BK subwoofer versus Svsound

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_Luinge
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-06 09:06
Ik ben op zoek naar een nieuwe subwoofer. Hij is puur bedoeld voor films, in een ruimte van ongeveer 20 vierkante meter, niet te groot.
Ik heb me een hele tijd gefocust op Svsound, waarbij ik voor de sb-2000 ging. Dit omdat de sb-4000 nogal wat te duur is.
Ik heb kleine speakers, dus de crossover moet op een hertzje of 120 komen, misschien zelfs 140.
Nu kwam ik echter op forums vaak het merk BK tegen, met veel goede ervaringen en ze zijn prijstechnisch ook gunstiger.
Ik heb nu goed gekeken naar de BK P12-300SB en dit lijkt me wel wat. Met verzenden vanuit Engeland kom ik op ongeveer 500 euro. De Svsound sb-2000 kost 700,dus beduidend duurder.
Zijn hier toevallig mensen die me kunnen vertellen of de BK beter klinkt voor home cinema dan de svsound?

Kleine noot: dit is ongeveer de eerste keer in mijn leven dat ik op een forum zit, dus neemt u mij niet kwalijk als hier misschien al een thread over is o.i.d. :-P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:40
Ik heb geen ervaring met hoe deze specifieke modellen klinken. Voor zover daar iets zinnigs over te zeggen is, aangezien plaatsing van een sub ongeveer net zo belangrijk is als de kwaliteit van het ding zelf. Maar volgens mij vergelijk je nu 2 subs met verschillende specificaties. De BK-subwoofer is qua specificaties eerder te vergelijken met de SB-1000 van SVS (kost rond de 550 euro in Nederland). De SB-2000 is een stuk krachtiger.

Zelf zou ik eerder gaan voor een SVS, met name omdat ze veel duidelijker zijn in wat ze verkopen. Frequency response, de gebruikte versterker, etc. Bij BK moet je het doen met de melding dat het "truly hand made in Britain" is en "audophile grade" componenten bevat. Maar goed dat is onder de streep niet meer dan onderbuikgevoel op basis van de marketing.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-06 13:46
Nadeel van BK is dat je ze nergens kan beluisteren, omdat die dingen alleen op bestelling in GB worden gemaakt. Het schijnen goede subs te zijn, maar van horen zeggen. Zie ook mijn reactie op een bericht van je in het grote subwoofer topic. In jouw geval moet je de gesloten subs links laten liggen en voor een gepoorte sub gaan. Voor films wil je maximaal output en de bass voelen. Dat hoeft niet zo subtiel en strak als voor muziek. Zelf heb ik een pb1000 die qua laagweergave gelijk moet zijn aan de sb2000. Met films voor mijn ruimte (normale eengezinswoning woonkamer) meer dan prima. Staat met muziek ook echt zn mannetje. Qua grote is de pb1000 iets groter dan de sb2000.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:58
De BK P12-300SB is inderdaad minder dan de SB2000 van SVS, ik gebruik zelf de BK XXLS-400FF, en ben hier zeer tevreden mee.
Deze zal inclusief verzenden vanuit Engeland toch nog iets goedkoper zijn dan de SVS.
Wellicht is dat ook nog een optie.