Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-05 20:55
Ik heb recent een Nintendo Switch gekocht, en zou on-the-go graag online willen spelen via mijn 4G t-mobile abonnement bij mijn iPhone 8 plus.

Het verbinden met de hotspot werkt prima en ik heb een goede internetverbinding. Als ik echter online een game wil joinen, dan krijg ik de foutmelding dat mijn internetconfiguratie niet het juiste NAT type heeft. De Switch geeft aan verbonden te zijn met een NAT type D netwerk, en ik lees op het internet dat NAT type A of B vereist is om online te kunnen spelen.

Ik neem aan dat dit dus aan de 4G configuratie ligt bij t-mobile. Is er een mogelijkheid om toch online te kunnen spelen?

PC Specs

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Ik denk niet dat het gaat werken voor spellen die een NAT type A of B vereisen. Telecom providers maken vaak gebruik van CGN (carrier-grade NAT) waardoor je daar al geen WAN IP hebt en niet de mogelijkheid tot port forwards. Je zou dit kunnen omzeilen door een VPN op te bouwen naar huis en jezelf een vast IP te geven met de benodigde portmappings (of uPNP). Maar dan loop je tegen het probleem aan dat de iPhone bij tethering óók weer NAT toepast in de hotspot naar de switch.

Daarnaast gaat latency een rol spelen. Mobiele verbindingen hebben een veel hogere ping en alles boven de 100ms gaat niet echt lekker meer werken. Dat is ook iets om rekening mee te houden. Zou met 4G wel beter moeten gaan dan met 3G. Er zijn trouwens ook spellen die geen NAT type A of B vereisen om online te kunnen spelen. Die gaan hoogstwaarschijnlijk wel werken.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW