Een makkelijk mp3 tag programma

Pagina: 1
Acties:
  • 2.749 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
Ik ben eigenlijk al jaren steeds weer aan het proberen om mijn mp3 verzameling te ordenen en het lukt eigenlijk nooit.
Altijd weer loop ik vast op de niet te bevatten kryptische warboel van mp3 id tagging.
Al,heel,erg vaak gevraagd en gezocht naar een no nonsens programma.
Waarna na diverse tips zo ongeveer alle programma’s die er zijn worden aangeraden.
Het begrijpelijkst voor mij is eigenlijk altijd weer tag & rename.
Nu maar weer eens geprobeerd maar weer loop ik vast op onbegrijpelijke warboelzooi.
Bv ik laad dertien nrs maar bij opzoeken in de databases is bij alle vermeldingen het dertiende nummer nog een keer extra eronder gezet in rose met de melding kan het niet vinden.
Het bestand waar ik dit uit laadt heeft het nummer gewoon en is een gewone mp3 net als de rest en speelt ook overal keurig af.
Dit is maar 1 voorbeeldje.
Ik begrijp nu wel heel goed waarom Spotify zo een succes is.
Dit hele tag-gedoe is iets uit het commodore 64 verleden 8)7
Helaas vind ik het fijn om veel cd’s op een usb stick te laden voor in de auto die dus geen Spotify speelt.
Gewoon Artiest Albumnaam nummer, helaas in al die jaren is het mij nog nooit netjes gelukt, altijd weer ligt er een bestandje om mij volstrekt onduidelijke redenen dwars, en geeft het tag programma geen enkele verduidelijking met “waarom”
Ik ben er redelijk van overtuigd dat tagging is verzonnen van en voor nerds ;)

Beste antwoord (via MatMich op 15-05-2018 02:58)

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:03

lordsnow

I know nothing

OCD: Obsessive Compulsive Disorder (aka Dwangneurose)
FTW: For The Win

Ikzelf gebruik vooral MP3 Tag (om tags handmatig te wijzigen).

Heel lang geleden heb ik eens geprobeerd om mijn muziek te laten auto-taggen (met MusicBrainz Picard) maar het resultaat was zo slecht dat ik dit daarna nooit meer heb aangedurft.

Ik heb zojuist MediaMonkey getest, maar krijg het niet voor elkaar om ook de Genre automatisch te laten wijzigen. Oftewel, ik ga gewoon weer terug naar Mp3Tag.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inderdaad, veelgeziene redenen om de tags goed te krijgen zijn enige varianten van OCD :+

Qua automatische herkenning ben je meer afhankelijk van de onderliggende database dan van de tool. En die DB is vast meestal dezelfde.

Is de vraag of iemand betere taggers kent? Mediamonkey FTW. En daarbij zelf de juiste maskers maken als automagisch niet werkt. En klagen bij de winkel waar je het kocht, zeg ik naïef.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Ik gebruik al heel lang naar tevredenheid AudioGrabber. Is in principe freeware, maar bij de betaalde versie krijg je de zeer goede Lame encoder erbij.
AudioGrabber haalt de CD info van FreeDB. Ik heb maar heel zelden dat een CD niet wordt gevonden.
Er is veel om in te stellen, maar het kan ook heel simpel worden gebruikt.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

445033

Beter, makkelijker en goedkoper dan deze is er niet. Top! Gebruik hem al jaren voor mijn muziekbibliotheek die ik afspeel met Bluesound (en die is heel veeleisend wbt tagging).
https://www.mp3tag.de/en/

Cd's rippen met deze: https://www.dbpoweramp.com/ dan gaat tagging 9 van de 10 keer automatisch.

Vragen, ik hoor het wel. Succes!

[ Voor 7% gewijzigd door 445033 op 14-05-2018 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Heel vriendelijk allemaal.
Maar grappig genoeg gebeurt nu dus weer precies hetzelfde.
Iedereen raadt een ander programma aan als zijnde "de" oplossing.
Maar mijn issue is dat Mp3 tagging een hel is en een van de meest ontoegankelijke en ondoorgrondelijke materie's die ik ken.
Overigens even op een ervan ingaan: MP3 Tag is een goed voorbeeld van onbegrijpelijke software.
Het lukt mij bv niet om een CD in beeld te krijgen, alleen maar een eindeloze rij van nummers uit een map.
Maar dit terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
F_J_K schreef op maandag 14 mei 2018 @ 18:20:
Inderdaad, veelgeziene redenen om de tags goed te krijgen zijn enige varianten van OCD :+

Qua automatische herkenning ben je meer afhankelijk van de onderliggende database dan van de tool. En die DB is vast meestal dezelfde.

Is de vraag of iemand betere taggers kent? Mediamonkey FTW. En daarbij zelf de juiste maskers maken als automagisch niet werkt. En klagen bij de winkel waar je het kocht, zeg ik naïef.
Wat bedoel je? met OCD

En vooral de zin
"En daarbij zelf de juiste maskers maken als automagisch niet werkt. En klagen bij de winkel waar je het kocht, zeg ik naïef"

Snap ik helemaal niet wat je zegt 8)7

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:03

lordsnow

I know nothing

OCD: Obsessive Compulsive Disorder (aka Dwangneurose)
FTW: For The Win

Ikzelf gebruik vooral MP3 Tag (om tags handmatig te wijzigen).

Heel lang geleden heb ik eens geprobeerd om mijn muziek te laten auto-taggen (met MusicBrainz Picard) maar het resultaat was zo slecht dat ik dit daarna nooit meer heb aangedurft.

Ik heb zojuist MediaMonkey getest, maar krijg het niet voor elkaar om ook de Genre automatisch te laten wijzigen. Oftewel, ik ga gewoon weer terug naar Mp3Tag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Ik houd het bij Tag & Rename
Net Mediamonkey geprobeerd maar enige automatisering was ver te zoeken ;-(

[ Voor 7% gewijzigd door MatMich op 15-05-2018 03:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ocd was een algemene opmerking, niet over jou ;) Ik vind het ook prettig als mn muziek etc een geordende staat heeft.

Klagen bij de winkel: als je Mp3 koopt dan mag je verwachten dat er goede tags zijn. Bij cd-rips van eigen CDs zijn vaak in de databases wel ok metadata te vinden, tenminste in mijn ervaring. Als je illegaal downloadt kan de kwaliteit tegenvallen en zal er vaker handwerk nodig zijn.

Als je klaagt over tags dan kan de oplossing heel simpel zijn. Koop digitale muziek. Dan geen klachten meer, of je kunt “garantie” claimen.

Medamonkey vind ik juist fantastisch. Andere tools met allerhande scripts en maskers trouwens ook. Het is een kwestie van wat je kunt verwachten aan volledig automatische herkenning. Het gaat juist om de muziek die niet ‘magisch met 1 druk op de knoop klaar’ is. Als het goed staat in de databases en er geen twijfelgevallen zijn dan maakt de gebruikte tool niet uit. Als het deels handwerk is dan zou ik willen kunnen “programmeren” en in bulk handmatig aanpassen. Mijn fysieke CDs liggen al lang ergens te verstoffen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

MatMich schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 00:57:
Maar mijn issue is dat Mp3 tagging een hel is en een van de meest ontoegankelijke en ondoorgrondelijke materie's die ik ken.
(...)
Waarom raadt iedereen een ander programma aan? Omdat iedereen op een (wat) andere manier zijn mp3'tjes getagd wil zien, maar we wel met zijn allen een aantal zelfde criteria gebruiken. En waar de een programma X prettig vindt, zweert de ander bij programma Y. En ze zijn allemaal net zo (on)gemakkelijk in het gebruik, alleen is mp3-tagging iets met een beetje een leercurve.

Waarom die leercurve? Omdat er veel meer opties in mp3-tagging zijn dan je af kan doen met een verwijzing naar de C64. Als ik kijk wat ik in een tag kwijt kan...
Naast (uiteraard) de titel van het liedje en de uitvoerende artiest, is er ruimte voor banale zaken als het album waar de track opstaat. Het artwork behorende bij dat album. Je kunt aangeven of een nummer gesorteerd moet worden op "diverse artiesten", of "Achternaam, Voornaam" van de uitvoerende, waarbij de weergegeven variant gewoon 'Voornaam Achternaam' blijft. Je kunt informatie over het album (labels en nummers opslaan). Informatie over het liedje, als in wie het geschreven heeft. Hell... je kunt zelfs teksten erin opnemen, die ook nog eens gesynchroniseerd getoond worden (mits je ze in het juiste formaat hebt kunnen vinden en je mediaspeler de functie ondersteunt)
De mp3-tag is een heel uitgebreide, audiofiele mini-bibliotheek per liedje... en omdat er zoveel in kan worden opgenomen, zijn de meeste bewerkingsprogramma's dus heel uitgebreid.

Een van de redenen waarom ik Spotify bijvoorbeeld niet prettig vindt, is omdat ik van mening ben dat een liedje van een artiest waarbij een andere artiest komt meedoen getagd hoort te worden als:
Artist X (feat. Artist Y) - Liedje Tralala, terwijl de halve wereld van mening is dat Artist X - Liedje Tralala (feat. Artist Y) (ook) correct is. Terwijl Artist Y daar plotseling van uitvoerend artiest naar onderdeel van de titel is gedegradeerd... maar goed dat is mijn OCD.

Puntje bij paaltje: er zijn heel veel goeie programma's om mp3's mee te taggen. Ze hebben echter allemaal een leercurve, en hoe steil die curve is, heb je (deels) zelf in de hand.
En nogmaals: alles wat jij niet nodig acht, kun je gewoon weglaten of weggooien.

@F_J_K Ik heb Musicbrainz zover dat alles wat ik erin stop (bijna) ongecontroleerd aan de andere kant correct uitgepoept word. Het kan nog automatischer, maar dan moet je er de tijd voor (willen) nemen: beets.io

[ Voor 4% gewijzigd door Jester-NL op 15-05-2018 08:54 ]

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Overigens even op een ervan ingaan: MP3 Tag is een goed voorbeeld van onbegrijpelijke software.
Het lukt mij bv niet om een CD in beeld te krijgen, alleen maar een eindeloze rij van nummers uit een map.
Maar dit terzijde.
Waar het fout gaat is dat je je hele map met muziek selecteert. Begin eens gewoon met 1 album. Waar ik dan vervolgens altijd tegenaan liep, en dat is precies wat je beschrijft in startpost, is dat er van ieder album 'tig uitvoeringen zijn. Dat betekent dus dat er op het ene album 12 nummers kunnen staan en op een andere 13 bijvoorbeeld. Of een versie van een nummer wat net iets langer is. Je zal dan moeten uitzoeken welke versie je precies hebt.
Dan kan je nog in de hel terechtkomen van verzamelalbums. Dat is echt een ramp.

Mijn ervaring is dat er niet een programma is wat werkt zonder dat je daarbij zelf altijd een hoop moet uitzoeken en zelf moet rechtzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Jester-NL schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 08:51:
[...]
Waarom raadt iedereen een ander programma aan? Omdat iedereen op een (wat) andere manier zijn mp3'tjes getagd wil zien, maar we wel met zijn allen een aantal zelfde criteria gebruiken. En waar de een programma X prettig vindt, zweert de ander bij programma Y. En ze zijn allemaal net zo (on)gemakkelijk in het gebruik, alleen is mp3-tagging iets met een beetje een leercurve.

Waarom die leercurve? Omdat er veel meer opties in mp3-tagging zijn dan je af kan doen met een verwijzing naar de C64. Als ik kijk wat ik in een tag kwijt kan...
Naast (uiteraard) de titel van het liedje en de uitvoerende artiest, is er ruimte voor banale zaken als het album waar de track opstaat. Het artwork behorende bij dat album. Je kunt aangeven of een nummer gesorteerd moet worden op "diverse artiesten", of "Achternaam, Voornaam" van de uitvoerende, waarbij de weergegeven variant gewoon 'Voornaam Achternaam' blijft. Je kunt informatie over het album (labels en nummers opslaan). Informatie over het liedje, als in wie het geschreven heeft. Hell... je kunt zelfs teksten erin opnemen, die ook nog eens gesynchroniseerd getoond worden (mits je ze in het juiste formaat hebt kunnen vinden en je mediaspeler de functie ondersteunt)
De mp3-tag is een heel uitgebreide, audiofiele mini-bibliotheek per liedje... en omdat er zoveel in kan worden opgenomen, zijn de meeste bewerkingsprogramma's dus heel uitgebreid.

Een van de redenen waarom ik Spotify bijvoorbeeld niet prettig vindt, is omdat ik van mening ben dat een liedje van een artiest waarbij een andere artiest komt meedoen getagd hoort te worden als:
Artist X (feat. Artist Y) - Liedje Tralala, terwijl de halve wereld van mening is dat Artist X - Liedje Tralala (feat. Artist Y) (ook) correct is. Terwijl Artist Y daar plotseling van uitvoerend artiest naar onderdeel van de titel is gedegradeerd... maar goed dat is mijn OCD.

Puntje bij paaltje: er zijn heel veel goeie programma's om mp3's mee te taggen. Ze hebben echter allemaal een leercurve, en hoe steil die curve is, heb je (deels) zelf in de hand.
En nogmaals: alles wat jij niet nodig acht, kun je gewoon weglaten of weggooien.

@F_J_K Ik heb Musicbrainz zover dat alles wat ik erin stop (bijna) ongecontroleerd aan de andere kant correct uitgepoept word. Het kan nog automatischer, maar dan moet je er de tijd voor (willen) nemen: beets.io
Top, duidelijk en verhelderend antwoord.
Nu ga ik mij in een hoekje een beetje zitten schamen _/-\o_ en houd het voorlopig toch maar even bij Tag & Rename omdat ik daar de albums goed in beeld kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Nee joh... schamen is nergens voor nodig ;)
Gewoon op je gemak (steeds een beetje) tijd steken in Tag&Rename.
Ik heb dat altijd een prettige gevonden (en gebruik het nog steeds als iets moet taggen dat [i]niet[i] per sé aan mijn instellingen moet voldoen.

me @ last.fm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:42
Ik ben ook zo'n iemand die echt in zijn vakantie rustig door een paar GB aan muziek heen ga om de tags goed te zetten. Inclusief album art. 8)7

Het belangrijkste voor mij is:

Bestandsnaam: %artist% - %title%.mp3

en in de tag zelf Album, Album artiest, uitgave jaar en welke schijf (bijv. 1/1). En dat gaat uitstekend in Mp3tag. Om de album art op 500x500px te zetten gebruik ik Sanse Mp3 Art Sizer.
Jester-NL schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 08:51:
[...]
De reden dat ik Spotify niet prettig vindt is dat ze het nog vervelender dat dat doen, nl. Tracknaam - Remix van nummer.. brrr

Mijn favoriete oplossing (in het extreme) is bijv. Chase & Status - Time (feat. Delilah) (Wilkinson Remix)

De f in feat. moet ook klein zijn :o

[ Voor 51% gewijzigd door Sup4rdurt op 15-05-2018 12:31 ]

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-07 20:43

TheBorg

Resistance is futile.

Ik heb vanalles grobeerd maar ik kom altijd weer terug op dit oude ding:
downloads: The Godfather 0.89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Heb ooit een MP3 speler ontwikkelt met een ID3 tagger.
Waar ik toen achter kwam is het grote verschil tussen ID3v1 en ID3v2.
Programma A ondersteund v1 en programma B v2 en programma C v1 en v2.
Heb toen mijn tagger zo ontwikkeld dat hij v1 en v2 wegschrijft om problemen te vermijden.

Daarnaast heb je nog het probleem van speciale tekens en karaktersets. Een MP3 uit Rusland met KOI8 is niet te lezen op ISO 8859-15.
Dit teste ik met muziek uit China en Japan, oh de drama :)

Met een goede unicode tagger zoals MP3Tag wordt alles correct opgeslagen.

[ Voor 5% gewijzigd door DJMaze op 15-05-2018 12:30 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

* Jester-NL heeft zich tot op heden wat op de vlakte gehouden...

Ik ben ooit begonnen met Tag & Rename. Dat is op zich vaat net zo'n goeie als MP3tagger of allerlei andere, maar ik vond die interface prettig. Ik heb later allerlei andere tools geprobeerd (onder andere door soortgelijke topics als deze) maar kon me (net als de TS) niet echt vinden in de UI. Nogmaals, dat kan alles te maken hebben met gewenning (en hoeveel tijd en energie je wilt stoppen in een nieuw programma dat alles kan als het programma dat je al gebruikt)

Jaren geleden merkte ik dat Musicbrainz Picard eigenlijk meer kon (naast ondersteuning unicode is die tagger bijvoorbeeld instaat om op basis van "Track001.mp3" en verder geen info in de tag, toch redelijk goed te kunnen identificeren wat je aan album(s) invoert. En inderdaad Picard kan gewoon met multiple folders overweg).
Het is niet het mooiste programma, het is niet het snelste, en de leercurve is behoorlijk, maar ik heb het ondertussen zo dat mijn tags kloppen, mijn filenames helemaal onderkast zijn (zoals ik dat wil) de het discnummer (waar nodig) in de filenaam zit... albumart is beschikbaar (in 500*500pixels). Mijn featuring artisten staan bij de artiesten (en niet in de titel). En dan heb ik nog behoorlijk wat opties weggelaten waar ik (nu) niet op zit te wachten.
Toegegeven... voordat ik zover was dat ik alles alleen door Picard besloot te taggen, heb ik nogal wat zitten tweaken, pielen, vloeken en testen...
En dan zie ik als groot voordeel dat datgene wat Picard nu niet kent, vijf minuten later in de database staat en alsnog op te halen is. Jester al heel lang Musicbrainz-gebruiker is, en heel wat edits gedaan heeft.

me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Maar dit terzijde.
Wat dacht je van een gebruiksaanwijzing lezen op hun site? MP3tag is megasimpel. Of je kan niet met een pc omgaan. O-)

NB; ik bood je zelfs aan je met vragen te helpen. 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door 445033 op 15-05-2018 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
445033 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 20:25:
[...]

Wat dacht je van een gebruiksaanwijzing lezen op hun site? MP3tag is megasimpel. Of je kan niet met een pc omgaan. O-)

NB; ik bood je zelfs aan je met vragen te helpen. 8)7
Wie zegt dat ik dat niet gedaan heb?
Wat heeft met een PC omgaan te maken met de inhoud van software?
Er zijn ongetwijfeld de nodige software programma’s waar jij ook de ballen van snapt, dus trek de conclusie maar bij je eigen opmerking.
Dus het feit dat je mij hebt aangeboden om te helpen (met wat eigenlijk?) en dat ik daar niet op in ben gegaan diskwalificeert mij bij deze?
Sorry maar je komt nogal aanmatigend over.
En ook tegen alle ander mensen die hier gereageerd hebben en ook aangegeven dat het nu niet direct appeltje banaantje is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

MatMich schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 23:20:
[...]

En ook tegen alle ander mensen die hier gereageerd hebben en ook aangegeven dat het nu niet direct appeltje banaantje is
Het is appeltje eitje en het stelt werkelijk helemaal niets voor. Maar ach ik heb maar zo'n 500 albums in nette tags staan. 8)

Succes....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

@MatMich Ok, laat ik dan nog even aardig zijn en je een end op weg helpen met een korte instructie die ik ooit op het Bluesound forum heb geschreven. Weliswaar voor een Bleusound maar werkt ook met andere players.

Download MP3 Tag http://www.mp3tag.de/en/

Laad de cd vanuit map en tag vervolgens: Bestandsnaam (staat er meestal automatisch), Titel = titel van een nummer, Artiest, Album Artiest (kan leeg blijven MAAR BIJ VERZAMELALBUMS CONSEQUENT HIER "VARIOUS ARTISTS" INVULLEN. Tevens verzamelalbums op je harde schijf in een map Various Artists zetten anders gaat het mis!), Album = Albumnaam, Genre (niet teveel genres opbouwen anders wordt het een chaos), en bij dubbel cd's schijfnummer invullen zodat in Bluesound het tevoorschijn komt als 1 titel met daaronder de cd's. Plaatje invoegen en die mag niet groter zijn dan ik dacht 600kB en moet Jpeg zijn. Mocht je verwijderde mappen op je harde schijf ook onder de musicindex vallen vd Bluesound, deze eerst legen alvorens je opnieuw indexeert anders klopt je index weer niet.

Maar ik blijf erbij dat het probleem toch echt bij jezelf ligt. MP3tag is echt een houtje touwtje programma en simpeler dan dat bestaat er niet.

Wbt: " Dus het feit dat je mij hebt aangeboden om te helpen (met wat eigenlijk?)" Lees je topicstart eens terug. Je zit hier op een techforum en hebt een probleem met taggen toch? Ik bied je aan om je daarmee te helpen omdat ik daar veel ervaring mee heb en dan reageer je zo? Behoorlijk aanmatigend vind je niet? (om je eigen woorden te gebruiken). Jammer want ik deel graag mijn kennis, net als ik het fijn vind dat andere mij helpen hier met hun kennis. Je kan niet alles weten.

Nogmaals succes en jammer dat je zo reageert....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
445033 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 08:57:
[...]

Het is appeltje eitje en het stelt werkelijk helemaal niets voor. Maar ach ik heb maar zo'n 500 albums in nette tags staan. 8)

Succes....
Nogmaals, dat is jouw mening.
Het feit dat jij 500 albums in nette tags hebt staan wil toch niet zeggen dat het dan makkelijk is?
Dat de brug in Rusland naar de Krim is gebouwd is dus voldoende om te verklaren dat bruggen bouwen makkelijk is?
Echt, ik snap helemaal niets van jouw argumentatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

MatMich schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 14:10:
[...]

Nogmaals, dat is jouw mening.
Het feit dat jij 500 albums in nette tags hebt staan wil toch niet zeggen dat het dan makkelijk is?
Dat de brug in Rusland naar de Krim is gebouwd is dus voldoende om te verklaren dat bruggen bouwen makkelijk is?
Echt, ik snap helemaal niets van jouw argumentatie
Jongen.... zoek het lekker uit. Zet hierboven nog een instructie hoe te werken en dan dit weer. Vermoeiend mannetje ben je. Niet meer. ;w

Edit: in 2008 dacht iemand er net zo over: zomaar een vraagje: wat doe je in hemelsnaam op GoT... ik zag je topic in Opslagmedia & I/O-controllers staan en bekeek je posthistorie, welke ongeveer geheel bestaat uit gesloten topics of andere topics waar in je eigenlijk alleen maar loopt te klagen over de moderators en weet ik t allemaal.

Zou toch eens bij jezelf te raden gaan. Rest my case.

[ Voor 26% gewijzigd door 445033 op 16-05-2018 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
[quote]445033 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 11:13:
@MatMich Ok, laat ik dan nog even aardig zijn en je een end op weg helpen met een korte instructie die ik ooit op het Bluesound forum heb geschreven. Weliswaar voor een Bleusound maar werkt ook met andere players.

Laad de cd vanuit map en tag vervolgens: Bestandsnaam (staat er meestal automatisch), Titel = titel van een nummer, Artiest, Album Artiest (kan leeg blijven MAAR BIJ VERZAMELALBUMS CONSEQUENT HIER "VARIOUS ARTISTS" INVULLEN. Tevens verzamelalbums op je harde schijf in een map Various Artists zetten anders gaat het mis!), Album = Albumnaam, Genre (niet teveel genres opbouwen anders wordt het een chaos), en bij dubbel cd's schijfnummer invullen zodat in Bluesound het tevoorschijn komt als 1 titel met daaronder de cd's. Plaatje invoegen en die mag niet groter zijn dan ik dacht 600kB en moet Jpeg zijn. Mocht je verwijderde mappen op je harde schijf ook onder de musicindex vallen vd Bluesound, deze eerst legen alvorens je opnieuw indexeert anders klopt je index weer niet.

Maar ik blijf erbij dat het probleem toch echt bij jezelf ligt. MP3tag is echt een houtje touwtje programma en simpeler dan dat bestaat er niet.

Wbt: " Dus het feit dat je mij hebt aangeboden om te helpen (met wat eigenlijk?)" Lees je topicstart eens terug. Je zit hier op een techforum en hebt een probleem met taggen toch? Ik bied je aan om je daarmee te helpen omdat ik daar veel ervaring mee heb en dan reageer je zo? Behoorlijk aanmatigend vind je niet? (om je eigen woorden te gebruiken). Jammer want ik deel graag mijn kennis, net als ik het fijn vind dat andere mij helpen hier met hun kennis. Je kan niet alles weten.

[/quote

Sorry maar of ik het nu van links naar rechts of van boven naar beneden lees.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat jij jezelf nogal “geweldig” vindt.
En als wij niet direct gebruik maken van jouw fantastische know how zijn we maar “sukkels”
Trouwens, volgens mij vraag ik helemaal niets in mijn startpost, ik geef alleen maar een opinie.
In ieder geval wil ik het hier graag bij laten en mocht ik je toch verkeerd begrijpen dan neem ik graag bovenstaand commentaar terug.

[ Voor 5% gewijzigd door MatMich op 16-05-2018 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

MatMich schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 14:14:
[quote]445033 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 11:13:

[/quote

Sorry maar of ik het nu van links naar rechts of van boven naar beneden lees.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat jij jezelf nogal “geweldig” vindt.
En als wij niet direct gebruik maken van jouw fantastische know how zijn we maar “sukkels”
Zal nog eens iemand helpen. Jou iig nooit meer. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
445033 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 14:12:
[...]

Jongen.... zoek het lekker uit. Zet hierboven nog een instructie hoe te werken en dan dit weer. Vermoeiend mannetje ben je. Niet meer. ;w

Edit: in 2008 dacht iemand er net zo over: zomaar een vraagje: wat doe je in hemelsnaam op GoT... ik zag je topic in Opslagmedia & I/O-controllers staan en bekeek je posthistorie, welke ongeveer geheel bestaat uit gesloten topics of andere topics waar in je eigenlijk alleen maar loopt te klagen over de moderators en weet ik t allemaal.

Zou toch eens bij jezelf te raden gaan. Rest my case.
En we zijn er weer!
Je krijgt niet direct gelijk en vervolgens gaan we iemand googlen uitpluizen etc. zodat de demonisering weer kan beginnen.
ik begrijp nu ineens jouw smiley O-) een stuk beter.
Je biedt ongevraagd hulp aan en als ik niet direct een kniebuiging maak kan ik helemaal “door”
Nogmaals, je vindt jezelf echt iets te “geweldig”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
445033 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 14:18:
[...]

Zal nog eens iemand helpen. Jou iig nooit meer. :N
goh, da’s nou jammer.
who needs enemy’s with friends like you
of om met jouw woorden te spreken
;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Even voor alle anderen in dit topic.
Ik waardeer jullie meningen en suggesties heel erg en ben daar ook best al wel een stuk verder mee gekomen.
Dus ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Wat jammer nou dat je hard meehelpt je eigen topic te laten ontsporen. Had een topicreport geplaatst en ik was graag gaan puinruimen, maar hier ben je zelf net zo goed verantwoordelijk voor het ontstaan van een sfeer die eerder thuishoort op een kleuterschool dan op een forum.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.