Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voornamelijk gamen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Sylver84
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-11 15:07
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Gamen, Films, internet en mail, gewicht maakt niet uit, til elke dag een tas mee.

Wat is je budget?
Ja dit is dus discutabel, wil er geen 1700 euro aan uitgeven. 1500 voelt als een max

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, maar gewicht is geen probleem

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren

Ja Msi, Asus, Dell, BTO hebben mijn voorkeur

Waar het mij vooral om gaat is de videokaart.
Ben al dagen de 1060 3GB (dekstop), 1060 6GB (desktop) en de 1060 Maxq waarbij de keuze en de daarbij behorende chip zodanig verschilt dat het de prijs dat ook doet. Idem voor het scherm 17,3 of 15,6. Ik meen dat 15,6 te klein is voor mij maar aan de andere kant de prijzen zijn wel gelijk een stuk lager. In mijn hoofd zeg ik ik moet een 1060 6GB (desktop) hebben.

Heb al jaren een lx702 van dell met 2430m en gt555m, Speel er lekker WOT mee en sinds kort Albion online.
Echter spelen met 30 FPS of minder met settings op low begint me neus uit te komen.
De keuze van de SSD is ook weer zoiets 128 GB is al uit de tijd, echter als ik naar me eigen HDD kijk heb ik maar 62GB in gebruik maar een 256GB gaat vaak gepaard met maar 8GB aan Ram. Terwijl ik overal lees dat 16GB toch wel erg lekker is om te hebben.

Batterij maakt me niet heel erg uit zeg maar, hang hem net zo makkelijk aan de kabel.
Scherm, ja speel geen shooters dus een 120hz panel is geen must. TN hoeft dus niet ivm snelle reactie tijden waar IPS weer goede kijkhoeken heb.
Connectiviteit, Ja wil echt 0 gezeik.
Geluid van de fans, heb ik geen last van, ben toch alleen en heb altijd headset op.
Upgradebaarheid, ben niet A technisch maar als ik garantie stickers zie blijft hij dicht.
Toekomst bestendigheid, ook wel belangrijk maar geen must.
RGB hartstikke leuk maar gewoon wit ben ik ook al blij mee.

https://www.alternate.nl/...bdJ8eWuc6vVgaAqiHEALw_wcB

https://www.mediamarkt.nl...IGB7pyig9sCFZI64AodUg0PJA

https://tweakers.net/pric...3vm-gz260t/specificaties/

http://www.dell.com/nl-nl...es-17-3779-laptop/cn37709

Anything else? Just ask.

Asus GL703VM

Beste antwoord (via Sylver84 op 17-05-2018 22:42)

• claudior
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-11 15:42
Wat dacht je van deze met GTX 1070?
pricewatch: Skikk 17HS71

Is volgens mij hetzelfde spul als BTO. Je zou dan op laptopplus wel iets moeten met een extra HDD en/of grotere SSD. Hij heeft maar 8GB, maar ik betwijfel of je meer echt gaat gebruiken. Voor gamen is 8GB genoeg. Kan je altijd nog uitbreiden.

Een SSD met 'maar' 128GB is prima. Daar je OS op en op een HDD kan je dan je eigen spullen op installeren. Games kan je prima draaien vanaf een HDD, maakt alleen wat uit voor laadtijden, maar niets voor je FPS.

Jouw opties zijn leuke laptops. Ik zou dan niet voor de dunne modellen gaan (Dell), want het is belangrijk dat ze de warmte kwijt kunnen. Wanneer ze te heet worden, gaan ze throttlen (minder snel draaien) en dat wil je juist niet in een gamelaptop.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• claudior
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-11 15:42
Wat dacht je van deze met GTX 1070?
pricewatch: Skikk 17HS71

Is volgens mij hetzelfde spul als BTO. Je zou dan op laptopplus wel iets moeten met een extra HDD en/of grotere SSD. Hij heeft maar 8GB, maar ik betwijfel of je meer echt gaat gebruiken. Voor gamen is 8GB genoeg. Kan je altijd nog uitbreiden.

Een SSD met 'maar' 128GB is prima. Daar je OS op en op een HDD kan je dan je eigen spullen op installeren. Games kan je prima draaien vanaf een HDD, maakt alleen wat uit voor laadtijden, maar niets voor je FPS.

Jouw opties zijn leuke laptops. Ik zou dan niet voor de dunne modellen gaan (Dell), want het is belangrijk dat ze de warmte kwijt kunnen. Wanneer ze te heet worden, gaan ze throttlen (minder snel draaien) en dat wil je juist niet in een gamelaptop.

• Sylver84
Duidelijk verhaal, al hebben de dunnere laptops wel die Maxq met lagere tdp waardoor ze dus minder heet worden als ik notebookcheck moet geloven, die ook thermals posten. Maarja wel een mindere kaart al is deze met een lichte overclock tot ongeveer gelijke waarden als een desktop variant.

Ik ga toch nog wat meer uitzoeken en vergelijken.
Je opmerkingen mbt RAM en de SSD zijn helder.

Wordt er niet makkelijker op

Asus GL703VM

• Speesjaal
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20-09-2022
Ben zelf in het bezit van een BTO met een i7-7700HQ, 24gb ram (ivm veel met VM's werken) en een 1050TI voor <1500euro. Je zou altjid even zelf kunnen samenstellen op hun site met de dingen die je precies wilt.

• Sylver84
Ja kritisch zijn is lastig maar lees dat BTO niet moeilijk doet over upgrades.

Asus GL703VM