Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gebruiken als workstation en voor het "nuttigen" van 4K media/video.
Ik werk soms thuis dus het moet allemaal vlot en stabiel werken.
Gamen zal ik er weinig tot niet mee doen, maar foto en video bewerken zeker.
Ik heb reeds het 4K LG scherm gekocht, en ik wil mijn huidige FHD 27" IIyama scherm er ook op aansluiten.
Daarnaast een sneller wifi kaartjes die 802.11ac aan kan, ik mis de snelheid die mn modem aankan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
2500+ verwacht ik zo kwijt te zijn. (let op; heb ook al veel apparatuur)
LG monitor wordt voor de helft vergoed.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat ik reeds heb vanuit mijn huidige PC en wat ik mee wil nemen is:
- Cooler Master Centurion 690 II Advanced (kast)
- iiyama 27" B2776HDS-B1 LED (monitor 2)
- Western Digital Caviar Blue 1TB - 3.5inch (HDD 1 opslag)
- Crucial m4 - 128GB (HDD 2, windows)
- LG BluRay Writer 10X,SATA (DVD drive)
- ICIDU Internal Card Reader (cardreader)
- Logitech Mouse MX Performance (muis)
- Logitech K800 Illuminated (toetsenbord)
- Logitech Speaker Z623 (speakers)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Omdat 4K een wens (must) is wil ik mijn huidige PC een upgrade geven, dus nieuw moederbord+CPU+werkgeheugen, nieuwe videokaart om 4K + FHD te bewerkstelligen. De SSD wil ik ook een upgrade geven door daar een nieuwe naast te leggen met iets meer ruimte (houd met 128 gb momenteel niet veel over) Ook wil ik een clean install van Windows 10 erop, maar dat lijkt me voordehandliggend. Daarnaast dus ook een snellere wifi module met betere antennes.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Qua winkel heb ik wel enige voorkeur, Azerty in Raalte heb ik als eerste op het oog, dus moet daar wel verkrijgbaar zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Iets stillere PC zou niet gek zijn, energiegebruik let ik niet eens op, maar kan altijd beter. De kast die ik heb is een gegeven, vrij groot, dus veel ruimte is er wel denk ik.
Ga je overklokken?
Nee, niet overklokken, maar de standaard extra 500mhz van de 8700k vind ik wel fijn, dus heb die wel alvast gekozen.
Wat verwacht je van ons?
Ik lees en zoek veel uit, maar kom toch niet uit een aantal dingen:
1. Moeite met het kiezen van werkgeheugen; er is zoveeel kitjes te koop, ik zie door het bomen het bos niet meer. het moet een 16GB kit zijn (2x 8 gb stripjes) (32GB mag ook maar is me te duur denk ik) maar welke ik zou moeten kiezen, lastig. Met extra koeling of zonder? mhz vs CL?
2. Moeite met kiezen van moederbord; ik heb nu de Z370 bord gekozen, omdat ik qua specs en meegeleverde wifi deze me wel aanstonden, maar of dit niet te veel overkill is... Ik lees goede specs over de wifi bij het moederbord, maar is een losse wifi module nog aan te raden?
3. Zelfde overkill vraag voor de videokaart, ik heb de RX580 gekozen omdat ik gezien de prijzen een beetje in het midden wilde uitkomen, en de AMD heeft Freesync wat de LG monitor ondersteund.
4. Keuze voor voeding ook weer lastig, de GPU heeft zo te zien een 500w sowieso nodig. Ik voorzie dat ik de huidige beter niet kan hergebruiken ivm stabiliteit in de toekomst. Maar welk merk of wattage dan nodig is?
5. Tips voor een CPU koeler voor de 8700K?
Voornamelijk gebruiken als workstation en voor het "nuttigen" van 4K media/video.
Ik werk soms thuis dus het moet allemaal vlot en stabiel werken.
Gamen zal ik er weinig tot niet mee doen, maar foto en video bewerken zeker.
Ik heb reeds het 4K LG scherm gekocht, en ik wil mijn huidige FHD 27" IIyama scherm er ook op aansluiten.
Daarnaast een sneller wifi kaartjes die 802.11ac aan kan, ik mis de snelheid die mn modem aankan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
2500+ verwacht ik zo kwijt te zijn. (let op; heb ook al veel apparatuur)
LG monitor wordt voor de helft vergoed.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat ik reeds heb vanuit mijn huidige PC en wat ik mee wil nemen is:
- Cooler Master Centurion 690 II Advanced (kast)
- iiyama 27" B2776HDS-B1 LED (monitor 2)
- Western Digital Caviar Blue 1TB - 3.5inch (HDD 1 opslag)
- Crucial m4 - 128GB (HDD 2, windows)
- LG BluRay Writer 10X,SATA (DVD drive)
- ICIDU Internal Card Reader (cardreader)
- Logitech Mouse MX Performance (muis)
- Logitech K800 Illuminated (toetsenbord)
- Logitech Speaker Z623 (speakers)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Omdat 4K een wens (must) is wil ik mijn huidige PC een upgrade geven, dus nieuw moederbord+CPU+werkgeheugen, nieuwe videokaart om 4K + FHD te bewerkstelligen. De SSD wil ik ook een upgrade geven door daar een nieuwe naast te leggen met iets meer ruimte (houd met 128 gb momenteel niet veel over) Ook wil ik een clean install van Windows 10 erop, maar dat lijkt me voordehandliggend. Daarnaast dus ook een snellere wifi module met betere antennes.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Qua winkel heb ik wel enige voorkeur, Azerty in Raalte heb ik als eerste op het oog, dus moet daar wel verkrijgbaar zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Iets stillere PC zou niet gek zijn, energiegebruik let ik niet eens op, maar kan altijd beter. De kast die ik heb is een gegeven, vrij groot, dus veel ruimte is er wel denk ik.
Ga je overklokken?
Nee, niet overklokken, maar de standaard extra 500mhz van de 8700k vind ik wel fijn, dus heb die wel alvast gekozen.
Wat verwacht je van ons?
Ik lees en zoek veel uit, maar kom toch niet uit een aantal dingen:
1. Moeite met het kiezen van werkgeheugen; er is zoveeel kitjes te koop, ik zie door het bomen het bos niet meer. het moet een 16GB kit zijn (2x 8 gb stripjes) (32GB mag ook maar is me te duur denk ik) maar welke ik zou moeten kiezen, lastig. Met extra koeling of zonder? mhz vs CL?
2. Moeite met kiezen van moederbord; ik heb nu de Z370 bord gekozen, omdat ik qua specs en meegeleverde wifi deze me wel aanstonden, maar of dit niet te veel overkill is... Ik lees goede specs over de wifi bij het moederbord, maar is een losse wifi module nog aan te raden?
3. Zelfde overkill vraag voor de videokaart, ik heb de RX580 gekozen omdat ik gezien de prijzen een beetje in het midden wilde uitkomen, en de AMD heeft Freesync wat de LG monitor ondersteund.
4. Keuze voor voeding ook weer lastig, de GPU heeft zo te zien een 500w sowieso nodig. Ik voorzie dat ik de huidige beter niet kan hergebruiken ivm stabiliteit in de toekomst. Maar welk merk of wattage dan nodig is?
5. Tips voor een CPU koeler voor de 8700K?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-8700K Boxed | € 334,40 | € 334,40 |
| 1 | Gigabyte Z370 Aorus Gaming 5 | € 209,90 | € 209,90 |
| 1 | Asus ROG-STRIX-RX580-T8G-GAMING | € 407,- | € 407,- |
| 1 | LG 32UD99 Zwart | € 877,25 | € 877,25 |
| 1 | Crucial MX500 2,5" 500GB | € 107,95 | € 107,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.936,50 | |
www.youtube.com/DerOllie