Excel; waarde in cel automatisch naar juiste kolom

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asrijnhart
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 25-03 10:19
Beste Tweakers,

Ik ben een financieel overzicht aan het opstellen en nu zoek ik naar een oplossing voor het volgende probleem:

Is er een mogelijkheid om Excel in kolom A te laten herkennen dat het bedrag in kolom B automatisch onder de juiste post (kolom C en verder) te laten plaatsen?

Nu ben ik alles handmatig vanuit een excel-bankafschrift onder de juiste post aan het plaatsen, maar het lijkt me bijna wel dat dat makkelijker zou moeten kunnen.

Heeft iemand een idee? Alvast hartelijk bedankt!

Beste antwoord (via asrijnhart op 15-05-2018 10:45)

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:43
asrijnhart schreef op maandag 14 mei 2018 @ 22:10:
Elk bedrag heeft een zeer duidelijke beschrijving; het zijn namen die steeds terugkeren (zowel in kolom C als in de kolommen H en verder). Het gaat om het sparen van een vakantie. In totaal zijn het 17 namen die periodiek geld overmaken.

Ik weet niet goed hoe je hier een bestand kan uploaden, dus hier een drive link:

https://drive.google.com/...RUxzm9Ho/view?usp=sharing

Dankjewel voor de moeite!
Zoiets als dit ?

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnakeDoc88
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:17
Dat zou te doen moeten zijn. Heeft elk bedrag ook een duidelijke omschrijving? Of gaat het om cellen tussen bepaalde waarden?
Beide is mogelijk. Met SUMIF kom je misschien al een eind, maar er zijn ook andere mogelijkheden. Heb je een voorbeeldje hoe de kolommen zijn ingedeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asrijnhart
Elk bedrag heeft een zeer duidelijke beschrijving; het zijn namen die steeds terugkeren (zowel in kolom C als in de kolommen H en verder). Het gaat om het sparen van een vakantie. In totaal zijn het 17 namen die periodiek geld overmaken.

Ik weet niet goed hoe je hier een bestand kan uploaden, dus hier een drive link:

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:43
asrijnhart schreef op maandag 14 mei 2018 @ 22:10:

Zoiets als dit ?

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Garu_
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 28-12-2024
Waar je naar op zoek bent is me niet helemaal duidelijk. Ik vermoed dat je een totaal betaald bedrag per persoon wilt uitkomen.
Je zet een matrix uit met namen in zowel de rijen als kolommen. Dit lijkt allemaal handmatig ingegeven en niet uit een tweede dataset te komen. Gezien je in je tweede sheet de namen opnieuw hebt zou je hier met deze namen of alleen de voornaam hiervan data kunnen ophalen uit je eerste sheet. Sumif is hiervoor de juiste oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treslem
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-09 22:02
Ik zou het in een draaitabel zetten
Rijen = Namen
Kolommen = Type (lustrum/anders)
Details = betaald bedrag.

Als het alleen gaat om de betaalde (gespaarde) bedragen lijkt me dat veruit het simpelst.

La dolce vita - non farmi ridere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asrijnhart
Ah perfect!

Hier kan ik helemaal verder mee. Is het alleen mogelijk om het antwoord bestand te kunnen downloaden?

Ontzettend bedankt!
Pagina: 1