Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Systeem ontwerp 6x 4k monitors -win10- server?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Allemaal,

Kleine schets van waar ik naar opzoek ben.
Ik wil graag zakelijk een nieuw systeem gaan aanschaffen, ik werk al jaren met Mac, maar het calculatieprogramma wat ik draai, draait onder windows. en met de vmemulator werkt dat perfect, alleen voor bijv een offerte te versturen moet ik hem eerst in een gedeelde map zetten, daaruit zoeken, dan als bestand bijvoegen bij mail, etc etc, beetje omslachtig allemaal.
Nu is mijn bestaande iMac al 10jaar oud, en wil ik meer gaan automatiseren voor mijn bedrijfje.
Een vriend rade mij aan toch weer over te stappen naar windows 10, omdat die naar zeggen toch super stabiel zou zijn. nu ben ik absoluut geen windows fan, maar ook gezien het budget, word het lastig om toch naar mac terug te stappen, zon systeem zou teveel kosten, en helaas weer aantal programma in de vm omgeving moeten draaien.
ikzelf kwam voor een mac pro systeem en daarbijbehorende monitors op minimaal 10000€ excl

Wat zoek ik?
-Een windows 10 systeem
-6 4k monitors.(samsung lu28e570ds/en of lg 27ud59-b of acer kg281kbmiipx of philips brilliance bdm3270qp2) (op deze monitors kwam ikzelf uit, welke zouden jullie kiezen?)

de toepassingen:

-handsoft calculatie programma
-office 365
-track and trace software
-mail
-autocad reader
-
qua programmas redelijk simpel, geen videobewerking of dergelijke

Welke monitors, welke videokaart(en) en of welke server/pc raden jullie mij aan.

En wat is eigenlijk het verschil tussen een server kast en een desktop pc kast?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:34

br00ky

Moderator Harde Waren
Welkom op Tweakers. Graag even aandacht voor DAA beleid. Je topic is aardig compleet, maar zeker nog niet volledig. Ik mis bijvoorbeeld diepgang in wat je precies van plan bent, waarom dat per se op 6 4K monitoren moet, wat je maximale budget (in/ex?) is en wat je zelf al gevonden hebt. Wil je daarbij uitgaan van prebuilds met 24/7 ondersteuning of is zelfbouw waarbij je zelf 's nachts uit bed gebeld kan worden voor troubleshooting ook een optie?

Tweakers is geen helpdesk. We gaan uit van eigen input en werken vanuit daar verder.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als ik het zo lees, ben je een "veredelde office gebruiker" met 1 of 2 extra programma's erbij.

Op geen enkel moment heb je daar 6 monitoren voor nodig; 1 is al zat van Windows 10 heeft "tabbed desktops" dus je kan desnoods 10 applicaties "naast elkaar zetten" en met 2x klikken de correcte applicatie openen. Je maakt me niet wijs dat je 6x 3280x2160 pixels nodig hebt, zeker niet als je van een Mac van 10 jaar oud afkomt.

Verder vergeet je (mogelijk) dat sommige applicaties van jouw Apple helemaal niet bestaan voor Windows en hierdoor kunnen requirements volledig anders zijn. Ik zou dit zeker even heeeel goed uitzoeken voordat je een Windows systeem koopt en na een dag komt vragen waarom Finder of Safari niet geinstalleerd kan worden (als voorbeeld).

Daarnaast ben ik het met @br00ky eens. Hoeveel "downtime" is acceptabel voor jouw bedrijfsvoering? Een dag? Een week? Dat is direct van invloed op wat je waar koopt en van welk merk met welke garantie erop.
En wat is eigenlijk het verschil tussen een server kast en een desktop pc kast?
Niks... Volgens mij heb je met alle nuance niet eens door "wat" een server is. Laat staan in welke verpakking/kleur dat ding geleverd moet worden.

[ Voor 16% gewijzigd door MAX3400 op 14-05-2018 20:03 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:27
MAX3400 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 19:57:
Als ik het zo lees, ben je een "veredelde office gebruiker" met 1 of 2 extra programma's erbij.

Op geen enkel moment heb je daar 6 monitoren voor nodig; 1 is al zat van Windows 10 heeft "tabbed desktops" dus je kan desnoods 10 applicaties "naast elkaar zetten" en met 2x klikken de correcte applicatie openen. Je maakt me niet wijs dat je 6x 3280x2160 pixels nodig hebt, zeker niet als je van een Mac van 10 jaar oud afkomt.

Verder vergeet je (mogelijk) dat sommige applicaties van jouw Apple helemaal niet bestaan voor Windows en hierdoor kunnen requirements volledig anders zijn. Ik zou dit zeker even heeeel goed uitzoeken voordat je een Windows systeem koopt en na een dag komt vragen waarom Finder of Safari niet geinstalleerd kan worden (als voorbeeld).

Daarnaast ben ik het met @br00ky eens. Hoeveel "downtime" is acceptabel voor jouw bedrijfsvoering? Een dag? Een week? Dat is direct van invloed op wat je waar koopt en van welk merk met welke garantie erop.

[...]

Niks... Volgens mij heb je met alle nuance niet eens door "wat" een server is. Laat staan in welke verpakking/kleur dat ding geleverd moet worden.
Nou hoewel ik redelijk veel reacties van je lees (en ik het (bijna) altijd met je eens ben) vind ik deze reactie toch iets te snel getikt :P

Weet jij wat de topicstarter met track en trace software bedoelt? Het kan dus goed zijn dat hij bijv op 1 monitor de camera's wilt, op 2 monitoren werken, op 3 monitoren track&trace software.
Ik weet namelijk niet wat de topicstarter bedoelt met track&trace software, maar dit deel kan natuurlijk wel het aantal monitoren bepalen. Ik ga er even vanuit dat hij niet PostNL track en trace bedoelt :P

De resolutie, tsja 4k is wel veel..
Voor mij zou 6x 1080p meer dan voldoende zijn.

• MAX3400

MAX3400

@LopendeVogel als het werkt op een iMac van 10 jaar oud, waarom zijn er dan nu 6 4K monitoren nodig? Nou ben ik mogelijk niet goed voorgelicht maar 10 jaar oude Mac? Max 8GB RAM? Net aan 2x 1080p output?

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:27
MAX3400 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 20:12:
@LopendeVogel als het werkt op een iMac van 10 jaar oud, waarom zijn er dan nu 6 4K monitoren nodig? Nou ben ik mogelijk niet goed voorgelicht maar 10 jaar oude Mac? Max 8GB RAM? Net aan 2x 1080p output?
Ja zojuist ook iets aan mijn reactie toegevoegd; 6x 1080p zou voor mij ideaal zijn. De reden van 4K snap ik dan zelf ook niet.

Het kan zijn (maar het blijft gissen, de topicstarter moet nodig wat informatie gaan geven) dat hij nu bepaalde toepassingen op een 2e en misschien wel 3e pc doet terwijl hij nu alles in 1 wilt (allemaal eenvoudig mogelijk met Windows (10) natuurlijk).

Qua software, tsja ik weet niet wat hij bedoelt met track en trace, als dat osx only is dan hebben we al gelijk een probleem, indien dat browser based is niet natuurlijk.

[ Voor 11% gewijzigd door LopendeVogel op 14-05-2018 20:15 ]

• MAX3400

MAX3400

Net even gezocht: https://support.apple.com/kb/sp11?locale=en_US

Dus ja, er is redelijk wat mogelijk op een Mac Pro desondanks staat in de topicstart een iMac... Dat was / is nou niet een beest van een machine.

We wachten af wat @Verwijderd komt melden :)

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-11 15:44
Afgaande op zijn username en Handsoft denk ik dat hij ontwerpen en calculaties maakt voor dakdekkers. Denk hierbij aan één scherm met 2D tekening van het gebouw, één scherm met de materiaalvoorkeuren, één scherm met BlueBeam of een ander 3D pakket. Dan een scherm met Word en Outlook, een scherm met Handsoft calculatie en een scherm met je overige zaken en notities.

Overigens wordt er vaak voor 3x 40 inch gekozen omdat dit met opdeling van de schermen al goed genoeg werkt, maar het is echt geen vreemde set-up en ik kon deze regelmatig tegen.

Dat gezegd hebbende: kijk vooral eens bij partijen als Dell en HP voor een workstation met garanties, next day one site e.d. en kijk "los" even naar je schermen. Let op met de aansluitingen; zoveel soorten. Je kunt met Displayport soms daisy-chainen waarmee je met twee poorten op je PC toch 6 schermen kunt aansturen. De 4K maakt het wel erg pittig, zeker met 3D renders, maar daar moet Dell toch wat voor hebben.

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor alle reacties, idd zit atomicwing erboven op met zijn reactie.
Ik wil met 6 verschillende schermen werken dit omdat ik dan sneller kan werken,
en vele dingen naast elkaar kan laten 'openstaan'
Ik ben uitgegaan van 4k monitors omdat deze momenteel het beste zijn, maar jullie denken dat dit niet nodig is? Want wat vormt het probleem dan? de aansturing?
Track and trace software, bedoel ik de software waadt ik de autos van de monteurs kan zien rijden.
Kortom, het is gewoon mijn bedoeling om veel taken naast elkaar open te hebben staan, zodat ik makkelijker en sneller kan werken.

Aangezien ik een noob ben in deze materie, is mijn vraag aan jullie dan ook:

Welke opstelling zouden jullie kiezen? En vooral, waarom?

• SiNisTrAD
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:51
Een ding om ook rekening mee te houden is dat sommige oudere software niet om kan gaan met 4K (ondersteunen geen schaling) en dan worden de letters wel heel klein. Dus iets om uit te zoeken voor je software.

En ja 4K vereist veel van de grafische kaart, zeker als je dat keer 6 gaat doen.

• MAX3400

MAX3400

@Verwijderd je gaat absoluut niet in op mijn initiele reply noch begrijp ik niet hoe je huidoge setup eruit ziet. Als je zegt dat het wel 10K kan kosten, waarom zouden wij dan advies moeten geven?

Sowieso heb je 0 ervaring met Windows (lees ik) dus ga eerst maar eens uitleggen of alle applicaties die je nu gebruikt wel op Windows draaien.

Verwijderd

Topicstarter
@MAX3400 Ik vraag advies omdat ik er geen ervaring mee heb, en het budget ligt open idd, dat mag 5000€ zijn maar ook 15000€, als ik maar tot een systeem kan komen, waarop ik alles kan draaien.

En ja, alle applicaties draaien gewoon op windows, het calculatieprogramma waarmee ik veel werk, is al zeker windows gebaseerd.
Door terug te gaan naar windows (uitgestapt bij windows vista) hoop ik mezelf veel klikken te besparen,
en daardoor veel sneller te kunnen werken.

Momenteel werk ik met apple iMac 27inch, waardat ik ondanks de leeftijd, nog heel tevreden over ben.
Stabiel, geen virussen (ook nog issue welke virusscanner ga ik bijv draaien, iets goeds?)

Ook wil ik extern kunnen inloggen op het systeem, en op een andere lokatie een backup draaien, kortom veel vragen waardat ik momenteel geen antwoord op weet.

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 15:13:
@MAX3400 Ik vraag advies omdat ik er geen ervaring mee heb, en het budget ligt open idd, dat mag 5000€ zijn maar ook 15000€, als ik maar tot een systeem kan komen, waarop ik alles kan draaien.
Oki, dus geld is geen probleem maar het moet wel nuttig zijn. Dan is dat vast duidelijk; het is niet zo vaak dat er relatief basale vragen worden gesteld met een dergelijk budget.
En ja, alle applicaties draaien gewoon op windows, het calculatieprogramma waarmee ik veel werk, is al zeker windows gebaseerd.
Duidelijk, dan hoeven we daar ook niet meer over te steggelen.
Door terug te gaan naar windows (uitgestapt bij windows vista) hoop ik mezelf veel klikken te besparen, en daardoor veel sneller te kunnen werken.
Daar wil ik je vast een beetje gaan teleurstellen. In Windows 10, vind ik (zowel prive als professioneel) dat je voor normaal gebruik alsnog vaker moet klikken. Natuurlijk kan je veel customizen of specifiek voor jezelf inrichten maar hier zit dan wel een kleine leercurve aan vast. Zomaar overstappen van OSX naar Windows 10 is er niet bij; zeker niet als Vista zo ongeveer je laatste ervaring was met Windows.
Momenteel werk ik met apple iMac 27inch, waardat ik ondanks de leeftijd, nog heel tevreden over ben. Stabiel, geen virussen (ook nog issue welke virusscanner ga ik bijv draaien, iets goeds?)
Je zal ongetwijfeld niet dom zijn en ook wel het nieuws een beetje volgen maar Windows is nog steeds het OS waar de meeste cryptoware en andere vervelende meuk voor uitkomt. Daarnaast (maar die discussie loopt nog), zijn er meerdere issues omtrent Spectre/Meltdown. Een virusscanner (reviews genoeg te vinden) gaat je hier niet tegen beschermen.
Ook wil ik extern kunnen inloggen op het systeem
Tja, simpele vraag met zeer lastig antwoord: dat werkt niet. En dat zeg ik omdat je "iets met heleboel 4K wil gaan doen". Zodra je remote inlogt, is er een kans van ongeveer 100% dat je hele schermindeling komt te vervallen en alle posities van je openstaande applicaties anders wordt. Ook kan je (vaak) vergeten dat GPU-intensieve processen niet altijd meer werken want er is voor veel remote oplossingen geen (gratis) GPU-acceleration ingebouwd.
en op een andere lokatie een backup draaien, kortom veel vragen waardat ik momenteel geen antwoord op weet.
Wat is je business continuity plan? Je RPO & RTO? En over hoeveel data gaat het (initieel en per dag gewijzigd)? Welke storage heb je nu? Wat voor verbindingen heb je liggen?

Met enige nuance: ik heb alsnog te weinig info om een solide / beginnend antwoord te geven wat je moet gaan kopen. En hoe je dit moet aansluiten. En wat voor randvoorwaarden hiervoor gaan gelden.

Ook blijf ik een beetje zitten met "het werkte allemaal op een iMAC" en nu mag/moet het op een systeem met 50 megapixel aan beeldschermen erop. Ik snap dat je best wil investeren maar ben bang dat je gaat investeren in "hebbedingetjes" zonder gedegen onderbouwing hoe snel je die investering er weer uithaalt.

Verwijderd

Topicstarter
@MAX3400 dank voor je uitgebreide toelichting, dit maakt alles weer wat duidelijker, en tegelijk weer moeilijker.

snelheid lijn: 240 down 30 up
monitors: zijn eigen keuze, ik dacht dat 4k de standaard wel was inmiddels, en dus maar gelijk naar de laatste standaard te gaan, zodat ik ertegen kan voor een flinke tijd (niet wetende dat dit zoveel energie van de videokaarte/systeem vergt) hier ga ik dus al mis, wat zou je hiervoor voorstellen?
Rpo 0
Rto 24uur
Ik zou dus dagelijks een backup willen draaien, en liefst nog op een andere server die bij mij thuis staat.
Data totaal ong totaal 275GB incl osx op huidige moment wijzigingen per dag ong 500mb tot 1 gb(niet bijster veel)

Virussen en Spectre/Meltdown..... je maakt me bang...
Dat is dus het laatste wat ik wil, om weer met scanners en ellende aan de gang te gaan.
Daarom ben ik destijds naar mac overgestapt, en ben ik er tot op de dag van vandaag nog steeds tevreden over. En idd vista was mijn laatste ervaring, na een zoveelste bluescreen direct een mac gaan halen.
Bestaat er überhaupt iets dat goed beschermt, ik had vroeger norton, is dat veilig genoeg?
Of gaat het weer bidden zijn dat je niks overkomt?
Ik zorg er echt wel voor dat ik geen documenten van onbekende open, dat ik uitkijk waar ik surf, etc etc
Ik ben zeker een bewuste gebruiker van het internet, maar een foutje is natuurlijk rap gemaakt.

Verwijderd

Topicstarter
Ps remote inlog is niet het allerbelangrijkste dat de instellingen overeenkomen, wel belangrijk is dat ik op afstand bepaalde programma kan openen, bewerkingen kan uitvoeren, en dan op een printer kan printen (die ik bij heb)
Kan ik je anders eens bellen @MAX3400 ? Sta je daarvoor open?
Dan kan ik het makkelijker schetsen..

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 22:25:
@MAX3400 dank voor je uitgebreide toelichting, dit maakt alles weer wat duidelijker, en tegelijk weer moeilijker.

snelheid lijn: 240 down 30 up
monitors: zijn eigen keuze, ik dacht dat 4k de standaard wel was inmiddels, en dus maar gelijk naar de laatste standaard te gaan, zodat ik ertegen kan voor een flinke tijd (niet wetende dat dit zoveel energie van de videokaarte/systeem vergt) hier ga ik dus al mis, wat zou je hiervoor voorstellen?
Rpo 0
Rto 24uur
Ik zou dus dagelijks een backup willen draaien, en liefst nog op een andere server die bij mij thuis staat.
Data totaal ong totaal 275GB incl osx op huidige moment wijzigingen per dag ong 500mb tot 1 gb(niet bijster veel)

Virussen en Spectre/Meltdown..... je maakt me bang...
Dat is dus het laatste wat ik wil, om weer met scanners en ellende aan de gang te gaan.
Daarom ben ik destijds naar mac overgestapt, en ben ik er tot op de dag van vandaag nog steeds tevreden over. En idd vista was mijn laatste ervaring, na een zoveelste bluescreen direct een mac gaan halen.
Bestaat er überhaupt iets dat goed beschermt, ik had vroeger norton, is dat veilig genoeg?
Of gaat het weer bidden zijn dat je niks overkomt?
Ik zorg er echt wel voor dat ik geen documenten van onbekende open, dat ik uitkijk waar ik surf, etc etc
Ik ben zeker een bewuste gebruiker van het internet, maar een foutje is natuurlijk rap gemaakt.
Het belangrijkste is dat je geen rare dingen doet, een adblocker draait (tegenwoordig kun je al heel veel ellende oplopen door een malafide advertentie op nu.nl) en je software up-to-date houdt. (je kunt nooit 100% beschermd zijn tegen beveiligingslekken, immers, ze hoeven niet bekend te zijn om misbruikt te worden, maar als je de laatste updates draait, heb je in ieder geval zo min mogelijk beveilingslekken in je programma's) Dan ben je namelijk al een heel eind. En maak ook vaak en goede back-ups. Van die back-ups kun je weer een back-up maken, afhankelijk van hoe belangrijk je data voor je is. Het kan namelijk altijd een keer fout gaan en daar heb je ook een uitwijkroute voor nodig.

Ik heb goede ervaringen met windows defender, mits je je een beetje gedraagt. Of dit voldoende is in een bedrijfsomgeving weet ik niet. Het is wel echt belangrijk om je aan bovenstaande "regels" te houden, want zelfs de beste virusscanner is niet feilloos en goede security begint bij de gebruiker.

Wat betreft de PC zou ik voor een pre-build van DELL of HP o.i.d. gaan. Kost inderdaad veel, maar je krijgt ook prima service en dat is als bedrijf ook wat waard.

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:25

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Tegenwoordig is 1080p echt wel het mininum. 4k wordt wel steeds belangrijker maar moet je wel redelijk wat geld neerleggen als je op redelijke settings op 60fps wilt spelen. Heb het dan nog niet over de kosten van een monitor.

Zoals eerder aangehaald werken sommige, wellicht verouderde, programma's niet echt heel lekker op 4k. Het programma moet dan een soort 'inzoomen' en krijg je alsnog pixels te zien.

Op onze school hebben wij een hardwarematige firewall van SOPHOS. Wellicht iets om naar te kijken? Geen idee hoe dit in zijn werk gaat tho.
Daarnaast is een virusscanner als https://www.symantec.com/products/endpoint-protection of goedkopere: ESET / Norton wel van belang. Zeker bij een bedrijf.

Ook zijn HP (prodesk) Dell (optiplex) en Lenovo (thinkcentre) hele goede merken als het gaat om zakelijke doeleinden zoals @hoi1234 al aanhaalde.

[ Voor 6% gewijzigd door d22wth op 20-05-2018 17:58 ]

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

• MAX3400

MAX3400

d22wth schreef op zondag 20 mei 2018 @ 17:56:
Tegenwoordig is 1080p echt wel het mininum. 4k wordt wel steeds belangrijker maar moet je wel redelijk wat geld neerleggen als je op redelijke settings op 60fps wilt spelen. Heb het dan nog niet over de kosten van een monitor.
Wat spelen? En wat op 60fps? Het is een kantoor-PC en dan voornamelijk voor (blijkbaar) software die al jaren oud is.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Verwijderd Hoever zit jij in het Apple systeem? Heb je ook bijvoorbeeld een iPhone, iPad? Etc etc..? Gebruik je TimeMachine? iTunes? ICloud? HandsOff?

Maar je hebt een oude iMac, ik denk niet dat je wat met een Apple PRO hoeft te doen, wat jij doet en wilt kan je op een goeie workstation van HP / Dell ook voor elkaar krijgen. Met jouw eisen en budget zou ik persoonlijk kiezen om een stukje geld uit te geven aan iemand die kaas gegeven heeft van support contracten en hardware vereisten plus backup i.p.v. zelf knutselen.

• d22wth

d22wth

MAX3400 schreef op zondag 20 mei 2018 @ 18:09:
[...]

Wat spelen? En wat op 60fps? Het is een kantoor-PC en dan voornamelijk voor (blijkbaar) software die al jaren oud is.
Ah, was vergeten uit te leggen dat je eigenlijk 4k niet de standaard kan noemen wanneer alles nog zo "duur" is...

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

• MAX3400

MAX3400

d22wth schreef op zondag 20 mei 2018 @ 20:30:
[...]

Ah, was vergeten uit te leggen dat je eigenlijk 4k niet de standaard kan noemen wanneer alles nog zo "duur" is...
2x pricewatch: Matrox C680 4GB voor 6x 2160p60 dus 1250 Euro + 6x pricewatch: LG 27UD58 Zwart voor 1800 Euro. Gooi er een semi-gamer board tegenaan, hexacore CPU, 16GB RAM en voor een kleine 4000 Euro ben je klaar.

Er is niks duur aan 4K desktop / office; zelfs een NUC7i3 van 340 Euro kan 1 scherm op 2160p60 aansturen.

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 15:04
Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2018 @ 19:26:

ikzelf kwam voor een mac pro systeem en daarbijbehorende monitors op minimaal 10000€ excl
Heb je het dan over de LG ultrafine van de Apple store? Als dat zo is kan dat natuurlijk veel en veel goedkoper.

6x 4k slaat echt helemaal nergens op, ben ik het helemaal mee eens. Heeft voor jou toepassingen zo te horen ook maar beperkt zin. Als je nog (ongeveer) tussen 1080 en 4k uit wil komen, kan je ook naar 2560x1440 schermen kijken.

Ik zou als ik jou was gewoon lekker bij Apple blijven. Als het budget geen probleem is, snap ik eigenlijk ook niet zo goed waarom je over wil stappen.

Maar je hebt het over teken programma's, die willen toch nog wel eens zwaar zijn... Zie autocad staan, dan wil je ook wel een beetje een stevig systeem hebben.
Dus wat gebruik je nou precies?

Dan nog iets, als je de hele dag naar die monitoren gaat kijken, zou ik eigenlijk ook wat meer aan de monitoren uitgeven als 300 euro, helemaal als we het over een 4k scherm hebben van 300 euro.
1080 voor 300 koop je een behoorlijk goed scherm, 4k voor 300 is overal op bespaard.
Je moet er de hele dag naar kijken, dan moet het ook wel een beetje een leuke ervaring zijn.

[ Voor 55% gewijzigd door WEBGAMING op 20-05-2018 21:04 ]

• MAX3400

MAX3400

@WEBGAMING je blijft je post editen maar wat is er mis met een monitor van 300 Euro (give or take)? Die LG die ik noemde is best bang for buck en heeft meerdere "Great Value" awards gekregen links en rechts op internet.

• WEBGAMING
Value. Ik geloof dat het een goede value is, als je de hele dag naar die monitoren wil kijken, zou ik gewoon wat meer uitgeven, zodat je toch wat betere schermen hebt.
Op een 4K scherm van 300 euro is gewoon aan alle kanten bespaard.

[ Voor 16% gewijzigd door WEBGAMING op 20-05-2018 21:10 ]

• MAX3400

MAX3400

WEBGAMING schreef op zondag 20 mei 2018 @ 21:10:
Value. Ik geloof dat het een goede value is, als je de hele dag naar die monitoren wil kijken, zou ik gewoon wat meer uitgeven, zodat je toch wat betere schermen hebt.
Op een 4K scherm van 300 euro is gewoon aan alle kanten bespaard.
Blijf me verbazen over sommige replies van je; zo algemeen mogelijk iets posten zonder onderbouwing. Huis-reviewer Kiswum van T.net maar ook de redactie van HWi hebben de LG beoordeeld en geven duidelijk aan dat de kleuren en kijkhoeken meer dan voldoende zijn. Ook enkele Amerikaanse sites waaronder Cnet geven een overwegend positief beeld van de genoemde LG.

Jij stelt geen alternatieven voor en benoemt ook niet welke prijsklasse het dan wel wordt. Ook lees je niet goed (genoeg); topicstarter gebruikt AutoCAD Reader, daar heb je geen dik systeem voor nodig.

Ik vind trouwens nog steeds dat @Verwijderd wel hele hoge eisen stelt aan iets nieuws terwijl het al jaaaaren goed gaat op een iMac. Ik zie dus nog steeds geen reden voor dit topic; sowieso omdat de applicaties hetzelfde blijven en er nog steeds 0 requirements zijn gepost voor die applicaties.

• WEBGAMING
Right back at you. Ik herriner me nog dat jij bij hoog en laag zat te beweren dat er bijna geen desktop processors in shuttle pc's kunnen, toen ik je een link gaf om het tegendeel te bewijzen was je te lam om er naar te kijken.

Alternatieven wil ik best geven, maar zullen we eerst kijken of het nou een 4k, 1440 of 1080 scherm moet worden? Vind het ook belangrijk om te weten hoe veel schermen er nou komen te hangen.
Bij minder monitoren kan je voor wat grotere kiezen, bij meer schermen kan je beter voor wat kleinere monitoren gaan.

Ik zie autocad reader, maar er word ook later gezegd dat hij zelf ook tekent. Welk programma word er dan gebruikt?
Als het bijvoorbeeld met BlueBeam gebeurt, zoals @AtomicWing zei, is het niet zo belangrijk, die eisen zijn ontzettend laag.
Lijkt me nogal handig om te weten, jou niet?

[ Voor 25% gewijzigd door WEBGAMING op 20-05-2018 21:32 ]

• d22wth

d22wth

MAX3400 schreef op zondag 20 mei 2018 @ 20:38:
[...]

2x pricewatch: Matrox C680 4GB voor 6x 2160p60 dus 1250 Euro + 6x pricewatch: LG 27UD58 Zwart voor 1800 Euro. Gooi er een semi-gamer board tegenaan, hexacore CPU, 16GB RAM en voor een kleine 4000 Euro ben je klaar.

Er is niks duur aan 4K desktop / office; zelfs een NUC7i3 van 340 Euro kan 1 scherm op 2160p60 aansturen.
Voor meer dan de helft heb je al een "goede" 1080p 24 inch.

Had het trouwens ook niet over office gebruik, tuurlijk kan je met een igpu van zelfs Intel 4k aandrijven. Had het over gaming, je zou er een gtx1070ti+ tegenaan moeten gooien of anders heb je wellicht geen 60fps op triple A titels.

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:14

3DDude

I void warranty's

reviews: Apple iMac Pro - Waardig alternatief verzacht het wachten

Aangezien je een iMac hebt,
Zet gewoon zo'n ding neer (kost wel wat, maar dan heb je ook wat).
Je kunt ook een LG 27 inch 5K ernaast zetten en hierop aansluiten heb je 2 maal 5K.

Daarmee kun je ruimschoots uit de voeten (lijkt mij)?

vergeet niet de imac met 5k scherm = 7 keer een Full HD scherm (1920 bij 1080) en een 4k scherm = 4 keer een Full HD scherm.

https://www.macrumors.com...isplays-buyers-guide-mac/

Be nice, You Assholes :)

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:54

Milmoor

Footsteps and pictures.

Persoonlijk denk ik dat ik 3x 40" op 4K fijner zou vinden dan 6x 28"(resolutie niet van belang). Met zes schermen heb je zes keer kabels, en een ingewikkelde setup nodig om zoveel schermen te plaatsen. Plus je kan toe met een redelijk normale videokaart. Het voordeel van zulke grote schermen is ook dat de DPI weer gebruikelijk is. Dat scheelt schalingsproblemen.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:41
Zouden de Philips monitoren die hij aanhaalde niet goed genoeg zijn, 3x 32 inch en ook nog in pivot stand te zetten, goede kleur weergave , 10 bit Srgb ..

Lijkt me prima voor o.a. Autocad en calculatie. bovendien prima scaling ipv 4k waarbij de letters te klein worden.

Heeft oa picture in picture mogelijkheden en natuurlijk schermen opdelen.. plus aansluitmogelijkheden voor usb in de voet.
Pagina: 1