Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

publieke DNS server zonder query logging en

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• retep69
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-03 22:24
Ik ben op zoek naar een goede publieke DNS server met lage latency en die geen query logging heeft. Wellicht zullen de Ziggo DNS queries opslaan.
Op wikileaks staat deze lijst:
https://wikileaks.org/wiki/Alternative_DNS
Hier staan echter ook de google DNS servers op. Ik kan me niet voorstellen dat deze geen query logging hebben. Verder heb ik nog getest met de German Privacy Foundation servers, echter van Ziggo zie ik aardig wat latency (100 msec). Weet iemand een goed alternatief?

Alle reacties

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Zelf een resolver draaien?

• retep69
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-03 22:24
Bedankt. Net even een test gedraaid met de nieuwe dienst van cloudfare (1.0.0.1 en 1.1.1.1). De response is erg snel. Qua privacy geven ze aan dat ze de query data 24 uur bewaren (wellicht om meta data te generen die ze wel langer opslaan). Tevens is tor geblocked, dus dat lijkt me ook een redelijke showstopper.

[ Voor 81% gewijzigd door retep69 op 14-05-2018 22:36 ]

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21-11 23:57
retep69 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 22:25:
Bedankt. Net even een test gedraaid met de nieuwe dienst van cloudfare (1.0.0.1 en 1.1.1.1). De response is erg snel. Qua privacy geven ze aan dat ze de query data 24 uur bewaren (wellicht om meta data te generen die ze wel langer opslaan). Tevens is tor geblocked, dus dat lijkt me ook een redelijke showstopper.
Waar haal je die info vandaan dat ze tor proberen? 8)7

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Gewoon zelf een DNS server draaien die naar de root servers gaat, eventueel met een pi-hole er naast.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Pagina: 1