[icon] Hulp bij het tekenen van een poppetje :)

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razor-x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:23
Ik heb help van jullie graphics wonders nodig.

Ik heb een mannetje nodig die in mijn icoon past ( 60x60 )
ik ben niet lui, dus heb ik het al zelf geprobeert maar het lukt me niet :(

Heeft iemandt tips hoe ik nou een mooi poppetje kan tekenen (ergens tut.'s ofzo) of wil iemand ereen voor mij tekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prototype
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

zoiets als in mijn icon? :)
of in m'n vorige icon? :)
Afbeeldingslocatie: http://www.phusion.nl/~madnerd/troep/got/icon/phusionCrewPart1.gif
pixel poppetjes zijn niet zo moeilijk om te maken hoor :) alleen het shaden wel :) Notify me maar als je die van mij wil gebruiken, echter berust hier wel een (c) op dus dat moet dan eerst duidelijk gemaakt worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-06 14:05

DeFeCt

je wéét toch

ehm.. hij vroeg om tips.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prototype
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Op maandag 16 juli 2001 14:32 schreef DeFeCt het volgende:
ehm.. hij vroeg om tips.
Heeft iemandt tips hoe ik nou een mooi poppetje kan tekenen (ergens tut.'s ofzo) of wil iemand ereen voor mij tekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-03 14:00

Tim

Tja, wat voor poppetje zoek je?
Er zijn zoveel mogelijkheden om een poppetje tekenen, veel verschillende stylen, het is maar net wat je wilt..

Het is iig aan te raden eerst in het groot te beginnen en dan later te resizen, dat is veel makkelijker tekenen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prototype
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Op maandag 16 juli 2001 15:15 schreef Timpie2000 het volgende:
Tja, wat voor poppetje zoek je?
Er zijn zoveel mogelijkheden om een poppetje tekenen, veel verschillende stylen, het is maar net wat je wilt..

Het is iig aan te raden eerst in het groot te beginnen en dan later te resizen, dat is veel makkelijker tekenen..
hehe, ik zoom altijd eerst op 1600% en ga dan eerst ruw te werk, dus eerst het silhouet pixelen met roze. Vervolgens check ik bij elke pixel m'n navigation in photoshop, daar zie je dat ding (op bepaalde resoluties) op actual size. Vervolgens teken ik de ogen, mond + neus met gewoon een zwart/donkerbruin stipje en ga vanaf daaruit het lichaam shaden (het moeilijkste gedeelte). Dit doe ik gewoon door met verscheidene kleuren te werk te gaan boven die layer die dan op mode lumnosity staat. Duurt ongeveer 15 minuten voordat je zoiets hebt uitgespuugd van scratch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29926

yep zommen en dan ff de piepkleine brush uitzoeken en een poppetje tekenen, moet lukken als het niet echt makkelijk lukt kan je misschien gewoon een foto van een persoon van de Net afhalen en die resizen naar 60x60 of kleiner en dan ook ff een paar keer zoomen, en daarna een nieuwe layer maken(multiply) de originele pic 'overtrekken' met een kleine brush en voila! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prototype
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Op maandag 16 juli 2001 16:46 schreef JunkyJaz het volgende:
yep zommen en dan ff de piepkleine brush uitzoeken en een poppetje tekenen, moet lukken als het niet echt makkelijk lukt kan je misschien gewoon een foto van een persoon van de Net afhalen en die resizen naar 60x60 of kleiner en dan ook ff een paar keer zoomen, en daarna een nieuwe layer maken(multiply) de originele pic 'overtrekken' met een kleine brush en voila! :)
pencil tool bedoel je :) Met een brush krijg je een blurboel door de anti-aliasing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29780

prototype: dat usericon (met dat pixel poppetje) heb ik op k10k gezien, heb je die toevallig wel zelf gemaakt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prototype
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Op dinsdag 17 juli 2001 09:13 schreef wired het volgende:
prototype: dat usericon (met dat pixel poppetje) heb ik op k10k gezien, heb je die toevallig wel zelf gemaakt? ;)
jah :) zelf gemaakt heb ik het zeker, SCHAAM JE dat je daar aan twijfelt! :)
ik heb het in hun stijl gemaakt, je mag van mij gerust de 2 poppetjes naast elkaar zetten hoor :). Ik wou even kijken of het mij ook zou lukken om een dergelijk poppetje te kunnen maken in die stijl :) aangezien ik vond dat de mijne lelijk was door de border.
de psd heb ik hier ook om het te bewijzen :), ik heb hierbij de layer-group structuur zo aangehouden dat het de menselijke anatomie goed vertegenwoordigd. Dus ik heb bv 1 layer voor de onderbeen, 1 layer voor de bovenbeen etc.. hierdoor is beweging makkelijk te maken met image ready. :)

edit:

overigens moet ik zeggen dat ik die reply van jou als een compliment op vat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19460

Dat lijkt me toch op zich niet zo moeilijk? Gewoon met een teken programma heel erg inzoemen, en dan pixel voor pixel het poppetje tekenen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
   i i i
   00000
   O. .0
  O0 v 0O
   0---0
    000
   0 0 0
  0  0  0
 0   0   0
0   0 0   0
   0   0
  0     0
000     000

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29780

Op dinsdag 17 juli 2001 11:19 schreef prototype het volgende:

[..]

jah :) zelf gemaakt heb ik het zeker, SCHAAM JE dat je daar aan twijfelt! :)
ik heb het in hun stijl gemaakt, je mag van mij gerust de 2 poppetjes naast elkaar zetten hoor :). Ik wou even kijken of het mij ook zou lukken om een dergelijk poppetje te kunnen maken in die stijl :) aangezien ik vond dat de mijne lelijk was door de border.
de psd heb ik hier ook om het te bewijzen :), ik heb hierbij de layer-group structuur zo aangehouden dat het de menselijke anatomie goed vertegenwoordigd. Dus ik heb bv 1 layer voor de onderbeen, 1 layer voor de bovenbeen etc.. hierdoor is beweging makkelijk te maken met image ready. :)

edit:

overigens moet ik zeggen dat ik die reply van jou als een compliment op vat :D
Ik dacht echt even dat je dat plaatje had geript omdat het ook van die randen boven en onder hebt maar ik geloof je wel dat je het zelf gemaakt hebt dus ik vind het erg knap gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrZed
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-11-2020

MrZed

aka Bumble

Of iets als dit? (mijn usericon) :?

Greetz me.

(btw moet op mezelf lijken..)
En deze:Afbeeldingslocatie: http://www.happie.org/user_icon.gif Afbeeldingslocatie: http://www.happie.org/icon.gif
Het is heel simpel, zet een spiegel naast je PC, start je tekenprogramma en maak een nieuwe afbeelding, zoom vaak in en begin...

nog steeds een nickchange

Pagina: 1