Draadloos CarPlay aftermarket

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWTommy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-08-2023
In een 2008 Nissan Qashqai wil ik graag een 2DIN aftermarket setje inbouwen met CarPlay. Nu begrijp ik dat autofabrikanten af fabriek tot op heden geen draadloze CarPlay kits inbouwen en dat aftermarket oplossing ook geen draadloze verbinding ondersteunen. Gek, want sinds iOS 9 wordt CarPlay via Bluetooth door Apple ondersteund. Op internet heb ik laatst een kitje kunnen vinden dat dit wel zou ondersteunen, maar die was helaas niet leverbaar in Nederland. Kan 'm nu niet meer terugvinden.

Waarom wordt dit zo slecht ondersteund? Niet echt van deze tijd toch?
Iemand die de gouden tip heeft voor een kit die in NL wordt verkocht en dit wel ondersteunt?
Ik moet er namelijk niet aan denken om elke keer m'n telefoon aan te sluiten en wil ook niet bij lange ritten constant m'n telefoon aan de lader hebben.

Tevens is informatie over bijvoorbeeld aansluiten van de ingebouwde microfoon van een Qashqai (en de knoppen op het stuur) van harte welkom. Al vrees ik dat dat niet zal gaan.

Thnx!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWTommy
JA! Wauw ik voel me stom.
Ik ben blij. Ga direct bestellen.

Nu rest wel mij de vraag: waarom zijn er zo weinig (auto)fabrikanten die draadloos niet ondersteunen?

Edit:
De Alphine iLX-700 is in Nederland leverbaar maar ondersteunt geen draadloze CarPlay verbinding.
De iLX-107 doet dit wel maar is helaas niet leverbaar. Dan maar door blijven zoeken.

[ Voor 18% gewijzigd door GWTommy op 14-05-2018 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:15
GWTommy schreef op maandag 14 mei 2018 @ 13:44:
[...]

Nu rest wel mij de vraag: waarom zijn er zo weinig (auto)fabrikanten die draadloos niet ondersteunen?

Edit:
De Alphine iLX-700 is in Nederland leverbaar maar ondersteunt geen draadloze CarPlay verbinding.
De iLX-107 doet dit wel maar is helaas niet leverbaar. Dan maar door blijven zoeken.
Oh, die typenummers heb ik net overheen gelezen...

Geen idee waarom het niet wordt ondersteund. Ik vraag me zelf af wat de belasting op de accu is, of daar uberhaupt wel een zinvolle use-case voor is.

Ik zou het zelf geen issue vinden om m'n telefoon aan de lader te leggen. Die stopt toch wel als de telefoon vol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-08 22:04
GWTommy schreef op maandag 14 mei 2018 @ 13:44:
[...]

Edit:
Importeer je hem toch gewoon, vrij simpel in het verleden ook al eens gedaan. :)
https://www.ebay.de/itm/N...24f257:g:HxYAAOSwRc1ajxsC

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWTommy
Mixpower schreef op maandag 14 mei 2018 @ 16:03:
[...]

Importeer je hem toch gewoon, vrij simpel in het verleden ook al eens gedaan. :)
https://www.ebay.de/itm/N...24f257:g:HxYAAOSwRc1ajxsC
Dat doe ik liever niet ivm garantie (en de hoge kosten). Ik vrees dat ik zal moeten wachten tot dit model in NL verkrijgbaar is. Dat wordt FM luisteren op vakantie!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:03
Even dit topic weer wat leven inblazen. Ook ik ben op zoek naar een aftermarket Carplay device voor in mijn BMW E90 2008. Ondanks dat wel veel merken Carplay devices hebben inmiddels, zoals Kenwood, Sony, Pioneer, Clarion, gaat mijn aandacht uit naar de wellicht wat verouderde Apline Ilx-700. Dit omdat ik er geen problemen mee heb mijn iPhone 8+ aan de lader te hangen in de auto en de Ilx-700 perfect samenwerkt met mijn climatronic en parkeersensoren in combinatie met de (wel kostbare) inbouwkit van Alpine.

Btw, de reden waarom draadloze Carplay nog geen gemeengoed is, is omdat draadloze Carplay én een bluetooth verbinding vereist, maar ook WiFi. Bluetooth is voor de bediening en de WiFi is voor de gegevensoverdracht.
Pagina: 1