Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Graag jullie inzichten met betrekking tot het volgende. Ik ben momenteel bezig met het inrichten van een thuiswerkplek die op breed vlak inzetbaar is.

Ik zoek een?
Voor het inrichten van een thuiswerkplek ben ik op zoek naar een tweetal breed inzetbare monitoren, een dockingsstation en een monitor bureaubeugel.

Wat is je budget?
Budget is nader te bepalen, prijs/kwaliteit verhouding is uiteraard een pré

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet specfiek, wel graag bewezen kwaliteit d.m.v. reviews etc.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De monitoren wil ik door middel van een dockingsstation koppelen aan mijn laptops (privé / werk). Voor mijn privélaptop heb ik momenteel eveneens een thread openstaan op Tweakers. Mijn voorlopig keuze gaat daarbij uit naar de HP Pavilion 15 - CK094ND. De andere laptop die ik heb is een HP Probook 440 G4 Y7Z67ET (werk).

Wellicht allereerst raadzaam om toe te lichten, waarvoor ik de laptops gebruik:

Prive:
Foto's bewerken (bijv. vakantiefoto's bewerken)
Video's bewerken (bijv. GoPro videos bewerken)
Gaming (bijv. Football Manager)
Internet, e-mail en tekstverwerken (standaard)
HD-Films kijken

Werk:
Internet, e-mail en tekstverwerken (standaard)
- Word, Excel, PDF, Outlook, Chrome etc.

Voor de schermresolutie denk ik dat 24 inch een mooi formaat is i.c.m. het IKEA BEKANT - Hoekbureau links zit/sta, grijs, wit (min. diepte 80 cm).

Opties:

Monitor:
Op dit moment heb ik zelf nog geen opties, omdat ik het lastig vind een keuze te maken in de benodigde set-up / eigenschappen, waaraan de monitoren moeten voldoen

Monitorbeugel:
https://tweakers.net/pric...wstar-fpma-d960d/reviews/ (Mijn #1)
https://tweakers.net/pric...sktop-arm-ds1002c-b1.html

Dockingstation:
https://tweakers.net/pric...ng-station-(sd3500v).html
- Andere opties?

Graag jullie inzichten en meningen,

Alvast hartelijk dank!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2018 08:36 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Graag hoor ik jullie meningen en aanbevelingen

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wil je perse 2 monitoren? 1 losse QHD monitor is wellicht goedkoper?

29 of 34''. Heb zelf een 29'' LG. Zijn inmiddels weer wat nieuwe modellen zie ik: http://www.lg.com/nl/21-9-monitoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
njitter schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 09:25:
Wil je perse 2 monitoren? 1 losse QHD monitor is wellicht goedkoper?

29 of 34''. Heb zelf een 29'' LG. Zijn inmiddels weer wat nieuwe modellen zie ik: http://www.lg.com/nl/21-9-monitoren
Wellicht kan je mij iets meer vertellen over de QHD monitor, waarom heb je bijvoorbeeld hiervoor gekozen. Ik ben zelf altijd gewend op twee schermen te werken en dan op het ene scherm het ene programma te openen en op de andere een ander. Bijvoorbeeld internet op het linkerscherm en spotify op het rechter. Wanneer ik dit allemaal op 1 scherm doe lijkt het mij wat vol te worden hoe zijn jouw ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:18

Croga

The Unreasonable Man

Wat dat docking station betreft:

Realiseer je goed dat de HDMI/DVI poorten op dat ding niet gelinked gaan zijn aan de grafische kaart van je laptop. Dat kan namelijk niet op USB3, daar zou je Thunderbolt voor nodig hebben.
Dat betekend dus dat video bewerken of games spelen op schermen die aan die docking station zitten nagenoeg onmogelijk is. De performance van dat dock is daar niet geschikt voor.

Ofwel: Waar gaat dat dock je nog bij helpen dan? Je netwerk is draadloos, je schermen moeten rechtstreeks aan de laptop, dan is het dus een veredelde USB hub.... En daar is ie erg duur voor ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 08:39:
[...]

Wellicht kan je mij iets meer vertellen over de QHD monitor, waarom heb je bijvoorbeeld hiervoor gekozen. Ik ben zelf altijd gewend op twee schermen te werken en dan op het ene scherm het ene programma te openen en op de andere een ander. Bijvoorbeeld internet op het linkerscherm en spotify op het rechter. Wanneer ik dit allemaal op 1 scherm doe lijkt het mij wat vol te worden hoe zijn jouw ervaringen?
2 programma's op een QHD monitor werkt heerlijk. Gewoon het venster naar de schermrand slepen (of windows toets + pijltje) en hij dockt op 1 schermhelft.
Websites en documenten zijn toch bijna altijd in een "portrait mode" ingedeeld, waardoor er heel goed 2 naast elkaar passen.

Het voordeel is dat je bij fullscreen toepassingen je al je pixels kan gebruiken zonder irritante bezel in het midden.
Denk aan grote spreadsheets, maar ook filmpjes of games (mocht je de pc ook privé gebruiken).

Overigens kun je je laptop ook "open" in een docking station zetten en zo als 2e scherm gebruiken. Daar woont bij mij Outlook.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

RocketKoen schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 08:54:
Overigens kun je je laptop ook "open" in een docking station zetten en zo als 2e scherm gebruiken. Daar woont bij mij Outlook.
Same here....

Ik heb een 27" 1440p monitor neer gezet met m'n laptop er naast. Laptop scherm is ideaal voor Spotify, Outlook, Resource monitor als ik aan het gamen ben..... 27" scherm is ideaal voor website/code in split screen of film/gamen op volledig scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Croga schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 08:46:
Wat dat docking station betreft:

Realiseer je goed dat de HDMI/DVI poorten op dat ding niet gelinked gaan zijn aan de grafische kaart van je laptop. Dat kan namelijk niet op USB3, daar zou je Thunderbolt voor nodig hebben.
Dat betekend dus dat video bewerken of games spelen op schermen die aan die docking station zitten nagenoeg onmogelijk is. De performance van dat dock is daar niet geschikt voor.

Ofwel: Waar gaat dat dock je nog bij helpen dan? Je netwerk is draadloos, je schermen moeten rechtstreeks aan de laptop, dan is het dus een veredelde USB hub.... En daar is ie erg duur voor ;-)
Interessante toelichting, dus als ik het goed begrijp moet ik om de juiste performance te behalen. De laptop direct op de twee monitoren / QHD monitor aansluiten. Doe ik dit middels een HDMI aansluiting en hoe zit dit als ik toch besluit voor 2 monitoren te gaan. Heb je dan te maken met een verloopstekker aangezien je laptop vaak maar 1 HDMI ingang heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RocketKoen schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 08:54:
[...]

2 programma's op een QHD monitor werkt heerlijk. Gewoon het venster naar de schermrand slepen (of windows toets + pijltje) en hij dockt op 1 schermhelft.
Websites en documenten zijn toch bijna altijd in een "portrait mode" ingedeeld, waardoor er heel goed 2 naast elkaar passen.

Het voordeel is dat je bij fullscreen toepassingen je al je pixels kan gebruiken zonder irritante bezel in het midden.
Denk aan grote spreadsheets, maar ook filmpjes of games (mocht je de pc ook privé gebruiken).

Oké deze optie wil ik zeker in het echt even verder gaan bekijken bij bijv. een winkel van Coolblue, zodat ik het in praktijk kan ervaren. Dank voor je uitgebreide toelichting

Voor mijn zit / sta bureau is deze optie sowieso interessant m.b.t. de ronding
https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S99022277/

Wat is naar jouw mening een gangbare afmeting voor het scherm (inch)? En wat zijn met betrekking tot mijn gebruik (zie startpost) eigenschappen waar ik bij het scherm op moet letten?

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Croga schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 09:10:
[...]

Same here....

Ik heb een 27" 1440p monitor neer gezet met m'n laptop er naast. Laptop scherm is ideaal voor Spotify, Outlook, Resource monitor als ik aan het gamen ben..... 27" scherm is ideaal voor website/code in split screen of film/gamen op volledig scherm.
Klinkt goed! Kun je mij toelichten welke eigenschappen belangrijk zijn m.b.t. mijn gebruik (zie startpost).
En waarom je voor 27 inch hebt gekozen en niet groter / kleiner?

Heb je toevallig ook een linkje van je monitor?

Tot slot, heb jij je monitor in een beugel of gewoon op de steun en ik neem aan dat je laptop dan ook in een standaard staat (i.v.m. hoogteverschil)

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:13
27 inch met 2560*1440 kun je in de meeste gevallen al twee websites naast elkaar draaien. Een 27inch bijv pricewatch: Dell Ultrasharp U2715H Zilver, Zwart is al 62cm. Twee daarvan zit je dus al op 124. Tel daar nog wat ruimte voor boxen en wat andere accessoires en je gaat het al aardig krap krijgen. Zou inderdaad denk ik ook je laptop op een standaard als tweede scherm overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 11:48:
[...]

Oké deze optie wil ik zeker in het echt even verder gaan bekijken bij bijv. een winkel van Coolblue, zodat ik het in praktijk kan ervaren. Dank voor je uitgebreide toelichting

Voor mijn zit / sta bureau is deze optie sowieso interessant m.b.t. de ronding
https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S99022277/

Wat is naar jouw mening een gangbare afmeting voor het scherm (inch)? En wat zijn met betrekking tot mijn gebruik (zie startpost) eigenschappen waar ik bij het scherm op moet letten?

Alvast dank!
Ik heb zelf een 27" QHD 144Hz scherm. Dat is wat mij betreft een ideaal formaat.
De 144Hz heb jij misschien niet zoveel aan. Dat heb ik vooral voor het gamen en ik denk niet dat je met een laptop de 144FPS haalt.

Kleiner dan 27"zou ik niet doen. Dan wordt alles wel erg klein als je in splitscreen werkt.
Dat bureau heb ik ook gezien bij de IKEA. Is wel fancy met gemotoriseerde verstelling.

offtopic: Het is handiger als je in 1 keer op alles reageert ipv 4x achter elkaar post.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jip_86 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 11:59:
27 inch met 2560*1440 kun je in de meeste gevallen al twee websites naast elkaar draaien. Een 27inch bijv pricewatch: Dell Ultrasharp U2715H Zilver, Zwart is al 62cm. Twee daarvan zit je dus al op 124. Tel daar nog wat ruimte voor boxen en wat andere accessoires en je gaat het al aardig krap krijgen. Zou inderdaad denk ik ook je laptop op een standaard als tweede scherm overwegen.
Klopt, ik heb momenteel thuis volgens mij 2 x 21 inch en dat is op een kleiner bureau al wat krap (boxen deels achter een monitor. Bij een 27 inch zal ik inderdaad ook voor 1 scherm kiezen i.c.m. een Notebook Stand, zoals https://www.laptopshop.nl...otebook-stand-deluxe.html. Iemand die ook toevallig?
RocketKoen schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 11:59:
[...]
Ik heb zelf een 27" QHD 144Hz scherm. Dat is wat mij betreft een ideaal formaat.
De 144Hz heb jij misschien niet zoveel aan. Dat heb ik vooral voor het gamen en ik denk niet dat je met een laptop de 144FPS haalt.

Kleiner dan 27"zou ik niet doen. Dan wordt alles wel erg klein als je in splitscreen werkt.
Dat bureau heb ik ook gezien bij de IKEA. Is wel fancy met gemotoriseerde verstelling.

offtopic: Het is handiger als je in 1 keer op alles reageert ipv 4x achter elkaar post.
Dank voor je toelichting, toevallig ook nog aanbevelingen verder qua monitoren specifiek (ervaringen etc.)

Ja zeker wel een fijn bureau qua mogelijkheden.

Offtopic: volgens mij gaat het nu goed ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 12:17:
Dank voor je toelichting, toevallig ook nog aanbevelingen verder qua monitoren specifiek (ervaringen etc.)

Ja zeker wel een fijn bureau qua mogelijkheden.

Offtopic: volgens mij gaat het nu goed ;-)
Ik heb zelf een Benq XL2730Z. Maar dat was vanwege 144Hz en Freesync. Voor een laptop heb je denk ik meer aan een 60 of 75Hz model.
Dit model heeft wel als voordeel dat de standaard erg stevig staat en goed verstelbaar is. Daarom heb ik geen losse standaard gekocht. Scheelt weer wat op het budget.
Ik weet niet wat het risico is dat de monitor valt bij jouw setup. Risicofactoren zijn huisdieren, kinderen en verstelbare bureau's ;)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 11:40:
Interessante toelichting, dus als ik het goed begrijp moet ik om de juiste performance te behalen. De laptop direct op de twee monitoren / QHD monitor aansluiten. Doe ik dit middels een HDMI aansluiting en hoe zit dit als ik toch besluit voor 2 monitoren te gaan. Heb je dan te maken met een verloopstekker aangezien je laptop vaak maar 1 HDMI ingang heeft?
Als je 1 HDMI poort hebt, heb je een probleem; HDMI heeft een maximum resolutie/refresh rate die redelijk restrictief is. Een splitter kan niet en heeft geen zin. met Display Port heb je wat meer opties.
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 11:51:
Klinkt goed! Kun je mij toelichten welke eigenschappen belangrijk zijn m.b.t. mijn gebruik (zie startpost).
En waarom je voor 27 inch hebt gekozen en niet groter / kleiner?
De keuze voor formaat en resolutie is primair een financiele geweest. Ik had best een grotere met hogere resolutie willen hebben maar daar had ik het geld niet voor over.
Tot slot, heb jij je monitor in een beugel of gewoon op de steun en ik neem aan dat je laptop dan ook in een standaard staat (i.v.m. hoogteverschil)
Ik heb hem gewoon op m'n bureau staan. De laptop staat in een standaard maar niet persé exact even hoog. Het laptop scherm gebruik ik namelijk niet om op te werken dus dan maakt de hoogte niet veel uit. Het laptop scherm bevat referentie informatie die ik naar het hoofd scherm sleep als ik moet werken. (Outlook op het laptop scherm, als er belangrijke mail is of ik mail moet schrijven doe ik dat op het grote scherm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Croga schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 13:20:
[...]

Als je 1 HDMI poort hebt, heb je een probleem; HDMI heeft een maximum resolutie/refresh rate die redelijk restrictief is. Een splitter kan niet en heeft geen zin. met Display Port heb je wat meer opties.

[...]

De keuze voor formaat en resolutie is primair een financiele geweest. Ik had best een grotere met hogere resolutie willen hebben maar daar had ik het geld niet voor over.

[...]

Ik heb hem gewoon op m'n bureau staan. De laptop staat in een standaard maar niet persé exact even hoog. Het laptop scherm gebruik ik namelijk niet om op te werken dus dan maakt de hoogte niet veel uit. Het laptop scherm bevat referentie informatie die ik naar het hoofd scherm sleep als ik moet werken. (Outlook op het laptop scherm, als er belangrijke mail is of ik mail moet schrijven doe ik dat op het grote scherm)
Dank voor je reactie. De keuze is gevallen op 1 monitor, wat qua zicht en ruimte op het bureau ook veel beter is gewenst.

Mijn wensen zijn hierbij als volgt:

- 27 inch
- In hoogte verstelbaar: Ja
- Bluelight filter: Ja
- VESA beugelmogelijkheid: Graag

Wat zijn jullie ervaring met Curved schermen?

Mijn opties die ik momenteel bekijk:

pricewatch: LG 27UD59P-B Zwart
pricewatch: Samsung LC27FG73 Zwart

Graag jullie reactie hierop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand die mij kan beantwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeorne
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-09 21:41
Ik volg het topic met interesse, ben zelf ook op zoek naar een 27+ inch 4k monitor (om aan een zenbook en 2011 imac te hangen). Ik overweeg de pricewatch: LG 27UD59-B Zwart omdat die het goedkoopst is. Ik vraag me vooral af wat de meerwaarde is van de duurdere LGs: categorie: Monitoren

Betaal je nu rustig 100+ euro meer voor verstelbare voet en usb3.1? De schermen van veel van deze monitors lijkt hetzelfde.

[ Voor 3% gewijzigd door jeorne op 08-06-2018 11:06 ]

Pagina: 1