Registeren boot

Pagina: 1
Acties:

• Janspook
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-12-2025

Janspook

Fryslân boppe

Topicstarter
Hallo,

Ik ga binnen kort een boot kopen. Alleen snap iets niet. Moet ik de boot registeren ook al gebruikt ik hem nog niet?

Op de website van RDW vond ik wel dit.

Als u vaart op de Nederlandse binnenwateren is registratie bij de RDW verplicht voor elke snelle motorboot (ook voor waterscooter en jetski) die korter is dan 20 meter en sneller vaart dan 20 km per uur.

Aangezien ik eerst nog niet vaar hoef ik hem toch nog niet te registreren?

Gewoon een spook

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:00

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Zover ik weet moet je hem wel registreren. Het gaat er om dat de boot sneller kan dan 20km/u. Of je nou vaart of niet. Ik ga er vanuit dat je dan ook je vaarbewijs hebt?
Een andere optie is de boot mechanisch begrenzen tot 20km/u.

[ Voor 58% gewijzigd door Microkid op 14-05-2018 21:28 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Janspook

Janspook

Fryslân boppe

Topicstarter
Microkid schreef op maandag 14 mei 2018 @ 21:23:
Zover ik weet wel. Het gaat er om dat de boot sneller kan dan 20km/u. Of je nou vaart of niet. Ik ga er vanuit dat je dan ook je vaarbewijs hebt?
Heb nog geen vaarbewijs. Deze ga ik wel halen deze zomer. Maar goed om te weten dat ik hem wel eerst moet registreren (sorry dat ik het een topic heb gemaakt inplaats van een vraag)

Gewoon een spook

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-12-2025
Of je de boot moet registreren ligt er volgens mij geheel aan waar je de boot stalt tot de tijd dat je de boot gaat gebruiken... ik kan zo snel even niets 100% sluitend vinden, maar als de boot in openbaar water ligt moet je een registratie hebben, ook al wordt de boot op dat moment niet gebruikt.

Eigenlijk hetzelfde als met een auto, staat de auto ergens openbaar geparkeerd ben je wegenbelastingplichtig, ook al wordt de auto niet gebruikt.

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-01 02:18
Oude eigenaar stickers eraf laten halen en op elk gewenst moment een registratiebewijs aanvragen op het postkantoor.

• Janspook

Janspook

Fryslân boppe

Topicstarter
MicGlou schreef op maandag 14 mei 2018 @ 21:32:
Of je de boot moet registreren ligt er volgens mij geheel aan waar je de boot stalt tot de tijd dat je de boot gaat gebruiken... ik kan zo snel even niets 100% sluitend vinden, maar als de boot in openbaar water ligt moet je een registratie hebben, ook al wordt de boot op dat moment niet gebruikt.

Eigenlijk hetzelfde als met een auto, staat de auto ergens openbaar geparkeerd ben je wegenbelastingplichtig, ook al wordt de auto niet gebruikt.
Dus als ik hem eerst thuis heb staan om op te knappen hoef ik hem niet te registeren

Gewoon een spook

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-12-2025
Klinkt ook logisch, een boot registreren bij de rijksdienst voor het wegverkeer...

Of is dat toevallig rijksdienst voor het waterverkeer? Zou ook nog kunnen natuurlijk...

Als u vaart op de Nederlandse binnenwateren is registratie bij de RDW verplicht voor elke snelle motorboot (ook voor waterscooter en jetski) die korter is dan 20 meter en sneller vaart dan 20 km per uur.

Nog zoiets, een waterscooter van een meter of 18 heb je je handen behoorlijk vol aan denk ik...

[ Voor 47% gewijzigd door EvoII op 15-05-2018 23:18 ]

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
EvoII schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 23:17:
Klinkt ook logisch, een boot registreren bij de rijksdienst voor het wegverkeer...

Of is dat toevallig rijksdienst voor het waterverkeer? Zou ook nog kunnen natuurlijk...

Nog zoiets, een waterscooter van een meter of 18 heb je je handen behoorlijk vol aan denk ik...
Gewoon logisch. Wegverkeer. Je hebt autowegen en waterwegen.
Pagina: 1