Toon posts:

Router problemen met Multicast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje als ik met mijn @Home netwerk wil multicasten. Voor de duidelijkheid heb kunnen jullie kijken naar onderstaand schema van mijn netwerk.

Afbeeldingslocatie: http://www.fed.unimaas.nl/friswebsite/multicast.gif

Indien ik vanuit mijn netwerk videobeelden en geluid wil overbrengen naar iemand op internet, dan gaat het signaal via de hub, naar de win2k router het internet op. Dat is geen probleem en werkt perfect, want mijn signaal wordt ontvangen.

Wil ik echter van persoon A iets ontvangen, dan blijft de data (video/geluid) als het ware hangen in mijn router en komt het niet terecht bij mijn pc in het netwerk. Zelf denk ik dat de router het probleem veroorzaakt. Weten jullie misschien wat ik moet veranderen om signaal van buitenaf (internet) op mijn juiste pc te laten binnenkomen?

BvD

Verwijderd

Hoogstwaarschijnlijk moet je de diverse poorten open zetten voor de multicast van buiten je netwerk. Ligt een beetje al wel pakket je gebruikt welke poorten dat zijn, maar dat staat wel bij de support van de applicatie.

• WarMaster
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Ik denk het ook...

Een multicast is niet gestuurd naar een specefiek adres. Ik vrees dat je een multicast moet omzetten naar een direct adres naar je interne netwerk.

Helaas voorkomt dat ook dat je vanaf andere clients op je netwerk diezelfde cast kan ontvangen.

Ze zouden een optie moeten hebben als "preserve multi/broadcast" voor routers.
Wellicht is er een instelling voor, maar hou er wel rekening mee dat het aardig wat bandbreedte van je netwerk kan vreten. (Afhankelijk van de hoeveelheid multicast/broadcast)

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 09:35
*yenk*

Je moet je Win2K router installen als
multicast router :) De hele truk bij
multicasten is de laatste common router
als broadcast station te laten dienen.
In dit geval is het jouw Win2K router.

Je kan hierover vast wel meer info vinden
op de technet site van M$.

Als je het zonder problemen aan't werk
wil zien kan je die W2K router misschien
vervangen door 'n linux variant (8>

Welk type van multi-cast ? WinMedia ? Real ?
Quicktime ?

.K

This space intentionally left blank.