Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Ik wil ergens een rgb LED-strip plaatsen, aansluiten op een wcd. Dit wcd is geschakeld middels een schakelaar.

Het lijkt mij dat als ik een gemiddeld setje LED-strip met afstandsbediening koop, deze zowel via schakelaar als afstandsbediening aangezet moet worden. Kan ik ervoor zorgen dat dit enkel via schakelaar gaat?

Maw dat het contact dat de afstandsbediening schakelt gewoon normally closed is, en ik alles met de schakelaar aan-en-uit kan zetten.

In de gebruiksaanwijzingen (van bijvoorbeeld deze) wordt er niet over gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Je zal de controller van je LED strip het commando moeten geven om aan te gaan, zodra hij spanning krijgt. Dat gaat dus neerkomen op een extra microcontroller. Wat moet je LED strip doen zodra hij spanning krijgt? Het zelfde als toen hij uit ging, of moet hij altijd naar een standaard stand springen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-06 21:27

SA007

Moderator Tweaking
Dergelijke rgb controllers staan erop bekend erg vervelend aan te passen te zijn.

Eventuele opties:
- In plaats van de 230V kant schakelen, de draad tussen de controller en de leds schakelen (even zoeken naar de +12v en daar een schakelaar in zetten).
- De controller vervangen door een van jezelf.
- Een extra controller plaatsen die het juiste infrarood commando stuurt als je 'm aanzet, waarschijnlijk lastiger dan optie 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
SA007 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 20:38:
Dergelijke rgb controllers staan erop bekend erg vervelend aan te passen te zijn.

Eventuele opties:
- In plaats van de 230V kant schakelen, de draad tussen de controller en de leds schakelen (even zoeken naar de +12v en daar een schakelaar in zetten).
- De controller vervangen door een van jezelf.
- Een extra controller plaatsen die het juiste infrarood commando stuurt als je 'm aanzet, waarschijnlijk lastiger dan optie 2.
Bedankt. Bevestigt mijn vermoedens. Dat wordt dus gewoon geen RGB stripje maar vaste kleur kiezen en schakelen via de trafo.