UPC aandelen-crisis, bevrijding van Chello?

Pagina: 1
Acties:

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
De UPC aandelen staan lager als ooit. Het gaat niet best met UPC. Ik als Chello-slachtoffer merk dat duidelijk: De laatste tijd veel storing, weinig snelheid en de storingsdienst is niet te bereiken (als ik 's nachts bel krijg ik steeds dezelfde aan de lijn, conclusie: Ze hebben maar 1 zitten) en ze bellen niet terug.

Ik zit in Leeuwarden. 15 KM buiten de stad begint het @home gebied waar ze snelheden van 800 kb/sec halen. Ze zitten in een halve cirkel om Leeuwarden heen. Ik zit met mijn maximaal 100 kb/sec die ik nooit haal in een rottig nog-net-Chello hoekje.

Waar ik me afvraag: Zal het gedonder bij UPC gunstige gevolgen hebben voor de Chello gebruikers? Ik bedoel..ik zou het niet erg vinden als de rest van Friesland ook door @home wordt overgenomen. :9 Zou dat kunnen gebeuren binnenkort? Eigenlijk wil ik na 2 jaar Chello-leed er wel eens vanaf, en ik :r er gewoon van dat 15 km verder gasten met 800 kb/sec zitten te downloaden terwijl ik hier op dezelfde server 10 kb/sec haal.

Oftewel wat gaat er gebeuren nu het zo slecht gaat:
- Gaan de Chello gebruikers nu nog meer lijden? (nog minder service, minder snelheid, meer downtime, nog meer betalen om storingen door te geven, download limieten, tariefsverhogingen -> hebben we allemaal al meegemaakt, maar het kan vast nog wel erger)
- Of @home koopt de zooi hier op en wij kunnen weer voor 89 piek per maand internetten met super snelheden en een 0800 nummer voor als we storing hebben.

En hoe zit het met de rest van het land? Gelderland, Flevoland en Amsterdam? Zal UPC uiteindelijk Nederland uit te trappen zijn?
En zal Chello dan ook mee gaan zodat @home de boel over kan pakken?

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb nog nooit last van Chello gehad. Altijd haal ik 180 KB/s en pings van minder dan 40. Maarja @Home is natuurlijk ook niet slecht :P Cistron is nog beter :)

They made me do it.

Verwijderd

Op maandag 16 juli 2001 13:25 schreef svdmeer het volgende:
De UPC aandelen staan lager als ooit. Het gaat niet best met UPC. Ik als Chello-slachtoffer merk dat duidelijk: De laatste tijd veel storing, weinig snelheid en de storingsdienst is niet te bereiken (als ik 's nachts bel krijg ik steeds dezelfde aan de lijn, conclusie: Ze hebben maar 1 zitten) en ze bellen niet terug.

Ik zit in Leeuwarden. 15 KM buiten de stad begint het @home gebied waar ze snelheden van 800 kb/sec halen. Ze zitten in een halve cirkel om Leeuwarden heen. Ik zit met mijn maximaal 100 kb/sec die ik nooit haal in een rottig nog-net-Chello hoekje.

Waar ik me afvraag: Zal het gedonder bij UPC gunstige gevolgen hebben voor de Chello gebruikers? Ik bedoel..ik zou het niet erg vinden als de rest van Friesland ook door @home wordt overgenomen. :9 Zou dat kunnen gebeuren binnenkort? Eigenlijk wil ik na 2 jaar Chello-leed er wel eens vanaf, en ik :r er gewoon van dat 15 km verder gasten met 800 kb/sec zitten te downloaden terwijl ik hier op dezelfde server 10 kb/sec haal.

Oftewel wat gaat er gebeuren nu het zo slecht gaat:
- Gaan de Chello gebruikers nu nog meer lijden? (nog minder service, minder snelheid, meer downtime, nog meer betalen om storingen door te geven, download limieten, tariefsverhogingen -> hebben we allemaal al meegemaakt, maar het kan vast nog wel erger)
- Of @home koopt de zooi hier op en wij kunnen weer voor 89 piek per maand internetten met super snelheden en een 0800 nummer voor als we storing hebben.

En hoe zit het met de rest van het land? Gelderland, Flevoland en Amsterdam? Zal UPC uiteindelijk Nederland uit te trappen zijn?
En zal Chello dan ook mee gaan zodat @home de boel over kan pakken?
wees blij dat je tenminste nog een beetje snelheid hebt.. er zijn mensen met isdn die hebben gewoon niet de keuze om over te stappen op chello.

maar ff om op jou vraag terugtekomen wat gaat er gebeuren voorlopig nog helemaal niks :)
of je abonnement word weer met een tientje verhoogd >:)

die conclusie die jij had dat er maar 1 persoon op de helpdesk zit is volgens mij ook juist.. maar is toch wel logisch of zie jij het nut ervan in om 10 mensen 's nachts op een helpdesk te hebben waar bijna niemand naar toe belt ?

en jou probleem is plaatsgebonden, ik heb bijvoorbeeld helemaal geen problemen met chello en ben er zeer tevreden over

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 17:57
ik begin spontaan te huilen om dit soort klachten...........ikke met isdn, een telefoonrekening enz enz.......

Verwijderd

Tja.. i.d.d... ik haal MAAR 10 kb/s.. eigenlijk moet je je diep schamen enzo.... onnacceptabel langzaam klinkt zoals ik haal max. 1 kb/s!

Maareuh.. wat als UPC failliet gaat? Dan heb je voorlopig helemaal niets denk ik.. of ze moeten worden overgenomen, maar denk je nu werkelijk dat ze dan meteen het hele netwerk gaan ombouwen? Ik bedoel, UPC heeft nu al schulden zat...

Verwijderd

ja, met gvd 600 piek op m'n telrek voor m'n trieste isdn lijntje (das nog met maar 1 lijntje open heh! en in t weekend en snachts!) waar je dus helemaal nik smee binnen haal t met 6kb.

dus als je t niet erg vind mag chello van mij een eindje kabel om je nek knopen.

als verder die aandelen een "crisis" veroorzaken (jij hebt zeker geen economie gedaan?) dan gaat de keet failliet en krijg je gewoon een 56K modempje.

en -dan- ga ik JOU uitlachen met je 3kb :)

• Boedha
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 17:10

Boedha

Niks

Op maandag 16 juli 2001 13:25 schreef svdmeer het volgende:
Duuh Ik woon in @home gebied, 5 km onder Tilburg, maar hierzo geen kabel hoor gewoon kpn spekken. En volgens mij haalt @home toch echt geen 800kb/sec. Maximum voor gewoon thuis gebruik is ongeveer 480/485 Kb/sec

Tja, wat zullen we daar nou op zeggen!

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Met @home haal je idd nooit 800K/s... 370K/s is de max (ongeveer) over langere tijd (dus niet zeggen dat je in DAP wel eens 800K/s heb zien staan, dat klopt dus niet)

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• AngryAngel
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01-04 22:42

AngryAngel

Veni Vidi Vici

die 1 persoon zit niet op de helpdesk maar bij SNT ofzo..
chello helpdesk (gevestigd in Eindhoven, waar ik werk) sluit om 22.00 uur dan gaat iedereen daaro naar huis

Never argue with a fool, he'll take you down to his level and beat you with experience...

Verwijderd

Chello in Amsterdam is wel snel en stabiel EN ik heb al sinds Juni 2000 geen rekening ontvangen :9~

• Slayer
  • Laatst online: 17-08 07:58

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Waarom kopen wij dan niet meer dan 51% van de aandelen , dan kunnen we teminste eisen dat ze er wat aan doen >:)

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

Verwijderd

Jammer, net nu chello steeds minder storingen krijgt (in Eindhoven) gaat het weer slechter met de aandelen. :'( En als ze overgenomen worden, wordt het denk ik niet goedkoper en/of beter. Chello heeft tovh wel degelijk iets aan de problemen gedaan ook al is het nog niet perfect. Kun je van Casema niet zeggen.

Zolang er geen datalimiet komt en het blijft werken mag chello gewoon blijven.

Alleen nieuwsserver mag wel iets beter nog.

• SvMp
  • Niet online
Best veel sympathie voor UPC moet ik zeggen.

Vergeet niet dat ze de abbo prijs hebben verhoogd zonder tegenprestatie. Als we een storing hebben moeten we betalen om dat door te kunnen geval. (22 ct per minuut)
Daar heb ik geen goed woord voor over.
Aangezien ik afgelopen week 4 keer er een dagdeel heb afgelegen, snap ik niet waarom ik 10 piek extra moet betalen.
Nee, ik heb geen verbetering gemerkt.

Ik moet toegeven, een nadeel van @home is inderdaad dat ze in bepaalde stukken in hun gebied, hun diensten niet leveren. Dat is |:(

Toch zou ik het gek vinden als een stad als Leeuwarden, maar ook bv. Amsterdam zonder kabel-internet zou gaan zitten als UPC failiet gaat of Chello terug trekt. Ik bedoel, het zijn grote steden en er valt aan te verdienen.
Dus er zal toch wel iemand wezen die het dan overneemt...

Ja natuurlijk hoop ik @home, want zoals ik al zei 10 km hier vanaf zijn hun snelheden hoger, betalen ze minder en kunnen ze hun storingen gewoon doorgeven zonder dat het ze zelf geld kost. Op die manier heb ik echt geen medelijden met UPC. Aandelen staan nu op 95 eurocent, nog 29 dagen zo doorgaan en ze worden de Nasdaq uitgetrapt. Lekker goed denk ik dan, want ze hebben kun klanten als }:O behandeld.

Ik vind het vreemd dat hier in Nederland je geografische lokatie bepaalt in hoeverre je goed internet hebt. Je heb Chello gebieden, @home gebieden en inderdaad gebieden waar helemaal geen kabel is. @home-ers betalen minder als UPC-ers, en mensen buiten kabel-internet-gebied moeten MxStreamen of modemmen. Ik vind het erg merkwaardig. Als de regering in samenwerking met enkele bedrijven een dikke backbone (wie WEL eigendom blijft van de overheid zodat bedrijven als UPC het niet kunnen verzieken) door ons landje had gelegd 5 jaar geleden, waren we op IT gebied zeker verder dan we nu zijn.

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Ik denk niet het positief is voor de stabiliteit van het netwerk als @home (delen van) Chello over gaat nemen.

Een gedeelte van de onstabiliteit van het Chello-netwerk komt volgens mij doordat het voor een gedeelte bestaat uit een aantal oude netwerken van bedrijven die ze hebben overgenomen (A2000, kabelfoon). Het is niet makkelijk om dat goed aan elkaar te knopen. Denk alleen maar aan de verschillende soorten modems. Voor elke modem heb je weer een andere "server" nodig.

Het goede van @home is dat in het hele land hetzelfde systeem gebruikt word (com21). Behalve in Maastricht, waar ze iets anders gebruiken. Opvallend is dan ook dat @home in Maastricht ook stukken minder goed is.

Kortom: als Chello word overgenomen door @home (wat ik trouwens niet verwacht), zou het zeker op de lange termijn helemaal niet zo positief zijn voor de ex-Chello-gebruikers.

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• SvMp
  • Niet online
Een kennis van mij werkt bij een internet-provider (Castel), en die heeft het er wel eens over.

Volgens hem zitten er ten eerste veel te veel gebruikers op een segment. Ten tweede is alles enkel uitgevoerd: Als er een server plat gaat, gaat de boel ook echt plat, zonder dat er een backup-machine is die de handel tijdelijk ff overneemt.

Hij heeft nacht-diensten waarbij hij gewoon thuis is, maar bereikbaar moet zijn. Z'n telefoon gaat als er iets plat gaat, en dan probeert hij het eventueel van afstand op te lossen en als het echt erg is, moet hij in de auto er naar toe. Harstikke goed dus...
Volgens mij heeft Chello zo iets niet.. als ik 's avonds een storing krijg, is het pas 's ochtends opgelost.

Allemaal van die kleine dingetjes.
Ik heb het idee dat Chello gewoon wat bakken heeft neer gepoot zonder na te denken over het netwerk-beheer (dus backup-machines, vliegende storings-oplossers 's nachts, etc..). En het zal inderdaad ook wel te maken hebben met oude apparatuur.

• Metalium-220
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

Op dinsdag 17 juli 2001 02:09 schreef BAZZA het volgende:
Chello in Amsterdam is wel snel en stabiel EN ik heb al sinds Juni 2000 geen rekening ontvangen :9~
ik zal ze ff bellen >:)

:+

Verwijderd

Op woensdag 18 juli 2001 00:30 schreef Metalium- het volgende:

[..]

ik zal ze ff bellen >:)

:+
;( > :'( > :(

. :P
Pagina: 1