL versie daarvan :p) alsnog in Azure AD te joinen met je zakelijke credentials. Je blijft dan inloggen met je persoonlijke account, maar hebt wel toegang tot alle zakelijke resources e.d. omdat je wel Azure AD joined bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-09 22:35

ralpje

Deugpopje

gwbuiter74 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 10:45:
Dat klopt. dat heb ik ook al uitgezocht. maar het moet echt een zakelijk account worden, en dat er dus direct vanaf begin af aan wordt ingelogd met de zakelijke credentials zonder tussenkomst van een persoonlijk account. wat ik tot nu toe heb kunnen vinden is dat dat niet mogelijk is, tenzij er een factory reset wordt gedaan. achteraf wijzigen schijnt niet te kunnen.

[...]
Correct :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:53

TheVMaster

Moderator WOS
gwbuiter74 schreef op Tuesday 15 May 2018 @ 10:10:
Een van de eerste vragen die tevoorschijn komt bij het afinstalleren van Windows 10 pro,is de vraag of het apparaat prive dan wel voor een organisatie gebruikt gaat worden. Echter stond deze al ingesteld op prive gebruik. Dat moet echter veranderd worden omdat ze zakelijk gebruikt gaan worden.
Is het mogelijk dat dit gewijzigd kan worden zonder dat er een volledige factory reset gedaan moet worden..(wat dat duurt namelijk zo'n 4 uur) :/
Je wilt je systeem aan Azure AD koppelen neem ik aan?
ralpje schreef op Tuesday 15 May 2018 @ 10:33:
[...]

Eh...er is natuurlijk wel een verschil met het koppelen van een Work Account en een echte Azure AD Join. Mijn device is Azure AD Joined (aan onze Corporate omgeving) en vervolgens ook nog gejoined aan mijn prive Azure AD tenant. Zo zijn beide accounts gekoppeld aan Windows en kan ik alle resources bereiken. Krijg alleen vanuit de Corporate omgeving de Intune policies etc. door...

[ Voor 49% gewijzigd door TheVMaster op 15-05-2018 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:50
In de tussentijd had je al 3 factory resets kunnen doen (overigens nooit gehoord dat die 4 uur duren, bij mij is die hooguit een half uurtje bezig).

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:53

TheVMaster

Moderator WOS
Ramon schreef op Tuesday 15 May 2018 @ 22:38:
In de tussentijd had je al 3 factory resets kunnen doen (overigens nooit gehoord dat die 4 uur duren, bij mij is die hooguit een half uurtje bezig).
>:) Dat is gemeen, maar inderdaad....als ik met dat soort dingen langer dan 10 minuten moet zoeken, dan doe ik een Factory Reset....dat werkt echt super goed en heb je gelijk die mooie nieuwe OOBE :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
gwbuiter74 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 10:45:

[...]
Niet waar. Bij instellingen kun je alsnog een Azure AD Join doen. Start - Settings - Accounts - Access work or school - Connect - Join Azure AD instead.

Met dsregcmd kun je de status van een Azure AD Join en een Hybrid Join controleren.

[ Voor 14% gewijzigd door Trommelrem op 15-05-2018 23:03 ]

Pagina: 1