Upgrade van Monitor

Pagina: 1
Acties:

• Ajintse
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16-08-2021
Hi all,

Momenteel heb ik een ASUS Beeldscherm van 1MS en 144Hz. Ben er nog steeds blij mee. Echter, wil ik 2 monitoren hebben naast elkaar met een armsteun (verstelbaar).

Huidige Monitor: Linkje
Die ik eventueel wil: Linkje

Ik heb aan het kijken geweest en vond een Iiyama G-Master Black Hawk. Ook van 1MS maar wel met 75Hz refresh rate. Nu vraag ik me af, zal ik veel merken qua Hertz? Ik ga dan van 144Hz naar de 75Hz.

Ik speel games zoals Destiny 2, ARMA 3, GTA Online, Elder Scrolls Online, Metal Gear Solid etc.
Zware games, op ultra. Op dit moment gaat het nu nog allemaal goed (boven de 100 FPS).

Maar hoe zit het dan met de FPS. Moet ik het dan gaan locken op 75FPS? Ik gebruik Riva Tuner en heb mijn FPS gelocked op 144FPS. Omdat ik niet boven mijn refreshrate wil zitten.

Maar het zijn misschien wel getallen maar 75FPS is echt een "Ughhh mwaahh" voor me. 8)7

Misschien moet ik mijn vraag anders stellen:
Waar moet ik op letten om ernstig smooth te kunnen gamen? Zonder dat als ik bijvoorbeeld draai dat het pijn doet in mijn ogen?

Tenks!

• jugger naut
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-02 18:18
Lijkt me handig als je eens in een winkel gaat kijken. Niemand kan jou hier uitleggen wat jij ervan gaat vinden.

• BobbyDgtl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-08-2024
Als je blijft gamen op je andere scherm maakt het in feite niet zo veel uit welke refreshrate deze zal zijn.
Als je er wel op gaat gamen, dan is de stap van 144hz naar 75hz in shooters wel echt merkbaar. Of die in jouw usecase, van 100 naar 75hz heel erg merkbaar gaat zijn durf ik niet op antwoorden.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Move VB -> CAA

Verder het verzoek om je voorgestelde monitor gewoon in-topic te noemen en niet achter een anonieme link. Je vraagt wel veel van je lezer om op dingen te gaan klikken voor je, verder indexeert de GoT search niet op content achter links, dus is dit topic onvindbaar momenteel als je op dat model zoekt...

Oslik blyat! Oslik!