Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ganicus
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08-03 12:26
Mijn vraag
Ik heb gisteren de Corsair k95 RGB rapid fire toetsenbord gekocht. Ik wil de kleuren aanpassen per spel die ik speel en in profielen zetten, BV profiel 1 CSGO, profiel 2 PUBG, profiel 3 Nederlandse vlag. De profielen heb ik allemaal al aangepast, echter wanneer ik de programma afsluit heb ik de profielen niet meer en heb ik 3 random profielen. Hoe kan ik dit aanpassen? Hoe krijg ik mijn drie profielen terug in mijn toetsenbord waardoor ik zelf mijn profielen kan kiezen door alleen op de profielknop op mijn toetsenbord te drukken?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Verschillende profielen gemaakt, BV: red heartbeat, CSGO etc. Maar als ik Corsair CUE programma afsluit gaat die weer terug naar standaard instellingen en RGB.

Beste antwoord (via ganicus op 27-11-2020 23:33)

• VOODOO_WILLIE
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-08 01:29
Ik heb zelf de Strafe RGB Silent en in de CUE kan je een profiel (of wellicht meerdere in jouw geval) naar het onboard geheugen schrijven.

Het is een beetje onduidelijk maar als je een profiel hebt gemaakt en geselecteerd uit de lijst links dan zie je rechts naast die lijst een hele smalle kolom met pictogrammen staan. (Tussen de profiellijst en het toetsenbord dus).

Een ervan lijkt op een sim-kaartje (degene boven het prullenbakje). Als je erboven zweeft met je muis zie je de beschrijving:
Save Static Lighting, DPI, and Performance to Device.

Die moet je hebben en dan is het betreffende profiel actief zonder dat je CUE hoeft te draaien.

Soort van dan want bij mij is de "Windows-key-lock-key" dan als enige niet de kleur die ik had ingesteld. Iets wat mij persoonlijk echt ongelofelijk irriteert.

Het is allemaal net niet zoals je zou willen maar daar zal je het mee moeten doen dan, vrees ik.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXtink
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Zo ver ik het weet moet Corsair Utility Engine draaien om de profielen toe te passen. Dus als je deze afsluit werkt het niet.

Het toetsenbord kan zelf namelijk niet checken wat er precies op je PC draait en daarop zijn profiel aanpassen, daarvoor is de Corsair Utility Engine bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:25

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Zoals @eXtink zegt: CUE draait op de PC. De kleuren (zoals je bij logitech ziet bij de muizen) kun je voor zo ver ik weet de kleuren niet op het toetsenbord geheugen draaien.

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• VOODOO_WILLIE
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-08 01:29
Ik heb zelf de Strafe RGB Silent en in de CUE kan je een profiel (of wellicht meerdere in jouw geval) naar het onboard geheugen schrijven.

Het is een beetje onduidelijk maar als je een profiel hebt gemaakt en geselecteerd uit de lijst links dan zie je rechts naast die lijst een hele smalle kolom met pictogrammen staan. (Tussen de profiellijst en het toetsenbord dus).

Een ervan lijkt op een sim-kaartje (degene boven het prullenbakje). Als je erboven zweeft met je muis zie je de beschrijving:
Save Static Lighting, DPI, and Performance to Device.

Die moet je hebben en dan is het betreffende profiel actief zonder dat je CUE hoeft te draaien.

Soort van dan want bij mij is de "Windows-key-lock-key" dan als enige niet de kleur die ik had ingesteld. Iets wat mij persoonlijk echt ongelofelijk irriteert.

Het is allemaal net niet zoals je zou willen maar daar zal je het mee moeten doen dan, vrees ik.