Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:36
Vraag is vrij simpel:

Wil kijken of het middelen van de belasting zin heeft voor mij. Dan telt volgens mij vooral de wisseling van bijbaan naar vaste baan mee.

Ik heb alle cijfers van mijn inkomens vanaf 2013. Nu wil ik juist graag de gegevens van 2011 en 2012 hebben. Die staan niet op de site van de Belastingdienst.

Kan ik die oude gegevens ergens vinden? Enige mogelijkheid is om nog eens mijn oude bijbaan te contacten maar dan heb ik volgens mij niet mijn totale inkomen als ik student was? Of telt stufi en dat soort zaken niet mee als inkomen?

Beste antwoord (via KaiseRRuby op 14-05-2018 10:46)

• ImaPseudonym
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-09 20:45
Ik heb net even gekeken op mijn.toeslagen.nl
Als je daar inlogt met je digid, dan in de balk naar 'mijn beschikkingen' gaat, dan kun je daar per jaar je beschikkingen m.b.t. toeslagen zien. Daarbij staat in de beschikking mijn verzamelinkomen over die jaren vermeld.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:28

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

KaiseRRuby schreef op maandag 14 mei 2018 @ 10:28:
Of telt stufi en dat soort zaken niet mee als inkomen?
Studiefinanciering en andere toeslagen zijn geen inkomen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• ImaPseudonym
  • Laatst online: 15-09 20:45
Ik heb net even gekeken op mijn.toeslagen.nl
Als je daar inlogt met je digid, dan in de balk naar 'mijn beschikkingen' gaat, dan kun je daar per jaar je beschikkingen m.b.t. toeslagen zien. Daarbij staat in de beschikking mijn verzamelinkomen over die jaren vermeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Het middelen van belasting doe je toch over de afgelopen drie jaar? Waarom heb je dan nog de gegevens van 2011 en 2012 nodig?

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Het gaat over een aaneengesloten periode van 3 jaar. Via de tip van @ImaPseudonym heb ik gegevens van 2012 en 2013 gekregen, als ik de aanname doe dat ik in 2011 ongeveer verdiende wat ik in 2012 verdiende zou me dat 15 euro's opleveren.

Bedankt allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:45
Uh, ja echter volgens mij gaat middelen tot de definitieve balasting aanslag van het jaar NA het laatste jaar uit de 3 jarige periode.

In jou geval had je (mist je 2011 mee wil nemen) dit dus uiterlijk voor juni 2016 moeten doen..

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

FYI:

https://www.belastingdien...oorwaarden_voor_middeling

•U moet uw verzoek om middeling doen binnen 36 maanden nadat alle aanslagen van de jaren die tot uw middelingstijdvak horen, onherroepelijk vaststaan. Krijgt u een navorderingsaanslag of een beschikking verliesverrekening voordat u uw verzoek hebt gedaan? Dan mag u hier misschien langer over doen.

M.a.w. het kan best zijn dat de definitieve aanslag van een specifiek IB jaar, pas veel later onherroepelijk werd. En dan 36 maanden teruggerekend vanaf dat IB jaar....

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisbel
  • Laatst online: 19-02-2023
Middelen kan tot 36 maanden (+ 6 weken) ná het definitief worden van de laatste aanslag. Stel dat de aanslag 2013 per 3 april 2015 definitief is geworden dan kan er tot vandaag gemiddeld worden over de jaren 2011, 2012 en 2013. De aanslag van 2013 is waarschijnlijk eerder dan 3 april 2015 definitief geworden. Het jaar 2011 kan dan niet meer in het middelingsverzoek worden meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

KaiseRRuby schreef op maandag 14 mei 2018 @ 10:46:
Het gaat over een aaneengesloten periode van 3 jaar. Via de tip van ImaPseudonym heb ik gegevens van 2012 en 2013 gekregen, als ik de aanname doe dat ik in 2011 ongeveer verdiende wat ik in 2012 verdiende zou me dat 15 euro's opleveren.
Heb je bewijs zoals loonstrookjes bewaard dat je toentertijd dat verdiende? Nee, anders had je de vraag niet gesteld. Wil je dan voor dergelijke bedragen het risico lopen beschuldigd te worden van fraude, bij de kleine kans dat je e.e.a. moet aantonen? Als 2011 nog relevant is dan, zie boven. Is een uitdraai van toeslagen.nl overigens voor de Bdienst voldoende? Zou wel moeten, maar toch goed om ook je eigen administratie nog even te checken.

offtopic:
Leermoment: voortaan al dat soort gegevens tenminste 5 jaar vindbaar zelf bewaren. Langer als je zoals nu na die 5 jaar er zelf nog wat mee wilt kunnen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
F_J_K schreef op maandag 14 mei 2018 @ 11:43:
bij de kleine kans dat je e.e.a. moet aantonen?
Is dat nodig? De aanslagen zelf zijn toch al onherroepelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Olaf van der Spek schreef op maandag 14 mei 2018 @ 11:46:
Is dat nodig? De aanslagen zelf zijn toch al onherroepelijk?
D'oh! Je hebt gelijk. :$

Advies de administratie te bewaren blijft trouwens staan :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
F_J_K schreef op maandag 14 mei 2018 @ 11:43:
[...]

Heb je bewijs zoals loonstrookjes bewaard dat je toentertijd dat verdiende? Nee, anders had je de vraag niet gesteld. Wil je dan voor dergelijke bedragen het risico lopen beschuldigd te worden van fraude, bij de kleine kans dat je e.e.a. moet aantonen? Als 2011 nog relevant is dan, zie boven. Is een uitdraai van toeslagen.nl overigens voor de Bdienst voldoende? Zou wel moeten, maar toch goed om ook je eigen administratie nog even te checken.

offtopic:
Leermoment: voortaan al dat soort gegevens tenminste 5 jaar vindbaar zelf bewaren. Langer als je zoals nu na die 5 jaar er zelf nog wat mee wilt kunnen.
Nee, ik heb een aanname gedaan bij het invullen van de berekening. Ik weet dat ik niet heel ver van de aanname vandaan zit.

De drempel is 545 euro, ik zou dan dus 15 euro terug gaan krijgen. Daarvoor ga ik het hele proces niet optuigen dus ik laat het voor wat het is.

Heb voor de zekerheid nog even mijn toenmalige bijbaan gemaild of ze de loonstroken toevallig nog ergens hebben, dan zou ik een definitieve berekening kunnen maken.

Edit: gezien de looptijd is het dus helemaal niet meer interessant. Aanslag 2013 is al in 2014 definitief geworden.
Pagina: 1