iPhone 8 lekt zwart materiaal

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 17:09
Naast dat ik geen data meer kan ontvangen of versturen via T-Mobile (schijnt al lang een dingetje te zijn en niemand lijkt een oplossing te hebben) zag ik sinds 2 weken zwart spul aan de linkerzijde tussen scherm en body uitkomen. In puntjes en die puntjes waren elastisch (uit te rekken). Is paar dagen zo door gegaan en nu gestopt. Ik was gisteren bij de Apple Store in A'Dam en daar vonden ze dat geen reden tot vervanging, de connectiviteits-issues wellicht wel maar dan moet ik eerst nog wat testen met de sim-kaart van ze... wat vinden jullie?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

(zwart spul) lijkt mij de framesticker die mede helpt aan vochtbestendigheid. Wat heb je met T-Mobile besproken om te doen ? Hoe verstuur je de data en wat wil je versturen ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Ik ben in de Apple store Amsterdam geweest. Daar vonden ze dat lekken geen reden om het toestel te vervangen, iets wat ik vrij apart vind aangezien ik hierdoor later waterschade zou kunnen krijgen... en dan is het natuurlijk weer wel mijn schuld. :) Maar goed, het niet hebben van data of bel verbinding is veel vervelender, zeker omdat niemand weet waar het aan ligt zo te lezen op de fora. Ik kreeg van de store het advies eerst een nieuwe sim van t-mobile te proberen, wat uiteraard niet werkt, nu dus maar een kpn prepaid sim besteld, ik voel namelijk een kastje-muur situatie aankomen en wil gewoon een oplossing. Als dat werkt, dan was dat het laatste jaartje t-mobile. Apple wilde mijn toestel wel omruilen als de sim niet zou werken, maar helaas woon ik ver van de store af en heb ik geen zin in een reparatie proces via t-mobile. Ik wacht het even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Laatst online: 12:33

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Dit issue ligt niet aan T-Mobile maar aan je iPhone. Als je contact opneemt met de KS van T-Mobile wordt je iPhone 8 omgeruild voor een werkende. Als ze moeilijk doen moet je mij maar ff een DM sturen.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Als dat inderdaad zo is, dan geef ik Apple deze keer geen kudos, met name omdat ze al weten van precies dit probleem (de Apple store medewerker liet mij de forum discussie zien) maar dan ipv meteen omruilen, mij eerst een nieuw sim kaartje laat testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Heb je het toestel ook gekocht bij Apple of via tmobile?

Anders gewoon daar een garantie procedure starten. Dat is dan immers je eerste aanspreekpunt.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Via T-Mobile, maar dan moet je de boel opsturen en is het afwachten of je iets goeds retour krijgt (soms ook refurbished etc) en het weken kan duren als je pech hebt. Bij de Apple store kan ik "gewoon" een nieuwe krijgen en maakt het niet uit bij wie het gekocht is. Alleen, dat hadden ze natuurlijk meteen moeten doen aangezien het probleem nogal duidelijk lijkt te zijn. Ik test nu eerst de KPN sim nog en bepaal dan of een nieuwe halen alsnog goed is te doen. Ik ga naar het buitenland voor langere tijd binnenkort dus wil iets snel oplossen.

[ Voor 18% gewijzigd door vgroenewold op 19-05-2018 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-09 17:03
vgroenewold schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 11:49:
Via T-Mobile, maar dan moet je de boel opsturen en is het afwachten of je iets goeds retour krijgt (soms ook refurbished etc) en het weken kan duren als je pech hebt. Bij de Apple store kan ik "gewoon" een nieuwe krijgen en maakt het niet uit bij wie het gekocht is. Alleen, dat hadden ze natuurlijk meteen moeten doen aangezien het probleem nogal duidelijk lijkt te zijn.
Nou nou, omdat je de garantieprocedure bij de verkoper (wettelijk gezien jouw eerste aanspreekpunt) niet vertrouwd (of te lang vind duren - te lang kan je ook weer wat mee he) geef je de fabrikant de schuld van de matige service (testen met een andere sim vind ik geen verkeerde test voor hun, uitsluiten dat het toch niet aan de provider ligt).

Dus je wilt én niet testen met een andere sim én niet via T-Mobile de garantie afhandelen? Wat wil je nou eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Ik snap je redenatie hoor (en heb die andere sim dus getest), normaal ben ik helemaal geen zeur. Maar de specifieke problemen die ik nu ervaar zijn al minimaal 6 maanden bekend bij zowel Apple als T-Mobile, de sim kaart testen vond ik inderdaad nog een goede suggestie, maar als ik had geweten van die hele discussie dan zou al duidelijk zijn geweest dat dat vrijwel nooit de oplossing is. Dat men na die test ook de telefoon wilt omruilen is fijn, maar ook dat doe je alleen maar als je weet dat het waarschijnlijk de telefoon is. Het voelde voor mij dus als gewoon een dingetje wat ze moeten afstrepen voor de omruil, iets wat ik kan begrijpen in normale situaties, maar niet in dit specifieke geval met zoveel historie. Wat men ook had kunnen voorstellen is, om mijn sim kaart daar in een andere telefoon te testen maar dat was niet mogelijk.

Op zich is de service van Apple in deze niet heel slecht, maar het frustreert wel wat als je de geschiedenis inmiddels leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

En wat nou als testen met de SIM wel goed ging en de oorzaak dus wel de SIM was geweest? Dan had Apple voor niets een toestel omgeruild/gerepareerd. Dat kost niet alleen Apple geld maar ook de rest van de wereld omdat zo'n nutteloze exercitie bijdraagt aan e-waste. Dat is nogal milieubelastend en heeft zo ook zijn prijskaartje (het moet tegenwoordig netjes verwerkt worden).

Dit is standaard troubleshooten en heeft dan ook niets met "moeten afstrepen" te maken. Deze manier van werken wordt door techneuten maar ook medici toegepast. In vrijwel alle gevallen heb je meerdere mogelijke oorzaken. Om tot een goede oplossing te komen (lees: iets dat daadwerkelijk je probleem oplost) zal die lijst met mogelijkheden moeten worden gereduceerd. Soms is het op goed geluk iets proberen en soms op een onderbouwde manier.

Dat kan voor degene die het probleem heeft weliswaar frustrerend zijn maar begrijp goed dat dit wel de enige manier is om snel tot een oplossing te komen. En in dit geval dus ook een milieuvriendelijke.
Pagina: 1