Provider Router vs Game Router

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bochtje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-10-2022

Bochtje

Wie niet waagt, die niet wint!

Topicstarter
Ik heb momenteel een Fritz!box 7490 en glasvezel van XS4all.

Verder overal Cat 6 kabels en alleen halverwege het huis een KPN wifi AP waar via de netwerkpoort de netwerkkabels weer doorverbonden worden naar de volgende ruimtes.

Ik heb alle poorten die benodigd zijn voor de PS4 en de games opengezet of geforward.
Ik heb NAT2 in de PS4 netwerksettings

Ik heb wat problemen met hit registration in games op mijn PS4.

Mijn ping is continu rond de 10 en als ik netgraphs in beeld zet tijdens het gamen heb ik zo goed als geen spikes, zo stabiel als het maar kan.

Nu is mijn vraag: zou het router gedeelte van mij Fritz!box uitzetten en vervangen voor een goede game router helpen?

Of is het gewoon "lag/latencycompensatie" van de games zelf vanwege mijn "lage" ping?

Bochtjes zijn Kewl

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-06 14:11

Louw Post

Cerenas

Bochtje schreef op maandag 14 mei 2018 @ 15:25:
Mijn ping is continu rond de 10 en als ik netgraphs in beeld zet tijdens het gamen heb ik zo goed als geen spikes, zo stabiel als het maar kan.
Kan uit eigen ervaring zeggen dat dit (bijna) niks gaat helpen. Je geeft zelf al aan een ping van 10ms te hebben en een stabiele netgraphs. Aan jouw kant zit het dus wel goed. Heb je hetzelfde bij meerdere games, want ik zou eerder denken dat het daar aan ligt. Verder zijn de routers die providers leveren altijd wel goed genoeg voor de verbinding die je bij hun afneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:49

heuveltje

KoelkastFilosoof

Als je bekabeld gamed, doen practisch alle routers hetzelfde
Fritzbox is een zeer goede router, en je geen spikes bevestigen dat dan ook.
Ik zou dus absoluut geen verbetering verwachten van een "gamer router" (wat dat dan ook mag inhouden)

Waarschijnlijk komt er uit die glasvezel al een UTP met IP. Je zou dus ook even een tijdje je ps4 rechstreeks daar op aan kunenn sluiten, en kijken of het dan beter gaat. Dan heb je heel je router uitgesloten.

[ Voor 31% gewijzigd door heuveltje op 14-05-2018 15:33 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bochtje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-10-2022

Bochtje

Wie niet waagt, die niet wint!

Topicstarter
heuveltje schreef op maandag 14 mei 2018 @ 15:28:
Als je bekabeld gamed, doen practisch alle routers hetzelfde
Fritzbox is een zeer goede router, en je geen spikes bevestigen dat dan ook.
Ik zou dus absoluut geen verbetering verwachten van een "gamer router" (wat dat dan ook mag inhouden)

Waarschijnlijk komt er uit die glasvezel al een UTP met IP. Je zou dus ook even een tijdje je ps4 rechstreeks daar op aan kunenn sluiten, en kijken of het dan beter gaat. Dan heb je heel je router uitgesloten.
Er zijn routers die worden verkocht als gaming router.

Zoals https://www.pcgamer.com/best-gaming-router/

Dat laatste ga ik een poging geven, dat wist ik niet.

Overigens denk ik zelf dat het inderdaad de compensatie is voor mijn "lage" ping waardoor er dingen mis gaan.

Op de PC met gamen heb ik er verder ook geen last van, maar op de PS4 wel.

Bochtjes zijn Kewl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 22:06
Bochtje schreef op maandag 14 mei 2018 @ 15:40:
[...]
Er zijn routers die worden verkocht als gaming router.
Er zijn ook computers cases die als "gaming cases" verkocht worden :). Veel meer dan marketing is het niet, ook bij routers. De functionaliteiten die "gaming routers" hebben, vind je ook in normale routers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Gaming routers is een leuke "marketing". Maar je gaat er niks mee oplossen. van de meeste moderne routers is de interface-interface snelheid zo hoog dat "Gaming" totaal geen toegevoegde waarde heeft. Moderne producten hebben zelfs hardware-nat waardoor je gewoon niet sneller kan.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Pagina: 1