Mijn vraag
Tijdens het gamen loopt mijn systeem in zijn geheel vast en moet ik een hard reset uitvoeren om deze weer op te starten. Als ik dan weer verder ga met gamen gaat dit voor een bepaalde tijd goed en daarna slaat het systeem weer vast.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 Pro 64Bit
Intel Core i7 6700K @ 4.00GHz
CORSAIR Vengeance CMK16GX4M2A2400C14 16,0GB Dual-Channel @ 1066MHz (15-15-15-36)
Gigabyte Z170XP-SLI-CF
NVIDIA GeForce GTX 980
Tot nu toe heb ik alleen een vastloper met Ark en PUBG gehad.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Eventviewer gecontroleerd op fouten, enige error is: Het systeem is opnieuw opgestart zonder eerst correct te zijn afgesloten. Deze fout is mogelijk veroorzaakt doordat het systeem niet meer reageert of is vastgelopen of doordat de stroom is uitgevallen.
Drivers gecontroleerd
Herinstallatie Windows
Memtest
vandaag (14-5) tijdens het gamen de temperatuur van het systeem in de gaten gehouden.
CPU niet hoger dan 75 °C
GPU niet hoger dan 70 °C
Moederbord niet hoger dan 82 °C
INTEL SSDSCKGF256A5 m.2 SSD rond de 62 °C
Overige schijven komen niet boven de 56 °C
Tijdens het gamen loopt mijn systeem in zijn geheel vast en moet ik een hard reset uitvoeren om deze weer op te starten. Als ik dan weer verder ga met gamen gaat dit voor een bepaalde tijd goed en daarna slaat het systeem weer vast.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 Pro 64Bit
Intel Core i7 6700K @ 4.00GHz
CORSAIR Vengeance CMK16GX4M2A2400C14 16,0GB Dual-Channel @ 1066MHz (15-15-15-36)
Gigabyte Z170XP-SLI-CF
NVIDIA GeForce GTX 980
Tot nu toe heb ik alleen een vastloper met Ark en PUBG gehad.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Eventviewer gecontroleerd op fouten, enige error is: Het systeem is opnieuw opgestart zonder eerst correct te zijn afgesloten. Deze fout is mogelijk veroorzaakt doordat het systeem niet meer reageert of is vastgelopen of doordat de stroom is uitgevallen.
Drivers gecontroleerd
Herinstallatie Windows
Memtest
vandaag (14-5) tijdens het gamen de temperatuur van het systeem in de gaten gehouden.
CPU niet hoger dan 75 °C
GPU niet hoger dan 70 °C
Moederbord niet hoger dan 82 °C
INTEL SSDSCKGF256A5 m.2 SSD rond de 62 °C
Overige schijven komen niet boven de 56 °C